تبیان، دستیار زندگی
مواد لازم : فیله ی ماهی قزل‌آلا  500گرم سیب‌زمینی  1عدد متوسط هویج  1عدد متوسط پیاز  1عدد متوسط سیر  1حبه کنسرو نخودفرنگی  یک چهارم پیمانه آبلیموی تازه  1 قاشق غذاخوری پودر کاری  نصف قاشق چای‌خوری نمک  به مقدار لازم زرده‌ی ت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کلوچه ی ماهی



مواد لازم :

فیله ی ماهی قزل‌آلا500گرم
سیب‌زمینی1عدد متوسط
هویج1عدد متوسط
پیاز1عدد متوسط
سیر1حبه
کنسرو نخودفرنگییک چهارم پیمانه
آبلیموی تازه1 قاشق غذاخوری
پودر کارینصف قاشق چای‌خوری
نمکبه مقدار لازم
زرده‌ی تخم‌مرغ1عدد برای تزیین
زعفران آماده شدهمقداری برای تزیین
کنجدمقداری برای تزیین
خمیر کلوچهبه مقدار لازم


روش تهیه‌:

سیب‌زمینی و هویج را آب‌پز کنید. بعد از سرد شدن سیب‌زمینی را پوست گرفته و همراه هویج نگینی خرد نمایید.

پیاز و سیر را خرد کنید. پیاز را همراه با کره کمی تفت دهید تا طلایی شود. آن‌گاه سیر را اضافه نمایید و کمی دیگر تفت دهید. سپس فیله ماهی را ریز خرد کنید و به همراه پیاز و سیر تفت دهید. پودر کاری، نمک، سیب‌زمینی و هویج خرد شده،نخودفرنگی و آب لیمو را اضافه کنید و تمام مواد را با هم مخلوط کرده و حرارت را خاموش کنید تا مواد سرد شود.

خمیر کلوچه( طرز تهیه آن در پایین آمده است) را روی سطح صافی که کمی آرد پاشیده‌اید با وردنه باز کنید و به اندازه‌ی دلخواه با قالب گرد، قالب بزنید. از مواد آماده شده در بالا، 2 قاشق غذاخوری در مرکز هر خمیر گذاشته و لبه‌های آن را ببندید. بعد مخلوط زرده‌ی تخم‌مرغ و زعفران را با برس روی کلوچه بمالید و در صور دلخواه کمی دانه‌ کنجد روی آن بپاشید. آن‌گاه کلوچه‌های آماده شده را در فر با حرارت 175درجه سانتی‌گراد یا350 درجه فارنهایت(که از قبل گرم شده) حدود30- 20دقیقه قرار دهید تا بپزد و سطح روی آن کاملاً طلایی شود.


مواد لازم برای خمیر کلوچه:

آردحدود 2 پیمانه (200گرم)
شیر پاستوریزهنصف پیمانه (80 گرم)
بیکینگ پودر2 قاشق چای‌خوری
روغن مایع5 قاشق سوپ‌خوری
نمکنصف قاشق چای‌خوری


روش تهیه‌ی خمیر کلوچه:

در یک ظرف مناسب شیر، روغن مایع، نمک و بیکینگ پودر را مخلوط کنید. سپس آرد را کم کم اضافه کنید تا به خمیری تبدیل شود که به دست نچسبد.

آن‌گاه خمیر را کمی ورز دهید و به صورت گلوله در آورید. بعد در ظرفی قرار دهید و روی آن را بپوشانید و بگذارید در هوای آشپزخانه به مدت نیم ساعت بماند تا خمیر ور بیاید. بعد از این مدت خمیر آماده ی مصرف است.


* خواص خوراکی ها:

ماهی

سیب زمینی

هویج

پیاز

سیر

کنجد

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.