تبیان، دستیار زندگی
مواد لازم : سینه مرغ  یک کیلو پیاز  2 عدد متوسط کره  100 گرم تخم مرغ  3-2 عدد زعفران ساییده  نصف قاشق چایخوری آب لیمو  نصف استکان کوچک پودر سوخاری  به میزان دلخواه پیاز داغ  3 قاشق سوپخوری  زرشک  نصف فنجان رب گوجه فرنگی  یک ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کوفته مرغ


مواد لازم :

سینه مرغیک کیلو
پیاز2 عدد متوسط
کره100 گرم
تخم مرغ3-2 عدد
زعفران ساییدهنصف قاشق چایخوری
آب لیمونصف استکان کوچک
پودر سوخاریبه میزان دلخواه
پیاز داغ3 قاشق سوپخوری
زرشکنصف فنجان
رب گوجه فرنگییک قاشق سوپخوری
نمک و فلفلبه مقدار دلخواه

طرز تهیه:

سینه مرغ را دو بار چرخ کنید. سپس با پیاز  پخته شده ، کره ، پودر سوخاری ، تخم مرغ  ، نمک و فلفل مخلوط کنید و خوب مالش دهید تا چسبندگی پیدا کند. رب را با کمی روغن تفت دهید و 4-3 لیوان آب و زعفران  را اضافه کنید تا جوش بیاید. سپس مخلوط گوشت را 6-5 قسمت کرده و هر یک را به صورت کوفته در دست فرم دهید. وسط کوفته ها را با دست گود کرده و به اندازه یک قاشق سوپخوری مقداری زرشک و پیاز داغ در میان آنها قرار داده و مجدداً به صورت کوفته در آورید. بعد در آبی که به طور ملایم می جوشد، قرار دهید تا کوفته ها آماده شود. این نوع کوفته باید کم آب باشد.در انتهای پخت رب گوجه فرنگی  و آب لیمو  را به آن اضافه کنید.

در صورت تمایل 10- 8 عدد سیب زمینی ریز یا سیب زمینی استانبولی آب پز شده را با آب لیمو به آب کوفته اضافه کنید و آنها را در ظرف گودی کشیده و سرمیز ببرید یا می توانید قبل از قرار دادن کوفته در آب جوش، آنها را در روغن کمی سرخ کرده و سپس در آب جوش قرار دهید.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.