تبیان، دستیار زندگی
آیا تا به حال راجع به فواید خربزه درختی فکر کرده اید؟ حتماً چون خربزه درختی نوعی میوه محسوب می شود...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

7 فایده ی خربزه درختی (پاپایا)

papaya

خربزه درختی

آیا تا به حال راجع به فواید خربزه درختی فکر کرده اید؟ حتماً چون خربزه درختی نوعی میوه محسوب می شود حدس زده اید که برای بدن مفید است. بله درست است. در این مطلب، به هفت فایده ی مفید آن اشاره کرده ایم:

* خربزه درختی حاوی آنتی اکسیدان است.

یکی از فواید خوردن پاپایا پیش گیری از سرطان است. پاپایا یک منبع غنی از آنتی اکسیدان است که بدن برای جنگ با سلول های عامل سرطان به آن احتیاج دارد. ویتامین E، C و بتاکاروتن آنتی اکسیدان هایی هستند که از همه ی انواع سرطان ها پیشگیری می کنند. بنابراین اضافه کردن یک واحد پاپایا به رژیم روزانه می تواند خطر بروز سرطان را در شما کاهش دهد.

* خربزه درختی برای برطرف کردن مشکلات گوارشی به کار می رود.

پاپایا منبع فوق العاده ای برای آنزیم های پروتئولیتیک است که در هضم غذا بسیار مهم هستند. مهم ترین این آنزیم ها که در پاپایا یافت می شود پاپایین است که با شکستن پروتئین ها به هضم بهتر غذاها کمک می کند.

پاپایین یراب افراد مبتلا به فیبروزسیستیک و کسانی که دچار التهاب لوزالمعده هستند، تجویز می شود تا آن چه بدن آن ها به طور طبیعی نمی تواند تولید کند، برای شان بسازد. خوردن خربزه درختی در اینجا هم یک نکته مثبت است چون دریافت دهانی پاپایین بی نظمی های گوارشی کمتری (مثل نفح و سوء هاضمه مزمن) ایجاد می کند. برای این مورد پاپایین عصاره گیری شده، خشک می شود و به صورت قرص در می آید.

خربزه درختی

* پاپایا باعث افزایش نیرومندی مردان می شود.

خربزه درختی دارای آنزیمی موسوم به آرژینین است که موجب افزایش خون رسانی بهتر در مردان می شود.

* پاپایا مانع پیری زودرس می شود.

بسیاری از پزشکان طب جایگزین معتقد هستند که یکی از فواید پاپایا پیش گیری از پیری زودرس است. چون باعث می شود بدن به طور مناسب غذا را هضم کند و وقتی غذا به درستی هضم  شود بدن مواد مغذی لازم را دریافت می کند و برای زمان طولانی شاداب می ماند.

* پاپایا می تواند به عنوان شوینده به کار رود.

دریافت 150 سی سی آب پاپایا، آب خیار و آب لوبیای سبز در یک دوره ی متناوب 12 ساعته می تواند برای کلون مفید واقع شود. این ترکیب مثل یک شوینده قوی عمل می کند.

پاپایا سرشار از فیبر است. فیبر در بدن حرکت می کند و خود را به سلول های عامل سرطان کولون وصل می کند. فیبر موجود در پاپایا، توکسین موجود در کلون را بیرون می راند. پس یکی از فواید خربزه درختی پیش گیری از سرطان کلون مخصوصا از طریق ترکیبات فیبری و آنتی اکسیدانی است.

خربزه درختی

* پاپایا مانع از حمله و سکته قلبی می شود.

آنتی اکسیدان های موجود در خربزه ی درختی مانع از اکسیداسیون کلسترول می شود. وقتی کلسترول اکسید می شود پلاک هایی در دیواره رگ های خونی تشکیل می شود که حمله یا سکته  قلبی را سبب می شود.

هم چنین، فیبر به عنوان عامل کاهش دهنده کلسترول شناخته شده است. فیبر موجود در خربزه درختی؛ ماده ای موسوم به هموسیستئین را به نوعی اسید آمینه ی بی ضرر برای بدن تبدیل می کند که بدن قادر به فرآوری آن است. اما بدون شکستن، هموسیستئین نهایتاً می تواند به دیواره رگ های خونی آسیب بزند و باعث حمله یا سکته قلبی می شود.

*پاپایا التهاب را درمان می کند.

پاپایین و کیمو پاپایین ، آنزیم های هضم کننده ی پروتئین یافت شده در خربزه درختی در کم کردن التهاب و بهبود سوختگی ها موثر هستند. پاپایین پروتئین غیرفعال در پوست را تجزیه می کند و بافت های مرده را از سوختگی بر می دارد و از این طریق با کمک به درمان صدمات پوستی، از طرق زیر به بدن کمک می کند:

پسوریازیس را درمان می کند، زگیل را از بین می برد، عفونت های قارچی روی پوست را از بین می برد و التهاب ناشی از سرماخوردگی را کم می کند.

به علاوه ویتامین هایC  و E و بتاکاروتن در درمان التهابات مفید هستند و بنابراین برای درمان آسم، استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید و بسیاری از بیماری های التهابی دیگر به کار می روند.

ترجمه: ریحانه حمیدی فر – سایت تبیان

اگر می خواهید با پزشکان سایت مشورت کنید، اینجا را کلیک کنید.

برای شرکت در بحث های انجمن سایت مرتبط با بهداشت و سلامت، اینجا را کلیک کنید.

اگر می خواهید با کارشناسان تغذیه ی سایت درباره رژیم های غذایی مشورت کنید، اینجا را کلیک کنید.

*مطالب مرتبط:

ارزش تغذیه ای خربزه

بخش تغذیه و سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.