تبیان، دستیار زندگی
زبان را پس از آن که تمیز شستید، با مقداری آب، پیاز، سیر، نمک، فلفل و زردچوبه و چند ساقه کرفس بپزید. زبان باید به طور کامل پخته شود. آن گاه زبان را از آب خارج کنید تا خنک شود. سپس پوست روی آن را جدا کرده و با چاقوی تیز به ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خوراک زبان گوساله


مواد لازم:

1عدد

زبان گوساله ی تمیز شده

1عدد

پیاز درشت

2حبه

سیر

50 گرم

کره ی پاستوریزه

چند ساقه خرد شده

کرفس

به میزان  دلخواه

نمک، فلفل و زردچوبه

2 قاشق سوپخوری

آرد

1قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی

طرز تهیه:

زبان را پس از آن که تمیز شستید، با مقداری آب، پیاز، سیر، نمک، فلفل و زردچوبه و چند ساقه کرفس بپزید. زبان باید به طور کامل پخته شود. آن گاه زبان را از آب خارج کنید تا خنک شود. سپس پوست روی آن را جدا کرده و با چاقوی تیز به صورت ورقه ای ببرید. پس از آن که زبان را برش دادید، در ظرف مناسبی قرار دهید و اطراف آن را با سبزیجات پخته مانند هویج و کرفس تزیین کرده و از سس آماده (که طرز تهیه آن در زیر آمده است) روی آن بریزید. بدون سس هم می توانید این غذا را سرو کنید.

طرز تهیه سس گوجه فرنگی :

50 گرم کره ی پاستوریزه را در ظرف مناسبی روی حرارت آب کنید و 2 قاشق سوپخوری آرد را به آن اضافه کرده و کمی آن را تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود. سپس یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی و آب (بهتر است از آبی که زبان در آن پخته شده، استفاده شود) را اضافه کرده و روی حرارت ملایم هم بزنید تا سس کمی غلیظ شود. می توانید به این سس 250 گرم قارچ رنده شده که سرخ شده اضافه کنید. سس را روی زبان بریزید.

* خواص خوراکی ها:

- کرفس

- پیاز

- سیر

- رب گوجه فرنگی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.