تبیان، دستیار زندگی
کباب شیر ماهی در فر" غذای امروز یک غذای دریایی است . از فوائد ماهی ها و محصولات دریایی هر چه بگوئیم کم است. ما ایرانی ها ازروش پخت ماهی ها اطلاع زیادی نداریم فقط آنها در روغن سرخ می کنیم ، در صورتی که هر نوع ماهی را با ر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کباب شیر ماهی در فر

غذای امروز یک غذای دریایی است . از فوائد ماهی ها و محصولات دریایی هر چه بگوئیم کم است. ما ایرانی ها ازروش پخت ماهی ها اطلاع زیادی نداریم فقط آنها در روغن سرخ می کنیم ، در صورتی که هر نوع ماهی را با روشها متعددی می توان طبخ کرد. دانستن این مسئله  شاید باعث افزایش رغبت ما به خوردن غذاهای دریایی شود.

بهتر است بدانید که  مصرف گوشت سفید ماهی از ابتلا به بسیاری از امراض دوران پیری جلوگیری می کند پس بهتر است این غذا را به خاطرمسن ترهای خانواده حتما تهیه کنیم.


مواد لازم:

800 گرم

ماهی شیر

3قاشق سوپخوری

خامه

یک و نیم قاش سوپخوری

کره ذوب شده

1قاشق سوپخوری

زعفران آب کرده

2قاشق سوپخوری

روغن مایع

به مقدار کافی

نمک و فلفل و آبلیمو


طرز تهیه:

گوشت ماهی را پس از شستشو نمک زده و حدودا ً 12 ساعت در مخلوط پیاز رنده شده ، آبلیمو و زعفران خوابانده و در یخچال بگذارید . بعد از 12 ساعت کره ذوب شده ، خامه و فلفل را با هم مخلوط کنید . ماهی را با این مخلوط آغشته کرده و در دیس فر که قبلاً چرب شده است بگذارید تا حدود 40 دقیقه در حرارت 175 درجه سانتی گراد ( فر از قبل گرم شده) بماند و کاملاً طلایی شود ( زمانی که ماهی لازم دارد تا به این مرحله برسد بستگی به نوع فردارد). در این مدت گاهی از مخلوط آبلیمو ، زعفران و روغن روی گوشت ماهی بریزید تا از سوختن آن جلوگیری شود ، سینی را روی پنجره وسط فرب گذاریم و توجه داشته باشید که  در طول مدت پخت ، ماهی را یکبار پشت و رو کنید.


نکات تغذیه ای :

کل غذا دارای  2020 کالری است.

اگر توسط 5 نفر به طور مساوی خورده شود ، سهم هر نفر 440 کالری است .

این غذا برای ناهار یک فرد رژیمی با 10 قاشق برنج بدون روغن ،  یک ظرف سالاد و 1 کاسه ماست  ، وعده  بسیار مناسبی خواهد بود.

کارشناس تغذیه تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.