تبیان، دستیار زندگی
خانم‌های عزیز بدانید و آگاه باشید نوشابه خیری برای سلامتی‌تان ندارد می‌پرسید چرا؟ ادامه‌ی مطلب را از دست ندهید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گاز نوشابه چاقتان می‌کند


خانم‌های عزیز بدانید و آگاه باشید نوشابه خیری برای سلامتی‌تان ندارد. می‌پرسید چرا؟ به خاطر اینکه نه تنها سرشار از قند است بلکه گاز موجود در آن نیز به سلامتی و تناسب اندامتان آسیب می‌زند. ادامه‌ی مطلب را مطالعه بفرمایید تا بیشتر در جریان آسیب نوشابه باشید.


نوشابه و  الکل

همیشه صحبت از این است که مصرف نوشابه باعث چاقی و دیابت می‌شود و همیشه هم انگشت اتهام به سوی قند موجود در این نوشیدنی‌ها نشانه می‌رود.

اما نتایج یک پژوهش ایتالیایی که در مجله‌ی پزشکی Gastroenterology به چاپ رسیده نشان می‌دهد گازکربنیک موجود در نوشابه‌ها هم به اندازه‌ی قند به تناسب اندام آسیب می‌زند.

محققان از نتایج MRI شرکت‌کننده‌ها استفاده کردند تا بخش‌هایی از مغز که سیگنال‌های سیری را ارسال می‌کنند مورد بررسی قرار دهند.

محققان به این نتیجه رسیدند که مصرف نوشیدنی‌های شیرین گازدار باعث می‌شود که این سیگنال‌ها بسیار ضعیف عمل کنند. به این ترتیب که گازکربنیک در کار مغز اختلال ایجاد می‌کند و اجازه نمی‌دهد مغز درک درستی از میزان قند مصرفی داشته باشد. برای همین هم ما قند بیشتری مصرف می‌کنیم. توصیه می‌کنیم نوشیدنی‌های سالم مانند آب، دوغ و آب میوه و آب سبزیجات طبیعی را دریابید.

گازکربنیک موجود در نوشابه‌ها هم به اندازه‌ی قند به تناسب اندام آسیب می‌زند

اگر خیلی عاشق نوشیدنی‌های شیرین هستید خودتان با عرقیجات مختلف مانند بیدمشک، نعنا، گلاب و مقدار کمی نبات و زعفران نوشیدنی‌های شیرین و سالمی تهیه کنید.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: femina

مطالب مرتبط:

عوارض مصرف کولا

به این 7 دلیل نوشابه نخورید

زهر ماری به اسم كولا!

ارتباط تغذیه با جرم و جنایت

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.