تبیان، دستیار زندگی
بله درست است. منظورمان از طلای خوراکی همان زعفران پرخاصیت و البته گران قیمت است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

3 دلیل خوب برای مصرف این طلای خوراکی


بله درست است. منظورمان از طلای خوراکی همان زعفران پرخاصیت و البته گران‌قیمت است.

زعفران

طبیعت نعمت‌هایی در اختیار ما گذاشته است که می توان از آن ها لذت برد و در عین حال استفاده ی دارویی کرد. زعفران نیز جزو همان نعمت های طبیعی است که می توان از خواص آن نهایت استفاده را برد. عطر و طعمی که این طلای سرخ به غذا می دهد بی نظیر است و برای درمان مشکلات گوارشی و غیره نیز مفید است. در این مطلب کوتاه سه دلیل خوب برای مصرف بیشتر زعفران عنوان می کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

زعفران برای پیشگیری از بیماری

تغذیه ی سالم صرفا به معنای کاهش مصرف چربی، نمک و قند نیست. برای داشتن تغذیه ی سالم لازم است که مواد غذایی طبیعی، تازه و مفید برای سوخت و ساز بدن را نیز مصرف کنید. برای ارتقای سلامت و افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن لازم است به سراغ مواد غذایی مفید بروید.

زعفران یکی از مواد مفیدی است که شما را به هدفتان نزدیک می کند؛ به خاطر این که می تواند شما را از گزند بیماری های مختلف در امان نگه دارد. این طلای خوراکی علاوه بر اینکه عطر و طعم غذا را فوق العاده می‌کند برای سلامتی بدن نیز مفید است.

نتایج بررسی های محققان ایرانی نشان می دهند که زعفران برای مقابله با افسردگی بسیار مفید است؛ چون ترکیبات آن باعث افزایش ترشح سروتونین یا همان هورمون لذت می شوند. پس زعفران مصرف کنید تا سیستم ایمنی بدن تان قوی شده و افسردگی و کسالت از شما دور شود.

به عقیده ی متخصصان زعفران برای هضم غذا مفید است. مصرف منظم آن شما

را از مشکلات گوارشی نجات خواهد داد. از آنجایی که زعفران برای رفع استرس

نیز موثر است می تواند به مشکلات گوارشی ناشی از استرس نیز پایان دهد

زعفران برای هضم غذا

به عقیده ی متخصصان زعفران برای هضم غذا مفید است. مصرف منظم آن شما را از مشکلات گوارشی نجات خواهد داد. از آنجایی که زعفران برای رفع استرس نیز موثر است می تواند به مشکلات گوارشی ناشی از استرس نیز پایان دهد. توجه داشته باشید که استرس یکی از عوامل تاثیرگذار در عملکرد سیستم گوارشی است.

زعفران برای زیبایی پوستتان

زعفران علاوه بر خوش طعم کردن غذا باعث خوش آب و رنگ شدن پوست می‌شود. زن‌های هندی از این ادویه برای داشتن پوستی شاداب استفاده می کنند. توصیه می کنیم علاوه بر اضافه کردن این ادویه به غذاهایتان از آن برای زیبایی پوستتان نیز استفاده کنید. برای اینکار مقدار کمی زعفران را در شیر داغ بریزید و بگذارید کمی بجوشد. سپس اجازه دهید ماسک تان خنک شود و به وسیله ی یک گلوله پنبه آن را به پوست صورت و گردن بزنید. این ماسک صد در صد طبیعی باعث لطافت و درخشش پوست می‌شود. می‌توانید این کار را هفته ای یکبار انجام دهید.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: rougeframboise

مطالب مرتبط:

دانستنی‌های زعفرانی  

3 یافته‌ی علمی درباره‌ی زعفران

مصرف گیاه زعفران در پیشگیری از بروز افسردگی موثر است

زعفران از سرطان پیشگیری می‌کند

زعفران از نابینایی در دوران پیری پیشگیری می‌کند

زعفران و خواص آن

خواص چای زعفران

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.