تبیان، دستیار زندگی
ترشی کباب گیلانی مواد لازم : گوشت کبابی  یک کیلو پیاز رنده شده  یک فنجان مغز گردوی چرخ کرده  نصف فنجان جعفری سائیده  نصف فنجان آب انار ترش یک فنجان نمک و فلفل  به مقدار کافی طرز تهیه : گوشت را به قطعات کبابی خرد کنید. سپس در...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چند نوع غذای گیلانی


ترشی کباب گیلانی

مواد لازم :

گوشت کبابییک کیلو
پیاز رنده شدهیک فنجان
مغز گردوی چرخ کردهنصف فنجان
جعفری سائیدهنصف فنجان
آب انار  ترشیک فنجان
نمک و فلفلبه مقدار کافی

طرز تهیه :

گوشت را به قطعات کبابی خرد کنید. سپس در ظرف گودی بقیه مواد ذکر شده در بالا را با هم مخلوط کنید. گوشت را برای یک شبانه روز در این مخلوط بخوابانید . بعد آنها را به سیخ کشیده و کباب کنید.

شیش انداز گیلانی

مواد لازم :

مغز گردوی چرخ شده250 گرم
پیاز رنده شدهیک فنجان
بادنجان قلمی متوسط5 عدد
رب انارنصف فنجان
نمکبه میزان دلخواه

طرز تهیه :

مغز گردو  را دو با چرخ کنید تا کاملاً نرم شود . پیاز  رنده شده را با یک قاشق سوپخوری روغن تفت دهید تا طلایی شود. مغز گردو  را به آن اضافه کنید و با پیاز تفت دهید. سپس 3 لیوان آب سرد به آنها اضافه کنید و بگذارید مغز گردو  با شعله ملایم بپزد. بادنجان ها را پوست گرفته و آنها را به اندازه یک بند انگشت خرد کنید. سپس کمی نمک روی بادنجان ها بپاشید و در آبکش قرار دهید تا آب سیاه آنها خارج شود. بعد آنها را سرخ کنید و با رب انار  رقیق شده ، به مغز گردو اضافه کنید. این غذا باید کمی آبدار و جا افتاده باشد.

چغرتمه ( گیلانی )

مواد لازم :

مرغ متوسطیک عدد
تخم مرغ4 عدد
پیاز سرخ شده2 قاشق سوپ خوری
آردیک قاشق سوپخوری
زعفرانکمی
فلفلبه مقدار لازم

طرز تهیه :

مرغ را پاک کرده و آن را چند قطعه کنید. سپس کمی آن را سرخ کنید و با پیاز و زعفران  حل شده و 2 لیوان آب بگذارید بپزد. سپس آرد را کمی در روغن تفت داده و به مرغ اضافه کنید . نمک و فلفل را به مقدار کافی به آن اضافه کنید. تخم مرغ  ها را در ظرف جداگانه به هم بزنید و به چغرتمه اضافه کنید.

منبع : آشپزی ضیافت

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.