تبیان، دستیار زندگی
مواد لازم 6 پیمانه برنج 1 عدد مرغ پاک کرده 1 پیمانه خلال هویج 100 گرم خلال بادام 100 گرم خلال پسته 1 پیمانه کشمش 1 پیمانه زرشک به میزان لازم زعفران منظور از پیمانه، 1 عدد پیمانه پلوپز می باشد طرز تهیه: برنج را قبلاً خیس می ک...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرصع پلو

مواد لازم

6 پیمانه

برنج

1 عدد

مرغ پاک کرده

1 پیمانه

خلال هویج

100 گرم

خلال بادام

100 گرم

خلال پسته

1 پیمانه

کشمش

1 پیمانه

زرشک

به میزان لازم

زعفران

منظور از پیمانه، 1 عدد پیمانه پلوپز می باشد

طرز تهیه:

برنج را قبلاً خیس می کنیم. مرغ را هم تمیز کرده و پوست آن را کاملاً جدا کنید. با آب و پیاز می پزیم. گوشت مرغ را بعد از پختن تکه تکه می کنیم. برای پخت برنج، یک قابلمه پر از آب روی حرارت گذاشته و یک قاشق روغن در آن می ریزیم. بعد از به جوش آمدن آب، برنج را در آن ریخته و به موقع آن را آبکش می کنیم. زرشک را با کمی روغن، دو قاشق آب و کمی زعفران، مقداری تفت می دهیم. کشمش و خلال هویج را هم در مقداری روغن تفت می دهیم. خلال هویج را بعد از تفت، با شکر وآب لیمو می پزیم. بعد از پخت برنج، آن را در یک ظرف می کشیم و یک لایه از مواد پخته شده فوق که با هم مخلوط کرده ایم را روی آن می ریزیم و به همین صورت، یک لایه برنج و یک لایه از مواد تهیه شده می ریزیم. خلال پسته احتیاجی به تفت دادن، ندارد.

نکات تغذیه ای:

این غذا، لذیذ و دارای رنگ و طعم متنوعی است. در این پلو، از مواد گیاهی مثل هویج، بادام، کشمش استفاده شده است. بادام و کشمش منابع خوب کلسیم هستند که برای تقویت استخوانها مفید می باشند. همچنین بادام و پسته سرشاراز منیزیم بوده که باعث پیشگیری از بیمارهای قلبی – عروقی می شوند. هویج پخته  شده هم( همانطور که در قسمت دانستی های تغذیه سایت تبیان آمده است) حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است که می تواند از وقوع سرطان ها و بیماریهای قلبی- عروقی پیشگیری کند.

این غذا در کل حاوی 4413 کالری انرژی است.اگر این مقدار غذا توسط 15 نفر خورده شود سهم هر فرد از انرژی به طور متوسط 295 کالری خواهد بود.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.