تبیان، دستیار زندگی
مواد لازم:  یك و نیم كیلو برنج  یك و نیم كیلو  گوشت گوسفند  یك پیمانه رب انار 2 عدد كاملاً خرد شده  پیاز  یك قاشق سوپخوری  زیره یك و نیم پیمانه كره آب كرده  به قدر دلخواه نمك و فلفل ط...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ته چین گوشت

مواد لازم:

یك و نیم كیلوبرنج
یك و نیم كیلوگوشت گوسفند
یك پیمانهرب انار

2 عدد كاملاً خرد شده

پیاز
یك قاشق سوپخوریزیره
یك و نیم پیمانهكره آب كرده
به قدر دلخواهنمك و فلفل

طرز تهیه:

گوشت را به صورت چند تكه و یا درسته در رب انار، پیاز، نمك ، فلفل و ادویه مخلوط شده قرار می دهیم تا 24 ساعت گوشت در رب انار بماند و ترشی رب انار را جذب كند. برنج را طبق روشهای قبلی می شوییم و آن را آنقدر می پزیم كه مغز برنج كمی پخته شود و پس از آبكش كردن برنج، در ته قابلمه یك قاشق سوپخوری روغن می ریزیم و یك سوم برنج را در قابلمه می ریزیم و كمی زیره می پاشیم و گوشت را در لای برنج قرار می دهیم و دو سوم برنج را روی آن ریخته و بقیه زیره را روی برنج می پاشیم. كره آب كرده را با یك فنجان آب داغ مخلوط كرده و روی برنج می دهیم و سپس قابلمه را روی حرارت كاملاً ملایم شعله پخش كن قرار می دهیم تا ته چین 4-5 ساعت روی حرارت بماند و به این صورت گوشت بپزد و برنج نیز دم بكشد . در صورت تمایل می توانید سس باقی مانده گوشت را هم روی گوشت بریزید . به جای رب انار از رب آلو هم می توانید استفاده كنید .

نكات تغذیه ای :

این ته چین خوشمزه، غذای محلی و سنتی استان سمنان می باشد و شما می توانید این ته چین را با سبزی پلو هم بپزید.

زیره سیاه خاصیت ضد نفخ دارد. همچنین باعث افزایش متابولیسم بدن می شود، به همین دلیل مصرف عرق زیره در برخی از رژیم های لاغری توسط متخصص تغذیه توصیه می شود.

زیره سیاه از درد قاعدگی می كاهد. نتایج پژوهش ها در مشهد نشان داد كه مصرف كپسول " زیره سیاه " میتواند به اندازه مصرف یك كپسول مسكن قوی " مفنامیك اسید " در كاهش درد قاعدگی زنان مؤثر واقع شود .

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.