راهنما

اگر در ابتدا و انتهای عبارت جستجو علامت (") ( یا quotation) بگذارید، مطالبی که در متن آنها عین کلمات وجود دارد داخل عبارت را جستجو و نمایش می دهد ولی اگر در دو سر عبارت جستجو علامت (") قرار ندهید مطالبی که در متن آنها یکی از کلمات داخل عبارت وجود داشته باشد یافت می شود.

مطالب مرتبط
  • راهکارهای افزایش هوش و غلبه بر فراموشی
    راهکارهای افزایش هوش و غلبه بر...
    مغز از دو نوع سلول تشکیل یافته است. نوع اول نورون‌ها(NEURON) یا سلول های عصبی هستند که در زمان جنینی تشکیل شده و پس از تولد بر مقدار آن‌ها افزوده نمی‌شود. اما فعالیت‌های ذهنی می‌تواند آنها را پربارتر و حجیم‌تر کند. نوع دوم س...
  • چگونه اطلاعات در مغز ذخیره می ‌شود؟
    چگونه اطلاعات در مغز ذخیره می ‌شود؟
    تعداد سلول‌های عصبی یا نورون‌ها (neurone) در مغز به اندازه تعداد ستارگان کهکشان راه شیری یا 166 برابر جمعیت روی کره زمین، یعنی حدود صد میلیارد است. این نورون‌ها یا سلول ‌های تخصص‌ یافته مغز می ‌‌توانند در غشای پوشاننده بیرونی خود تکانه‌های الکتریکی کم‌..
  • تمرکز فکری بهتر با غذاها
    تمرکز فکری بهتر با غذاها
    این روزها نبرد بین كربوهیدرات و پروتئین بسیار زیاد است، به خصوص اینکه رژیم‌های پُر پروتئین و كم كربوهیدارت اثرات مطلوبی در كاهش وزن و افزایش هوشیاری از خود نشان...
  • تعداد بازديد :
  • 10537
  • پنج شنبه 3/11/1387
  • تاريخ :

کاکائو و چای، قدرت ذهن را افزایش می‌دهند

چای و کاکائو

تحقیقات نشان می‌دهد كه مصرف کاکائو و چای، قدرت مغز را افزایش می‌دهند.

بر اساس نتایج پژوهش‌های اخیر، افرادی كه کاکائو یا چای مصرف می‌كنند، در امتحانات مفهومی نمرات بالاتری می‌گیرند و قدرت عملكرد‌های ذهنی و ادراكی آنها نیز نسبت به كسانی كه به خوردن این مواد عادت ندارند، به مراتب بیشتر است.

در این تحقیقات، پژوهشگران دپارتمان فیزیولوژی، آناتومی و ژنتیك دانشگاه آكسفورد روی دو هزار و 31 فرد سالمند در گروه سنی بین 70 تا 74 سال مطالعه كردند.

آنها رابطه بین عملكرد ذهنی و مصرف کاکائو و چای را كه مهم ترین مواد حاوی فلاوونوئیدها هستند، در این افراد مورد ارزیابی و آزمایش قرار دارند.

 

شركت كنندگان ابتدا پرسشنامه‌هایی را درباره عادات غذایی خود پُر كردند و پس از آن به درخواست محققان در آزمون های ذهنی شركت كردند.

به گزارش ایسنا، مطالعه روی نقش مواد مغذی در كاهش توانایی ذهنی ناشی از افزایش سن همواره مورد توجه دانشمندان بوده و این تحقیقات هم چنان رو به افزایش است.

میوه‌ها و نوشیدنی‌هایی چون چای، قهوه و كاكائو منابع غذایی اصلی حاوی پلی فنول‌ها هستند.

پلی فنول‌های موجود در مواد غذایی در واقع فلاوونوئیدهایی هستند كه بر اساس یافته‌های قبلی دانشمندان، نقش بسیار مهمی در جلوگیری از زوال عقل و اختلال حواس دارند. نتایج این پژوهش در مجله «نوتریشن» منتشر شده است.

با این حال دانشمندان توصیه می‌كنند این مواد خوراكی نیز در حد تعادل مصرف شوند، چرا كه زیادروی در خوردن آنها می‌تـواند از سوی دیگر مشكلاتی برای سلامتی به همراه آورد.

 

*مطالب مرتبط:

مصرف کاکائو گردش خون را در مغز تسهیل می کند

كاكائو از بروز حملات قلبی پیشگیری می كند

کاکائوی تلخ برای قلب مفیده

شکلات تیره فشار خون را پایین می آورد

چه چیزهایی باعث تقویت یا تضعیف حافظه می شود ؟

پنج توصیه غذایی برای افزایش هوش

انواع چای و خواص آن‌ها 

نکات مهم هنگام مصرف چای

چای پرطرفدارترین نوشیدنی درجهان 

راه های تقویت حافظه

شش روش برای ایجاد مغز هوشیار

غذاهای تقویت كننده حافظه (1) و (2)

میوه های افزایش دهنده ی هوش و حافظه(1) و (2)

چند تمرین برای تقویت حافظه

 

ارسال به
آخرین نظرات کاربران
بهمن
در مورد هوش جنین داروی گیاهی بنام كندر خیلی مفیده .
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 20/4/1389 - 11:21
مریم
من درباره موادی که هوش جنین را زیاد میکنه اطلاعات خواستم اما چیزی دستگیرم نشد
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 30/4/1388 - 9:31
ناشناس
خیلی کم بود
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
چهارشنبه 12/1/1388 - 14:38
elaheh
از این به بعد بیشتر چایی درست مكنم مثلا روزی 3 مرتبه
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
دوشنبه 7/11/1387 - 23:50
jawedan
با این تفاسیر پس حدس من در مورد چای اشتباه بوده است جاویدان بابلی
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
پنج شنبه 3/11/1387 - 21:38
حجت قربانی کیا
با سلام
از تمام دستندرکاران این سایت متشکرم.
مفید بود.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
پنج شنبه 3/11/1387 - 16:10
ghasemjonn
دارم ادیسون میشم.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
پنج شنبه 3/11/1387 - 12:37
khooorzoookhan
عالی
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
پنج شنبه 3/11/1387 - 10:57
sajjed713
مفیدبود
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
پنج شنبه 3/11/1387 - 10:43
Alireza kiani
ذهنم قدرتمند شد.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
پنج شنبه 3/11/1387 - 9:52