تبیان، دستیار زندگی
شیرهای طعم دار مانند شیرموز، شیرکاکائو و شیر قهوه و ... به دلیل وجود اسانس و شکری که به آنها افزوده شده توصیه نمی شود اما در صورتی که کودکان به دلیل طعم و یا بوی شیر معمولی از خوردن آن خودداری می کنند بهتر است از شیرهای طعم دار استفاده کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توصیه‌هایی در مورد شیرهای طعم دار

شیر طعم دار

محمد حسین عزیزی، متخصص صنایع غذایی و رئیس انجمن صنایع غذایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به برخی نکات در رابطه با مصرف شیرهای طعم دار گفت: شیرهای طعم دار مانند شیرموز، شیرکاکائو و شیر قهوه و ... به دلیل وجود اسانس و شکری که به آن ها افزوده شده توصیه نمی‌شود اما در صورتی که کودکان به دلیل طعم و یا بوی شیر معمولی از خوردن آن خودداری می‌کنند بهتر است از شیرهای طعم دار استفاده کنند.


وی ادامه داد: در مصرف این شیرها به دلیل وجود افزودنی‌های ذکر شده نباید زیاده روی شود و حدودا در هر روز یک عدد مناسب است و همچنین افرادی که دچار کم خونی هستند نیز باید از مصرف شیرکاکائو و قهوه خودداری نمایند.

این متخصص در ادامه افزود: افرادی که در خانواده سابقه ابتلاء به دیابت دارند و همچنین کودکان چاق باید در مصرف این شیرها به دلیل شکر زیادی که به آنها اضافه شده است احتیاط کنند.

دکتر عزیزی در بخش پایانی خاطر نشان کرد: به شیرهای طعم‌دار مواد نگهدارنده افزوده نمی‌شود و تنها مواد افزودنی اسانس و شکر است و مصرف آن جز در موارد ذکر شده برای افراد منعی ندارد اما بهتر است شیرهای معمولی و بدون اسانس جایگزین شیرهای طعم دار شوند.


خبرگزاری باشگاه خبرنگاران
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.