تبیان، دستیار زندگی
دانشمندان آمریکایی ثابت کرده‌اند که مصرف بیش از اندازه‌ی قند به اندازه زیاده‌روی در مصرف الکل برای سلامتی زیان‌بار است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زیاده‌روی در مصرف قند = مرگ تدریجی


دانشمندان آمریکایی ثابت کرده‌اند که مصرف بیش از اندازه‌ی قند به اندازه زیاده‌روی در مصرف الکل برای سلامتی زیان‌بار است.

قند

نتایج این پژوهش در نشریه‌ی Nature به چاپ رسیده است. محققان معتقدند که مصرف قند به میزان کم، مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ اما زیاده‌روی در مصرف آن مرگ تدریجی به همراه خواهد داشت. آن‌ها بر این باورند که اثرات زیاده‌روی در مصرف قند همانند تأثیر زیاده‌روی در مصرف الکل خواهد بود.

در واقع قند زیاد باعث فشارخون بالا، دیابت، ابتلا به بیماری‌های قلبی و آسیب‌های جدی به کبد خواهد شد. این بیماری‌ها که سالانه جان میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان می‌گیرد به دغدغه‌ی اصلی دانشمندان و همچنین مردم تبدیل شده است که البته می‌توان با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی و عادت‌های غذایی در مقابل آن‌ها مقاومت کرد.

متأسفانه در پنجاه سال اخیر مصرف قند در جهان سه برابر شده است و محققان معتقدند که باید اقداماتی در جهت پیشگیری از این روند روبه افزایش انجام شود.

قند زیاد باعث فشارخون بالا، دیابت، ابتلا به بیماری‌های قلبی و آسیب‌های جدی به کبد خواهد شد. این بیماری‌ها که سالانه جان میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان می‌گیرد به دغدغه‌ی اصلی دانشمندان و همچنین مردم تبدیل شده است

آن‌ها پیشنهاد می‌کنند که فروش نوشیدنی‌های شیرین به افراد زیر 17 سال ممنوع اعلام شود. همچنین به عقیده‌ی این محققان باید کنترل بیشتری روی فست‌فودها اعمال شده و در عوض مکان‌های فروش میوه، سبزیجات و مواد غذایی سالم رونق داده شود.

این محققان بر این باورند که با در پیش گرفتن همین اقدامات ساده می‌توان گام‌های موثری در جهت حفظ سلامت عمومی جامعه برداشت.

در واقع به نظر می‌رسد زمان آن رسیده باشد که همه‌ی مردم توجه بیشتری به تغذیه‌ی خود داشته و مصرف قند را در حد نرمال نگه دارند.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: maxisciences

مطالب مرتبط:

کدام قندها مفیدند؟

قند طعم‌دار بخوریم یا نخوریم؟

شکر قهوه‌ای چیست؟

نبات و انواع آن

چرا باید قند و شکر را کم مصرف کنیم؟

آیا شکر برای سلامتی مضر است؟

توصیه‌های کاربردی برای کاهش مصرف قند

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.