تبیان، دستیار زندگی
هندوانه به کاهش ساخت کلسترول، کاهش وزن و کاهش فشار خون کمک می کند؛ در نتیجه برای داشتن قلبی سالم بسیار مفید است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هندوانه موجب کاهش کلسترول می شود

هندوانه به کاهش ساخت کلسترول و کاهش وزن کمک می کند؛ در نتیجه برای داشتن قلبی سالم بسیار مفید است.

مریم مرادیان نیری - بخش تغذیه و آشپزی تبیان

هندوانه و سلامت قلب

خواص هندوانه فقط به رفع گرمازدگی در طول گرمای تابستان محدود نمی شود. محققان دانشگاه پوردوی آمریکا در یک مطالعه ی جدید دریافته اند که این میوه ی خوش آب و رنگ  می تواند به جلوگیری از بیماری های قلبی با متوقف کردن ساخت کلسترول مضر و همچنین کمک به کنترل وزن و فشار خون کمک کند. 

آن ها معتقدند که این راز تقویت سلامت هندوانه در ماده ی شیمیایی سیترولین موجود در آب آن نهفته است. 

محققانی که این آزمایش را انجام می دادند به موش هایی که با غذاهای بسیار چرب تغذیه می شدند، هندوانه دادند و مشاهده کردند که میزان کلسترول بدخون یا همان ال دی ال به نصف کاهش یافت. ال دی ال فرمی از کلسترول است که منجر به گرفتگی عروق  و بیماری های قلبی می شود. 

مطالعات همچنین نشان داد که مصرف هندوانه به طور مرتب به کنترل وزن و درنتیجه کاهش رسوب چربی کمک می کند.

این میوه ی خوش آب و رنگ می تواند به جلوگیری از بیماری های قلبی با متوقف کردن ساخت کلسترول مضر و همچنین کمک به کنترل وزن و فشار خون کمک کند

علاوه بر این آخرین تحقیقات تاثیر هندوانه بر کاهش فشار خون را نیز نشان می دهند که همه ی این عوامل با هم موجب می شود تا قلبی سالم تر داشته باشید.

البته بر روی اثر کاهندگی فشار خونِ هندوانه تحقیقات زیادی انجام شده است اما یکی از آن ها یک مطالعه بالینی شش هفته ای بود که در یک مجله آمریکایی منتشر شد. 

در این تحقیق مشخص شد که  L- سیترولین و ال آرژنین موجود در هندوانه به بهبود عملکرد شریانی و کاهش فشار خون آئورت در افراد میانسال که در مراحل اول ابتلا به فشار خون بالا قرار داشتند و یا در معرض ابتلا به فشار خون بالا و بیماری های قلبی بودند کمک کرد.

محققان نتیجه گرفتند که اثرات گشادکنندگی عروقی هندوانه، آن را به عنوان یک غذای کاربردی واجد شرایط برای جلوگیری از بیماری و ارتقاء سطح سلامت عمومی تبدیل کرده است.



مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.