تبیان، دستیار زندگی
همراه با نفیسه نفیسی؛ نویسنده حوزه کودکان و نوجوانان:
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برای جنین، هم می توان قصه خواند

همراه با نفیسه نفیسی؛ نویسنده حوزه کودکان و نوجوانان:

بخش ادبیات تبیان
مطالعه کودکان


عشق و علاقه به نویسندگی در حوزه کودک و نوجوانان موجب شده است که هنوز بعد از گذشت 70 سال خود را از این کار بازنشسته نکنم.
نویسندگی را از سال ۱۳۸۰ با پیوستن به انجمن دوستداران ادبیات کودک و نوجوان به صورت حرفه ای آغاز کردم. نفیسه نفیسی عوامل متعددی را برای فعالیت در حوزه کودکان و نوجوانان برشمرد و ادامه داد: در این زمینه دلایل مختلفی وجود دارد که سبب گرایش و انتخاب من در قلم زدن برای نوجوانان و یا کودکان شده است. یکی از این عوامل را می توانم، اینگونه بیان کنم که من همیشه با کودکان و نوجوانان سرکار داشته ام و برای آنها همواره کتاب می خوانده ام.
مثل ترانه ها ، ترانه های آهنگینی هستند که قصه و روایتی را بیان می کنند. من بیشتر این ترانه ها را بازآفرینی و آنها را به قصه روایت می نمایم.
کتاب های قصه یوسف جو، درخت من، شهر تابانا، اون شب که بارون اومد و تو که ماه بلند آسمونه ای از جمله تالیفات بنده است. همچنین مقالاتی در کتاب ماه کودک و نوجوان، عروسک سخنگو نیز به چاپ رسانده ام.
داستان های کوتاه نان سنگک داغ، عروسک جُلی و شاید دلت را سوزانده بود، نیز در برخی از شماره های مجلات زنان از من به چاپ رسیده است.

من هیچ گاه نمی توانم از محدودیت های مختلف در حیطه کاری ام صحبت کنم. عشق و علاقه ای که من به نویسندگی و کار در حوزه فعالیت کودکان و نوجوانان داشته ام همه سختی ها را برای من از بین برده است؛


من در تمامی طول عمرم با همه شاعران و نویسندگان به ویژه شاعران و نویسندگان ایرانی لحظه به لحظه زندگی کرده ام و روزگار گذرانده ام. قصه های صمد، مجموعه قصه های محجوب و همچنین قصه های درویشیان از جمله آثار محبوب من بوده اند.
خانواده ها باید همواره از کودکی فرزندان حتی زمان نوزادی و یا وقتی که جنینی در شکم مادر هستند، با خواندن شعر، قصه ، لالایی و موسیقی را به فرزندان خود آموزش دهند. همچنین مسئولین نیز در حوزه آموزش و تشویق کودکان و نوجوانان در گرایش به کتاب و کتاب خوانی با عشق و علاقه کار کنند و موجبات این امر را پدید آورند.
من هیچ گاه نمی توانم از محدودیت های مختلف در حیطه کاری ام صحبت کنم. عشق و علاقه ای که من به نویسندگی و کار در حوزه فعالیت کودکان و نوجوانان داشته ام همه سختی ها را برای من از بین برده است؛ همانطور که وقتی آبی از قله کوه جاری می شود با موانع زیادی روبه رو می گردد، اما همه را آرام آرام می شوید و از بین راه بر می دارد تا به بِستر رودخانه رسیده و آن را سیراب کند.


منبع: ایمنا