تبیان، دستیار زندگی
محققان کره‌ای روی سیر جوانه‌زده بررسی‌هایی انجام داده و به این نتیجه رسیده‌اند که سیری که به مدت 5 روز جوانه می‌زند حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی بیشتری نسبت به سیر تازه است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در ستایش سیر جوانه‌زده


محققان کره‌ای روی سیر جوانه‌زده بررسی‌هایی انجام داده و به این نتیجه رسیده‌اند که سیری که به مدت 5 روز جوانه می‌زند حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی بیشتری نسبت به سیر تازه است.

جوانه سیر

آیا زمانی که سیرتان جوانه می‌زند آن را دور می‌اندازید و از خیر آن می‌گذرید؟ باید بدانید که سیر جوانه‌زده خواص فوق‌العاده‌ای دارد که نباید دور انداخته شود.

نتایج پژوهش‌هایی که روی سیر انجام شده است نشان می‌دهد که جوانه زدن آن نه تنها چیزی از خواصش کم نمی‌کند بلکه قدرت آن را نیز بالا می‌برد.

در طول قرن‌ها از سیر تازه استفاده‌های زیادی شده و یکی از درمانی‌های طبیعی فشارخون بالا و بیماری‌های قلبی عروقی محسوب می‌شود.

سیر حاوی خواص ضدباکتریایی و ضدعفونی‌کنندگی بوده و درمان‌کننده عفونت گوش، سرماخوردگی و آنفلوانزا می‌باشد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

این ماده‌ی غذایی همچنین برای پیشگیری از ابتلا به سرطان نیز توصیه می‌شود.

سیر جوانه‌زده می‌تواند باعث بالا بردن قدرت آنتی‌اکسیدانی ترکیبات سیر شود.

این یافته نگاه نادرستی که پیش از این نسبت به سیر جوانه‌زده وجود داشته است

را دگرگون می‌کند

محققان کره‌ای روی سیر جوانه‌زده بررسی‌هایی انجام داده و به این نتیجه رسیده‌اند که سیری که به مدت 5 روز جوانه می‌زند حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی بیشتری نسبت به سیر تازه است. ترکیبات آنتی‌اکسیدانی که در این نوع سیر وجود دارد در سیر تازه یافت نمی‌شود.

در طول بررسی‌های آزمایشگاهی محققان مشاهده کردند که عصاره‌ی سیر جوانه‌زده از سلول‌ها در برابر آسیب‌های اکسیداتیو محافظت می‌کند.

آن‌ها به این نتیجه رسیدند که سیر جوانه‌زده می‌تواند باعث بالا بردن قدرت آنتی‌اکسیدانی ترکیبات سیر شود. این یافته نگاه نادرستی که پیش از این نسبت به سیر جوانه‌زده وجود داشته است را دگرگون می‌کند.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: santé-nutrition

مطالب مرتبط:

چرا باید سیر را ناشتا خورد؟

10 دلیل خوب برای دوستی با سیر

سیر و بروکلی بخورید سرما نخورید

نکاتی برای استفاده‌ بهتر از سیر

آیا سیر باعث لاغری می‌شود؟

چند دلیل خوب برای مصرف بیشتر سیر

سیر برای فکر، معده، روده و ...

پر فایده اما بد بو!

سیر بخورید تا سرما نخورید

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.