تبیان، دستیار زندگی
نوجوانانی که روزانه 42.6 گرم شکلات سیاه (تلخ) مصرف می‌کنند شاخص توده‌ی بدنی پایین‌تری دارند و از نظر جسمی فعال‌تر هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نوجوانان شکلات‌خور لاغرتر و باریک‌اندام‌ترند


نوجوانانی که روزانه 42.6 گرم شکلات سیاه (تلخ) مصرف می‌کنند شاخص توده‌ی بدنی پایین‌تری دارند و از نظر جسمی فعال‌تر هستند.

شکلات

نوجوانان اروپایی که شکلات بیشتری مصرف می‌کنند لاغرتر هستند و شاخص توده‌ی بدنی پایین تری دارند.

نتایج یک پژوهش اسپانیایی که در سایت Nutrition به چاپ رسیده است نشان می‌دهد نوجوانانی که روزانه 42.6 گرم شکلات سیاه می‌خورند در مقایسه با نوجوانانی که لب به آن نمی‌زنند شاخص توده‌ی بدنی پایین تری دارند.

باید بدانید که شکلات سیاه حاوی مولکول‌هایی مانند فلاونول‌ها می‌باشد که برای سلامتی مفید است. به عقیده‌ی محققان کاکائو باعث بهبود جریان خون نیز می‌شود.

محققان دانشگاه گروناد اسپانیا در خصوص مصرف شکلات سیاه و وزن نوجوانان اروپایی مطالعاتی انجام دادند. به این منظور این محققان میزان شکلات مصرفی 1458 نوجوان بین 12.5 تا 17.5 سال را مورد بررسی قرار دادند. در این پژوهش انواع شکلات‌ها و محصولات تهیه شده از آن مانند شکلات صبحانه و غیره نیز بررسی شد.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد نوجوانانی که روزانه 42.6 گرم شکلات سیاه (تلخ) مصرف می‌کنند شاخص توده‌ی بدنی پایین‌تری دارند و از نظر جسمی فعال‌تر هستند.

در واقع نتایج این پژوهش نشان می‌دهد شکلات تلخ نه تنها آن چنان که شایع

شده است باعث چاقی نمی‌شود بلکه می‌تواند در چهارچوب یک رژیم لاغری

هم مورد استفاده قرار بگیرد

به عقیده‌ی این محققان فلاوونوئیدهای موجود در شکلات سیاه است که چنین تاثیری ایجاد می‌کند. در بین این مولکول‌های آنتی‌اکسیدانی، کاتچین‌ها به شیوه‌های مختلفی مانند مقابله با فشارخون بالا، التهاب، جلوگیری از مقاومت به انسولین و اکسیداسیون، خدمت زیادی به سلامتی انسان می‌کند.

توجه داشته باشید که 100 گرم شکلات سیاه حاوی 11.99 میلی‌گرم کاتچین می‌باشد درحالی‌که همین میزان شکلات سفید 4.16 میلی‌گرم کاتچین دارد. برای همین هم همیشه توصیه می‌شود که شکلات‌های حاوی کاکائوی زیاد مانند شکلات‌های 70 درصد یا بالاتر استفاده شود تا بدن میزان آنتی‌اکسیدان بیشتری جذب کند.

در واقع نتایج این پژوهش نشان می‌دهد شکلات تلخ نه تنها آن چنان که شایع شده است باعث چاقی نمی‌شود بلکه می‌تواند در چهارچوب یک رژیم لاغری هم مورد استفاده قرار بگیرد.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: lanutrition

مطالب مرتبط:

پودر کاکائو برای مقابله با چاقی و دیابت

مهم‌ترین جزء شکلات تیره

کاکائو؛ غذای خدایان!

خوبی‌ها و بدی‌های کاکائو

شکلات شیری یا شکلات تلخ!؟

کاکائو: از گفته‌ها تا واقعیت

كاكائو از بروز حملات قلبی پیشگیری می کند

مصرف کاکائو گردش خون را در مغز تسهیل می کند

شکلات؛ هوس یا یک غذای سالم!؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.