تبیان، دستیار زندگی
مواد لازم 1 عدد متوسط مرغ 150 گرم آلو 150 گرم قیسی یك دوم قاشق چایخوری زعفران سائیده 3 قاشق غذا خوری پیاز سرخ شده یك دوم استكان آب لیمو یا آب نارنج دو یا سه قاشق غذا خوری شكر 1 قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی یك دوم فنجان زرشك ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خورش آلو و قیسی

مواد لازم

1 عدد متوسط

مرغ

150 گرم

آلو

150 گرم

قیسی

یك دوم قاشق چایخوری

زعفران سائیده

3 قاشق غذا خوری

پیاز سرخ شده

یك دوم استكان

آب لیمو یا آب نارنج

دو یا سه قاشق غذا خوری

شكر

1 قاشق غذا خوری

رب گوجه فرنگی

یك دوم فنجان

زرشك

به میزان كافی

نمك

طرز تهیه:

مرغ را پس از پاك كردن به چند قسمت تقسیم و در روغن كمی سرخ می كنیم و با 2 لیوان آب و پیاز سرخ شده و كمی نمك با حرارت ملایم می گذاریم، پخته شود. آلو و قیسی را در یك قاشق غذاخوری روغن، كمی سرخ كرده ، رب گوجه فرنگی و زعفران حل شده را به مرغ اضافه می كنیم و می گذاریم خودش جا بیافتد.

مقدای مانده به جا افتادن خورش شكر را به آن اضافه می كنیم. زرشك شسته شده را با یك قاشق غذا خوری روغن تفت می دهیم و روی خورش را با آن تزئین می كنیم.

نكات تغذیه ای:

این خورش به علت دارا بودن آلو و قیسی، برای تمامی افراد به خصوص كسانی كه دچار یبوست هستند، غذای مناسبی می باشد. آلو برای درمان بیماران مبتلا به رماتیسم، نقرس و تصلب شرائین و بیشتر از همه یبوست و بواسیر مفید است. مصرف آلو به صورت پخته برای افراد ضعیف و مسن بهتر است زیرا آلوی خام، دیر هضم است. قیسی نیز هضم را منظم می نماید و بهترین ضد سم است.قیسی به علت داشتن ویتامینA باعث تقویت مخاط ها، پوست، مو و بینایی می شود.

انرژی كل این مقدار خودش 647 كالری می باشد كه اگر توسط 6 نفر همراه با پلو یا نان میل شود سهم هر فرد از انرژی، 108 كالری خواهد بود.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.