تبیان، دستیار زندگی
مواد لازم 1 كیلو برنج 2 كیلو آلبالو 1 كیلو شكر یك عدد مرغ متوسط یك عدد پیاز متوسط 150 گرم روغن یك قاشق چایخوری زعفران سائیده شده به مقدار دلخواه خلال بادام و پسته طرز تهیه: برنج را شسته و آن را با نمك خیس كنید. هسته آلبالو ر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آلبالو پلو

مواد لازم

1 كیلو

برنج

2 كیلو

آلبالو

1 كیلو

شكر

یك عدد

مرغ متوسط

یك عدد

پیاز متوسط

150 گرم

روغن

یك قاشق چایخوری

زعفران سائیده شده

به مقدار دلخواه

خلال بادام و پسته

طرز تهیه:

برنج را شسته و آن را با نمك خیس كنید. هسته آلبالو را گرفته ، شكر را روی آن بریزید و سپس روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید. بعد از 10 دقیقه آن را از روی حرارت بردارید تا رنگش تیره نشود. آلبالوی پخته را از صافی رد كنید. شربت آن را روی حرارت گذاشته تا بجوشد و كمی غلیظ شود و در صورت اضافه بودن شربت، در موارد دیگرهم می توانید از آن استفاده كنید.

مرغ را با پیاز، نصف زعفران حل شده ، نمك و یك لیوان آب بپزید تا به مقدار یك فنجان آب مرغ باقی بماند. استخوانهای مرغ را از گوشت آن جدا كنید و گوشت آن را تكه تكه كنید. برنج را آبكش كنید. سعی كنید مغز برنج زیاد نپزد. در قابلمه كمی روغن بریزید. برنج را با آلبالو لابلای هم بریزید و یك كفگیر از آلبالو ها را كنار بگذارید كه بعداً صرف تزئین روی برنج كنید. مقداری روغن داغ را با آب مرغ روی برنج اضافه كنید. خلال بادام را شسته و كنار آلبالو پلو بریزید.

برنج باید با حرارت ملایم دم بكشد و ده تا پانزده دقیقه قبل از دم كشیدن كامل برنج، مقداری ازشربت آلبالو و خلال پسته را هم به برنج اضافه كنید.

سپس برنج را در دیس كشیده روی آن را با گوشت مرغ و آلبالویی كه برای تزئین كنارگذاشته بودید و بقیه زعفران حل شده ، خلال بادام و پسته تزئین كنید.

به جای مرغ از گوشت گوسفند چرخ كرده هم می توانید استفاده كنید.

نكات تغذیه ای :

آلبالوپلوغذایی لذیذ وخوشرنگ است . آلبالو از جمله میوه هایی است كه فواید فراوانی برای بدن دارد. از جمله خواص آن می توان به این موارد اشاره كرد: رفع عطش و تشنگی،  كاهش فشار خون بالا ، ضد تهوع و سنگ كلیه ،  اشتها آور مناسب .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.