تبیان، دستیار زندگی
مواد لازم : گوشت گوساله  یک کیلوگرم کره 30 گرم روغن زیتون  دو قاشق غذاخوری پیاز متوسط  یک عدد سیر  دو حبه پیاز ریز شده  5/0 کیلو پوست لیمو  6 سانتیمتر سرکه سفید دو قاشق غذاخوری گوجه فرنگی  410 گرم دارچین  یک چهارم قاشق چایخو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خوراک گوشت و پیاز


مواد لازم :

گوشت گوسالهیک کیلوگرم
کره30 گرم
روغن زیتوندو قاشق غذاخوری
پیاز متوسطیک عدد
سیردو حبه
پیاز ریز شده5/0 کیلو
پوست لیمو6 سانتیمتر
سرکه سفیددو قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی410 گرم
دارچینیک چهارم قاشق چایخوری
شکریک قاشق چایخوری
آبنصف لیوان

طرز تهیه :

گوشت را به برش های 2 سانتیمتری برش دهید. سپس کره را در تابه گرم کنید . یک قاشق روغن زیتون  را به آن اضافه نموده و گوشت را در آن سرخ کنید تا قهوه ای رنگ شود . مواد را از روی حرارت بردارید . بعد از گذشت چند دقیقه دوباره عمل سرخ کردن را تکرار کنید.

بعد از آن پیاز  ریز شده ، سیر  و پوست لیمو  را در ظرف دیگری روی حرارت تفت دهید تا مواد نرم شوند . سپس گوجه فرنگی  ، سرکه ، دارچین  ، شکر ، آب و گوشت سرخ شده را به آن بیفزایید. صبر کنید تا مواد به مدت یک ساعت روی حرارت باشد ( البته با درپوش ).

در این فاصله تابه دیگری را روی حرارت قرار دهید و بقیه روغن زیتون و پیازهای خرد شده را در آن سرخ کنید تا قهوه ای رنگ شود. پیازها را به مخلوط گوشت اضافه نمایید و با درپوش به مدت 20 دقیقه ی دیگر آن را روی حرارت قرار دهید تا گوشت ها و پیازها نرم و پخته شوند .

درپوش را برداشته و به مدت 10 دقیقه بدون درپوش روی حرارت قرار دهید تا کمی غلیظ شود . پوست لیمو را از مواد خارج کرده و سرو کنید.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.