تبیان، دستیار زندگی
منتول موجود در نعناع به تسکین عضلات تنفسی کمک می کند که این امر مشکلات نفس کشیدن را از بین می برد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اهوازی‌ها بخوانند: گیاهان مفید برای ریه‌ها


منتول موجود در نعناع به تسکین عضلات تنفسی کمک می‌کند که این امر مشکلات نفس کشیدن را از بین می‌برد.

ریه

چه برای از بین بردن خاک و ریزگردهای مضر موجود در محیط از محصولات پاک کننده استفاده کنید یا صرفاً در معرض مواد سمی و قارچ‌هایی که روزانه با آن‌ها روبرو هستیم قرار بگیرید یک مسئله غیرقابل انکار است که این مواد بالاخره راهی به سیستم تنفسی شما باز می‌کنند. افزون بر این برای بسیاری از افرادی که از مشکلات تنفسی مانند آسم یا بیماری مزمن انسداد ریه رنج می‌برند مواجه با مواد مذکور عوارض بسیار ناخوشایندی خواهد داشت؛ اما بسیاری از این مشکلات با مصرف مواد گیاهی به پاک شدن شش‌ها و تنفس آسان‌تر کمک خواهد کرد که در ادامه به برخی از این گیاهان اشاره شده است:

ارگانو

ارگانو
کارواکرول و رزمارینیک اسید از ترکیبات موجود در اورگانو است که به منظور کاهش حساسیت و کمک به جریان هوا در راه‌های وابسته به بینی مفید است.

این گیاه، ضد احتقانی طبیعی است که به عنوان افزودنی طعم دهنده به غذا نیز استفاده می‌شود.


نعنا

نعناع و روغن نعناع
منتول موجود در نعناع به تسکین عضلات تنفسی کمک می‌کند که این امر مشکلات نفس کشیدن را از بین می‌برد.

این گیاه همچنین به عنوان ضد حساسیت عمل کرده و برای از خشکی درآوردن و احتقان مناسب است.

چای گل ماهور برای برطرف کردن ناراحتی های ریوی و آسم مورد استفاده قرار می‌گیرد

پالموناریا
این گیاه بوته‌ای که بومی اروپا و آسیای غربی است دارای خواص آنتی‌اکسیدانی قوی است. اسیدهای موجود در آن تأثیر فوق العاده‌ای در حفاظت از شش و کمک به کارکرد صحیح سینه دارند. این گیاه همچنین از خاصیت خلط آوری نیز برخوردار است.

اکالیپتوس

اکالیپتوس
فواید این گیاه از سال‌های دور در فرهنگ‌های مختلف مورد استقبال قرار گرفته است. این محبوبیت به دلیل توانایی اکالیپتوس در کاهش ناراحتی نای، باز کردن راه‌های سینوس و از بین بردن احتقان است. تمامی این ویژگی‌های به دلیل وجود سنئول، ترکیب شیمیایی کلیدی در اکالیپتوس است که این گیاه را برای تنفس راحت سودمند ساخته است.

گل ماهور
برای برطرف کردن مشکلات ریوی، ریشه این گیاه را بسوزانید و دود آن را استنشاق کنید. چای گل ماهور برای برطرف کردن ناراحتی های ریوی و آسم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زوفا

گیاه زوفا
برگ‌های زوفا دارای طعمی تند و مطبوع می‌باشد. ماده‌ی شیمیایی‌ای که در آن وجود دارد به نام هیسوپین معروف است. در زوفا همچنین درصدی اسانس وجود دارد زوفا سرفه و ناراحتی‌های ریوی را برطرف می‌کند و نرم‌کننده سینه و خلط آور است.

مقدار 50 گرم برگ و شاخه‌های گلدار زوفا را در یک لیتر آب جوش ریخته و به مدت ۱۵ دقیقه دم کنید. مقدار مصرف این دم کرده یک فنجان سه بار در روز است .
نوشیدن زوفای جوشیده با عسل و گیاه سداب به کسانی که به سرفه های شدید، تنگی نفس و کسانی که نفسشان با خس خس همراه است کمک می‌کند.

فرآوری: مریم مرادیان نیری
بخش تغذیه و آشپزی تبیان

منابع:
سلامانه
بیتوته
قانون سینا

مطالب مرتبط:
هفت روش طبیعی برای درمان برونشیت
سیگار می‌کشید؟ ریه‌هایتان را این‌گونه سم‌زدایی کنید

درمان آسم با طب سنتی چینی
بارهنگ؛ مفیدتر از شربت‌های اکسپکتورانت و دیفن‌هیدرامین

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.