تبیان، دستیار زندگی
مواد لازم : 200 گرم آرد نخود خام 1 فنجان تره خرد كرده 1 استكان كوچك آب ولرم 2 عدد تخم مرغ یك قاشق غذاخوری زعفران سائیده آب كرده نصف قاشق چایخوری فلفل قرمز پودر شده به قدر دلخواه نمك و فلفل و ادویه طرز تهیه: آرد نخود و آب ول...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یك نوع كوكوی خوزستانی به نام پوكورا

مواد لازم

200 گرم

آرد نخود خام

1 فنجان

تره خرد كرده

1 استكان كوچك

آب ولرم

2 عدد

تخم مرغ

یك قاشق غذاخوری

زعفران سائیده آب كرده

نصف قاشق چایخوری

فلفل قرمز پودر شده

به قدر دلخواه

نمك و فلفل و ادویه

طرز تهیه:

آرد نخود و آب ولرم را مخلوط و با چنگال آن را به هم بزنید. زعفران حل شده و تره خرد شده را هم اضافه كنید. سپس تخم مرغ ها، نمك، ادویه و فلفل را چند دقیقه ای  هم بزنید و به مواد قبلی  اضافه كنید.

بعد از داغ شدن روغن در ماهیتابه، مواد مخلوط شده كوكو را با قاشق كم كم برداشته و در روغن سرخ كنید یا اینكه می  توان، تمام مواد را یكباره در ماهیتابه بریزید و دو طرف آن را سرخ كنید. سپس آن را در دیس چیده و با سس گوجه فرنگی  آن را سرو كنید. در صورت تمایل می  توانید، مقدارفلفل را بیشتر كنید.

نكات تغذیه ای  :

دوستان عزیز، درخواص آرد نخود ، آنچه بسیار قابل توجه است، محتوای  پتاسیم بالای  آن است. هر100 گرم آن 800 میلی  گرم پتاسیم دارد. حتماً می  دانید هر چه پتاسیم غذا نسبت به سدیم آن بیشتر باشد، در كاهش فشار خون مؤثر است. بنابراین افرادی  كه مبتلا به فشار خون بالا هستند، این غذا را كم نمك تهیه كنند كه غذای  مناسبی  برای  آنها خواهد بود. آرد نخود حاوی مقدار قابل توجهی از ویتامینهای  B1 وB2است و  میزان آهن موجود در آن نیز قابل توجه است.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.