تبیان، دستیار زندگی
قارچ در آب میوه و اسموتی؟! یک ایده عجیب، بله، اما اگر دلیلش را بدانید موافقت خواهید کرد؟ رسپی های من اغلب مواد عجیب و غریب دارند، اما همیشه عالی هستند! بدون استثنا.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هدی بانکی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به آبمیوه ها و اسموتی ها قارچ اضافه کنید!

قارچ در آب میوه و اسموتی؟! یک ایده عجیب، بله، اما اگر دلیلش را بدانید موافقت خواهید کرد؟ رسپی های من اغلب مواد عجیب و غریب دارند، اما همیشه عالی هستند! بدون استثنا.

هدی بانکی - بخش تغذیه و آشپزی تبیان
اسموتی

واقعیت این است که قارچ، سرشار از مواد مغذی فراوانی است و من همیشه از آن در آب میوه هایم استفاده می کنم. فقط یک یا دو عدد قارچ کافی است تا از تمام خواص آن بهره مند شوید بدون این که طعمش را حس کنید، من طعم قارچ را زیاد دوست ندارم.

در حدیثی از رسول الله صلی الله علیه و آله و سلّم در مورد قارچ آمده است: الکمأَةُ مِنَ المَنِّ الَّذی أنزَلَهُ اللّه عَلی بَنی إسرائیلَ، وهِی شِفاءٌ لِلعَینِ. قارچ، از همان «مَنّ» است که خداوند بر بنی اسرائیل نازل کرد، و آن، شفایی برای چشم است. بحار الأنوار، ج 66، صفحه 231

تازه ترین یافته های تحقیقاتی

قارچ شیتیک و کریمینی، بیش ترین تمرکز تحقیقاتی را به خود اختصاص داده اند. قارچ های شیتیک می توانند سیستم ایمنی را جوری تقویت کنند که از بیماری های قلبی پیشگیری نمایند. قارچ شیتیک خشک شده، بیشتر از مکمل های آهن، به بدن آهن می رساند. پژوهش ها نشان داده اند که این قارچ ها موفقیت های شگفت انگیزی در مبارزه با برخی سرطان ها، مخصوصاً سرطان روده بزرگ، سرطان پروستات و سرطان سینه دارند.

قارچ حاوی ویتامین دی و ترکیبات ب کمپلکس، ماده معدنی سلنیوم، مس، پتاسیم، منیزیم، فسفر و آهن می باشد

قارچ های کریمینی، بیشتر مورد مصرف آمریکایی ها هستند. این قارچ ها دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی بوده و برای قلب و عروق مفیدند.
قارچ ها علاوه بر داشتن کالری، چربی و سدیم بسیار پایین، منبع ارزشمندی از فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای چرب غیراشباع، آنزیم ها، فیتونوترینت و پروتئین با کیفیت هستند و به همین دلیل در رده سوپرفودها قرار می گیرند. اگر بازهم متقاعد نشدید، باید بدانید که قارچ حاوی ویتامین دی و ترکیبات ب کمپلکس، ماده معدنی سلنیوم، مس، پتاسیم، منیزیم، فسفر و آهن می باشد.

مواد لازم برای تهیه یک آب میوه خوش مزه با قارچ!
یک سیب
چهار هویج
یک دوم لبو
تکه هایی از زنجبیل تازه
دو یا سه عدد قارچ کوچک و تازه و رنده شده

با کمک آب میوه گیری در عرض پنج دقیقه می توانید حاضرش کنید! به همین سادگی، به همین خوشمزگی!


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.