تبیان، دستیار زندگی
مواد لازم: یك بسته خمیر لازانیای آماده نیم كیلو گوشت چرخ كرده 3 قاشق سوپخوری پیاز سرخ شده یك قاشق سوپخوری رب گوجه فرنگی 2 فنجان سس سفید 200 گرم پنیر پیتزا 100گرم روغن طرز تهیه: گوشت چرخ كرده را با پیاز سرخ شده و 2 قاشق سوپخ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خوراك لازانیا

مواد لازم:

یك بسته

خمیر لازانیای آماده

نیم كیلو

گوشت چرخ كرده

3 قاشق سوپخوری

پیاز سرخ شده

یك قاشق سوپخوری

رب گوجه فرنگی

2 فنجان

سس سفید

200 گرم

پنیر پیتزا

100گرم

روغن

طرز تهیه:

گوشت چرخ كرده را با پیاز سرخ شده و 2 قاشق سوپخوری روغن تفت می دهیم و می گذاریم با یك لیوان آب  بپزد تا به روغن بیفتد . رب گوجه فرنگی را اضافه كرده و نمك و فلفل آن را میزان می كنیم. از این مایه گوشتی برای انواع غذاهای ماكارونی و لازانیا استفاده می كنیم.

برای پخت خمیر لازانیا ( مثل ماكارونی ) ، در یك قابلمه بزرگ آب ریخته، می گذاریم تا آب به جوش آید. نمك و مقداری روغن برای جلوگیری از چسبیدن خمیرها به آب می افزاییم. بعد از آن خمیرها را در آب در حال جوش ریخته و بعد از چند جوش و نرم شدن خمیر آن را در یك آبكش ریخته و بلافاصله روی آن آب سرد می ریزیم تا خمیرها به هم نچسبند. سپس به آرامی خمیرها را بر داشته و روی یك پارچه تمیز می گذاریم تا آب آن مقداری گرفته شود . توجه كنید كه موقع برداشتن از آبكش، خمیرها پاره نشوند. حالا خمیر لازانیا آماده است تا مواد گوشتی را روی آن قرار دهیم.

در ظرف تفلون یا پیركس مناسب، 2 قاشق سوپخوری روغن آبكرده و یك ردیف خمیر لازانیا قرار می دهیم و یك ردیف پنیر رنده شده و مقداری از مایه گوشتی و سس سفید را روی آن می ریزیم. سپس روی آن یك ردیف دیگر خمیر لازانیا و سس سفید ومایه گوشتی و پنیر رنده شده ریخته و به همین صورت ادامه می دهیم. ظرف را روی پنجره بالای فر قرار می دهیم تا با حرارت 350 درجه فارنهایت به مدت نیم ساعت بماند و پنیر روی آن كمی برشته شود. خمیر لازانیای آماده را می توانید از سوپرها نیز تهیه كنید.

طرز تهیه سس سفید برای لازانیا:

مواد لازم:


50 گرم

كره

2 قاشق سوپخوری

آرد سفید

2 فنجان

شیر

به مقدار دلخواه

نمك و فلفل

طرز تهیه: كره را آب كرده و آرد را با آن كمی تفت می دهیم. شیر را به تدریج اضافه می كنیم تا سس صاف و یكنواخت و غلیظ شود. سپس نمك و فلفل را اضافه می كنیم. حالا سس آماده مصرف است.

نوع دیگر تهیه لازانیا

مواد لازم:

2بسته

خمیر لازانیای آماده

نیم كیلو

قارچ

200 گرم

پنیر پیتزا

2 فنجان

سس سفید

2 قاشق سوپخوری

پیاز سرخ شده

2 قاشق سوپخوری

رب گوجه فرنگی

از هر كدام یك عدد

فلفل سبز و قرمز دلمه ای

100 گرم

روغن

به قدر لازم

نمك و فلفل

طرز تهیه:

فلفل دلمه ایها را شسته و به صورت خلالهای باریك خرد می كنیم و با 2 قاشق سوپخوری روغن كمی تفت می دهیم. پیاز سرخ شده و رب را اضافه كرده و می گذاریم با یك فنجان آب كمی بجوشد . قارچ را شسته و به صورت حلقه حلقه خرد كرده به آن اضافه می كنیم و نمك و فلفل آن را میزان می كنیم. سپس خمیر لازانیا را مانند ماكارونی پخته و مطابق روش قبلی عمل می كنیم.

نكات تغذیه ای :

لازانیا ، علاوه بر اینكه غذایی لذیذ و مقوی است. همچنین باب طبع كودكان نیز است. افرادی نیز كه از لاغری رنج می برند می توانند با خوردن این غذا انرژی زیادی به بدنشان برسانند.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.