• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 38736
تعداد نظرات : 5244
زمان آخرین مطلب : 3284روز قبل
لطیفه و پیامک
 

زیاد خوب نباش ¦
زیاد دم دست هم نباش ¦
زیاد که خوب باشی دل آدم ها را می زنی ¦
آدم ها این روزها عجیب به خوبی ، به شیرینی ، آلرژی پیدا کرده اند ¦
زیاد که باشی ، زیادی می شوی ¦

 



دوست داشتن کسی که شما رو دوست نداره
مثل بغل کردن کاکتوس می مونه ¦
هرچی محکم تر بغل کنی بیشتر آسیب میبینی ¦

 



بنـــد دلـــم را
به بند کفـــش هایت گـــره زده بودم
که هر جـــا رفتـی
دلــم را با خود ببری
غــــافل از اینکه
تو پـــا برهنـــه می روی
و بی خبــــر¦


سه شنبه 7/6/1391 - 12:4
مهدویت
متن حدیث

266 - " تكون فتنة بالشام ، كأن أولها لعب الصبیان تطفو من جانب وتسكن من جانب ، فلا تتناهى حتى ینادی مناد : إن الأمیر فلان "

* * *

* حدیث شماره : 266 *
* معمر ، از مردى ، از سعید بن مسیب نقل كرده و آنرا به رسول خدا ( ص ) نسبت نداده است ، در آن آمده است : در شام فتنه اى رخ خواهد داد كه آغاز چنین بنظر مى رسد كه بازیچهء بچه هاست ( ولى بعدا بزرگ شده به حدى كه ) از هر سو خاموش شود از سوى دیگر سر بر مى آورد ، وادامه خواهد داشت تا آنكه منادى ندا مىدهد كه : امیر شما فلانى است .

منبع حدیث

266 - المصادر :
* : عبد الرزاق : ج 11 ص 361 ح 20746 - أخبرنا عبد الرزاق ، عن عمر ، عن رجل ، عن ابن المسیب قال : - وقال " فیقبل ابن المسیب یدیه ، حتى أنهما لتنتفضان ، ثم یقول : ذاكم الأمیر حقا ، ذاكم الأمیر حقا " .
* : ابن حماد : ص 63 - عن ابن المبارك وعبد الرزاق ، عن معمر ، عن رجل ، عن سعید بن المسیب قال : - ولم یسنده إلى النبی صلى الله علیه وآله - " تكون بالشام فتنة كلما سكنت من جانب طمت من جانب حتى ینادی منادی من السماء إن أمیركم فلان " .
وفی : ص 92 - كما فی روایته الأولى بتفاوت یسیر ، وفیه " تكون فتنة كأن أولها لعب الصبیان . . ألا إن الأمیر فلان . . ذلكم الأمیر حقا ثلاث مرات " .
وفی : ص 93 - حدثنا ابن وهب ، عن إسحاق بن یحیى ، عن محمد بن بشر بن هشام ، عن ابن المسیب ، قال " تكون فتنة بالشام كأن لعب الصبیان ، ثم لا یستقیم أمر الناس على شئ ولا تكون لهم جماعة ، حتى ینادی مناد من السماء علیكم بفلان ، وتطلع كف تشیر " .
* : عرف السیوطی ، الحاوی : ج 2 ص 75 - عن روایة ابن حماد الثانیة .
* : برهان المتقی : ص 73 ب 1
ح 5 - عن عرف السیوطی .
* : فرائد فوائد الفكر : ص 8 ب 3 - عن ابن حماد ، وابن المنادی
 
سه شنبه 7/6/1391 - 12:3
لطیفه و پیامک

عشق هایت را مثل
کانال تلویزیون عوض می کنی
و افتخار می کنی،
که عشق برایت این چنین است !
و من می خندم ¦
به برنامه هایی که هیچکدام ،
ارزش دیدن ندارند . . .





قرار نیست که همیشه من خوش باشم ¦

دیروز من خوش بودم از اینکه در کنارت بودم ¦
امروز دیگری خوش است برای با تو بودن ¦
و فردا یکی دیگر¦
از تلاش دست نکش عزیزم که چشم ملتی به توست
تو می تونی¦


 



زلالی قلبت ارزانی دیگران

من این احساس آبکی را نمیخواهم
 


 
 



تنگی نفست رو نندا ز گردن آلودگی هوا
دلت رو ببین ، کجا گیر کرده!

 



ارزش دل قد یک مورچه است:
هر دو خواسته یا ناخواسته زیر پا له میشوند.

 



كاش به جای این همه باشگاه زیبایی اندام ، یه باشگاه زیبایی افكار هم داشتیم ؛ مشكل امروز ما اندام ها نیستن ، افكارها هستن !

 



دنبال کسی نیستم که وقتی میگم میرم
بگه : "نرو!"
کسی رو میخوام که وقتی گفتم میرم
بگه : صب کن منم باهات بیام، تنهانرو

 



کاش یاد تو
به سان فلفلی زیر بینی که تحریکت میکند عطسه کنی،
قلبم را تحریک میکرد
تا هرآنچه از تو در قلب دارم
بیرون بریزد . . .

 



این روزا باید دشمناتو فراموش کنی ¦
تنها کسی که می تونه تو رو به خاک سیاه بشونه
یک دوست کاملاً مورد اعتماده . . .
 



چرا وقتی دروغ میگی و من لبخند می زنم فکر میکنی خرم .
خب یه بارم فکر کن دارم به خریت تو لبخند می زنم . . !

 




این روزها جای خالی  تـو را با عروسکی پر می کنم
همانند توست مرا ‌ دوست ندارد
احساس ندارد !
اما هر چه هست ‌ دل شـکـســتـن  بلد نیست

سه شنبه 7/6/1391 - 12:2
مهدویت
متن حدیث589 - " إذا نادى مناد من السماء إن الحق فی آل محمد ، فعند ذلك یظهرا المهدی على أفواه الناس ، ویشربون حبه ، ولا یكون لهم ذكر غیره "* * ** حدیث شماره : 589 *
* ابن لهیعه از ابو قبیل از ابى رومان از علی علیه السلام نقل كرده كه فرمود : زمانى كه منادى در آسمان ندا دهد كه حق از آن آل محمد صلى الله علیه وآله مىباشد ، هنگام ظهور حضرت مهدى علیه السلام و افتادن آن حضرت بر سر زبانهاست و دوستى آن حضرت در كام آنها ریخته شده وذكرى جز نام آن حضرت نخواهند داشت .
منبع حدیث589 - المصادر :
* : ابن حماد : ص 92 - حدثنا الولید ورشدین ، عن ابن لهیعة ، عن أبی قبیل ، عن أبی رومان ، عن علی رضی الله عنه قال : -
* : الملاحم لابن المنادی : ص 44 - عن ابن حماد .
* : الطبرانی : على ما فی بیان الشافعی ، وعقد الدرر .
* : مناقب المهدی : على ما فی عقد الدرر ، وبیان الشافعی .
* : أخبار المهدی ، أبو العلاء الهمدانی : على ما فی الصراط المستقیم .
* : بیان الشافعی : ص 512 ب 16 - قال ( أخبرنا الحافظ یوسف بن خلیل بحلب ، أخبرنا أبو منصور محمود بن إسماعیل الصیرفی ، أخبرنا أبو الحسین بن فاذشاه ، أخبرنا سلیمان بن أحمد ، أخبرنا عبد الرحمن ، أخبرنا نعیم ) ثم بقیة سند ابن حماد . إلى قوله : یظهر المهدی ، وقال ( قلت : رواه الحافظ الطبرانی فی المعجم ، وأخرجه أبو نعیم فی مناقب المهدی علیه السلام ) .
* : عقد الدرر : ص 52 ب 4 ف 1 - كما فی ابن حماد ، وقال " أخرجه الامام أبو الحسین أحمد بن جعفر بن المنادی فی كتاب الملاحم ، وأخرجه الحافظ أبو عبد الله نعیم بن حماد فی كتاب الفتن انتهى حدیثه عند قوله فتلك إمارة خروج السفیانی ، و أخرجه الإمام أبو عمرو الدانی فی سننه فی حدیث عمار بن یاسر ، بمعناه " . وفیه " . . ویشربون ذكره " .
وفی : ص 106 ب 4 ف 3 - مرسلا عنه علیه السلام إلى قوله یظهر المهدی .
وفی : ص 136 ب 6 - إلى قوله : یظهر المهدی أیضا ، وقال ( أخرجه الحافظ أبو القاسم الطبرانی فی معجمه ، والحافظ أبو نعیم الأصبهانی فی مناقب المهدی ، ورواه الحافظ أبو عبد الله نعیم بن حماد فی كتاب الفتن ) .
* : عرف السیوطی ، الحاوی : ج 2 ص 68 - عن ابن حماد .
* : جمع الجوامع : ج 2 ص 103 - عن نعیم ، وابن المنادی .
* : كنز العمال : ج 14 ص 588 ح 39665 - عن ( نعیم ، وابن المنادی فی الملاحم )
* : برهان المتقی : ص 73 ب 1 ح 4 - عن عرف السیوطی ، الحاوی .
* : فرائد فوائد الفكر : ص 8 ب 3 - بعضه ، مرسلا ، عنه علیه السلام ، وقال ( وذكروا أن نداء المنادی یسمعه من بالمشرق والمغرب حتى لا یبقى راقد إلا استیقظ )
* : المغربی : ص 561 - وقال ( وأخرج نعیم بن حماد فی الفتن ، وابن المنادی فی الملاحم ، عن علی ) ثم قال ( وهذا یفسر المبهم فی حدیث طلحة بن عبد الله الذی لیس فیه تصریح بالمهدی كما قاله الطاعن ، ویعضده ویقویه ، والله أعلم ) .
وفی : ص 578 - 579 - وقال : " رواه نعیم بن حماد فی الفتن ، وابن المنادی فی الملاحم "
* : ملاحم ابن طاووس : ص 59 ب 112 - عن ابن حماد ، وفیه ( . . یسرون )
* : كشف النوری : ص 174 ف 2 - عن عقد الدرر .
* : بشارة الاسلام : ص 76 ب 2 - عن عقد الدرر .
* : منتخب الأثر : ص 163 ف 2 ب 1 ح 66 - عن بشارة الاسلام .
وفی : ص 443 ف 6 ب 2 ح 19 - عن ملاحم ابن طاووس
 
سه شنبه 7/6/1391 - 12:0
مد و لباس
 از مانتو و چادر - عرضه شده در نمایشگاه قرآن


http://www.asriran.com/files/fa/news/1391/5/8/233420_673.jpg
 
سه شنبه 7/6/1391 - 11:59
مهدویت
متن حدیث

50 - " قال قلت لها فی فتنة ابن الزبیر : إن هذه الفتنة یهلك فیها الناس ؟ فقالت : كلا یا بنی ، ولكن بعدها فتنة یهلك فیها الناس ، لا یستقیم أمرهم حتى ینادی مناد من السماء علیكم بفلان "

* * *

* حدیث شماره : 50 *
* از اسحاق بن یحیى تیمى ، از مغیرة بن عبدالرحمان ، از مادرش قدیمه نقل كرده و آنرا به پیامبر ( ص ) نسبت نداده است : ( مغیرة بن عبد الرحمن از مادرش نقل مىكند كه ) از مادرم در بارهء فتنه ابن زبیر پرسیدم : آیا مردم در این فتنه هلاك مىشوند ؟ مادرم گفت : هرگز فرزندم ، ولى پس از این فتنه ، فتنهء دیگرى هست كه مردم در آن به هلاكت مىرسند ، وامر مردم سروسامان نخواهد یافت تا منادى از آسمان فریاد كند كه بر شما باد به فلانى .

منبع حدیث

50 - المصادر :
* : ابن حماد : ص 93 - حدثنا ابن وهب ، عن إسحاق بن یحیى التیمی ، عن المغیرة بن عبد الرحمن ، عن أمه ، وكانت قدیمة : - ولم یسنده إلى النبی صلى الله علیه وسلم .
* : عرف السیوطی ، الحاوی : ج 2 ص 76 - عن فتن ابن حماد بتفاوت یسیر .
* : برهان المتقی : ص 74 ب 1 ح 8 - عن عرف السیوطی
 
سه شنبه 7/6/1391 - 11:59
مهدویت
متن حدیث

49 - " ستكون فتنة لا یهدأ منها جانب إلا جاش منها جانب ، حتى ینادی مناد من السماء أمیركم فلان "

* * *

* حدیث شماره : 49 *
* از طبرانى در اوسط نقل شده كه : فتنه اى اتفاق خواهد افتاد كه هنوز از یك سو آرام نشده ، از طرف دیگر بجوشد تا اینكه منادى از آسمان ندا دهد كه امیر شما فلانى است .

منبع حدیث

49 - المصادر :
* : الطبرانی ، الأوسط : على ما فی مجمع الزوائد ، ومقدمة ابن خلدون ، وعرف السیوطی ، والإذاعة والعطر الوردی .
* : النهایة : ج 1 ص 324 - أوله ، مرسلا .
* : مجمع الزوائد : ج 7 ص 316 - عن الطبرانی فی الأوسط .
* : مقدمة ابن خلدون : ص 255 ف 53 . عن الطبرانی فی الأوسط ، وفیه " . . إلا تشاجر " .
* : عرف السیوطی ، الحاوی : ج 2 ص 61 - كما فی مجمع الزوائد ، عن الطبرانی فی الأوسط .
* : القول المختصر : ص 6 ب 1 ح 22 - كما فی مجمع الزوائد بتفاوت یسیر ، وفیه " . . إلا جاش منها جانبان . . إن أمیركم فلان أی المهدی " .
* : برهان المتقی : ص 71 ب 1 ح 1 - عن عرف السیوطی .
* : الإذاعة : ص 126 - كما فی مجمع الزوائد ، عن الطبرانی فی الأوسط ، وفیه " . . لا یسكن منها جانب إلا تشاجر " .
* : الهدیة الندیة : على ما فی العطر الوردی .
* : العطر الوردی : ص 54 - كما فی مجمع الزوائد ، وقال " رواه الطبرانی فی الأوسط عن طلحة بن الزبیر عبد الله ، كذا فی الهدیة " .
* : كشف النوری : ص 172 ح 2 - عن مجمع الزوائد .
* : المغربی : ص 561 - عن مقدمة ابن خلدون .
* : منتخب الأثر : ص 451 ف 6 ب 4 ح 20 - عن برهان المتقی
 
سه شنبه 7/6/1391 - 11:57
موفقیت و مدیریت
های موفقیت

روش تضمین شده و کاملا موفق برای کم کردن وزن می خواهید؟ این ایده چطور است:

” به دوستی که وزن مناسبی دارد و جمعی دیگر از دوستانتان قول بدهید که رژیم بگیرید و فقط غذاهای سالم بخورید و ورزش های شادی بخش انجام دهید. سپس به آن ها بگویید که اگر زیر قول خود بزنید، یک قوطی کامل غذای سگ خواهید خورد؟ ”

خانمی که این موضوع را برای من تعریف می کرد گفت که او و دوستانش قوطی غذای سگ را تمام مدت جلوی رویشان گذاشته بودند تا قول شان یادشان بماند. زمانی که به شدت احساس گرسنگی می کردند و یا می خواستند از طناب زدن طفره بروند، قوطی را برداشته و روی برچسب آن را می خواندند. ترکیبات اشتهاآوری مثل گوشت اسب به آن ها کمک می کرد بدون هیچ مشکلی به هدفشان برسند!

--------------------

الگوهای محدود کننده را کنار بگذارید

آیا تا به حال به مگسی که در یک اتاق گیر افتاده باشد توجه کرده اید؟ مگس برای پیدا کردن راه خروج، ناامیدانه خودش را به طور مرتب به نزدیک ترین پنجره می کوبد.

آیا تا به حال دقت کرده اید خیلی کارشان دقیقا این شکلی است؟ آن ها ممکن است حتی سرشار از انگیزه باشند، اما وقتی مدام کاری یک نواخت انجام دهند، هرگز به هدف شان نخواهند رسید. درست مثل همسر یا پدر و مادی که مدام غر می زنند – کاری که بعضا نتیجه ی عکس هم دارد.

الگوهای محدود کننده را با انجام کاری غیر منتظره کنار بگذارید. اگر غر می زنید، وسط حرف خودتان بپرید، زانو بزنید و نشانه گیری کنید و …. یک لبخند زیبا پرتاب کنید! به سویش بروید، در آغوشش بگیرید و بگویید چقدر دوستش دارید.

چه راه های سرگرم کننده و جالبی را برای کنار گذاشتن الگوهای محدود کننده می شناسید؟

سه شنبه 7/6/1391 - 11:55
مهدویت
 

متن حدیث

232 - " لیكونن لكم من عدوكم بهذه الرملة رملة إفریقیة یوم ، تقبل الروم فی ثمان مایة سفینة فیقاتلونكم على هذه الرملة ، ثم یهزمهم ( الله ) فتأخذون سفنهم فتركبوا بها إلى رومیة فإذا أتیتموها كبرتم ثلاث تكبیرات ، ویرتج الحصن من تكبیركم فینهار فی الثالثة قدر میل ، فتدخلونها فیرسل الله علیهم غمامة تغشاهم فلا تنهنهكم حتى تدخلوها ، فلا تنجلی تلك الغبرة حتى تكونوا على فرشهم "

* * *

* حدیث شماره : 232 *
* بكر بن سواده ، از دانشمندى حمیرى نقل كرده و آنرا به پیامبر ( ص ) نسبت نداده است ، در آن حدیث آمده است : در این بیابان وریگزار آفریقا روزى بر دشمنان شما خواهد گذشت كه در آن روز روم با هشتصد كشتى در این ریگزار با شما خواهد جنگید ، سپس خداوند آنها را بدست شما شكست داده تا آنكه شما كشتى هاى آنها را گرفته و با همانها به خود روم حمله ور مىشوید ، هنگامیكه به آنجا مىرسید ، سه تكبیر گفته كه قلعه آنها بواسظهء تكبیر شما بلرزش در مى آید وبا تكبیر سوم تا یك مایل فرو مى ریزد ، آنوقت شما داخل آنجا شده ابرى آنها را در تاریكى فرو برده ولى مانع ورود شما به آنجا نمى گردد ، وقبل از آنكه گرد وغبار فرو نشیند شما خود را بر فرشهاى آنها ( داخل خانه هایشان ) احساس مى نمائید .

منبع حدیث

232 - المصادر :
* : ابن حماد : ص 132 - حدثنا الولید ، عن ابن لهیعة ، عن بكر بن سوادة ، عن شیخ من حمیر قال : - ولم یسنده إلى النبی ( ص ) .
* : عقد الدرر : ص 180 ب 9 ف 1 - عن ابن حماد ، وفیه " وعن ابن حمیر قال . . ثم یهزمهم الله تعالى . . فتركبونها إلى رومیة . . من تكبیرتكم "
 
سه شنبه 7/6/1391 - 11:55
مهدویت
 

متن حدیث

232 - " لیكونن لكم من عدوكم بهذه الرملة رملة إفریقیة یوم ، تقبل الروم فی ثمان مایة سفینة فیقاتلونكم على هذه الرملة ، ثم یهزمهم ( الله ) فتأخذون سفنهم فتركبوا بها إلى رومیة فإذا أتیتموها كبرتم ثلاث تكبیرات ، ویرتج الحصن من تكبیركم فینهار فی الثالثة قدر میل ، فتدخلونها فیرسل الله علیهم غمامة تغشاهم فلا تنهنهكم حتى تدخلوها ، فلا تنجلی تلك الغبرة حتى تكونوا على فرشهم "

* * *

* حدیث شماره : 232 *
* بكر بن سواده ، از دانشمندى حمیرى نقل كرده و آنرا به پیامبر ( ص ) نسبت نداده است ، در آن حدیث آمده است : در این بیابان وریگزار آفریقا روزى بر دشمنان شما خواهد گذشت كه در آن روز روم با هشتصد كشتى در این ریگزار با شما خواهد جنگید ، سپس خداوند آنها را بدست شما شكست داده تا آنكه شما كشتى هاى آنها را گرفته و با همانها به خود روم حمله ور مىشوید ، هنگامیكه به آنجا مىرسید ، سه تكبیر گفته كه قلعه آنها بواسظهء تكبیر شما بلرزش در مى آید وبا تكبیر سوم تا یك مایل فرو مى ریزد ، آنوقت شما داخل آنجا شده ابرى آنها را در تاریكى فرو برده ولى مانع ورود شما به آنجا نمى گردد ، وقبل از آنكه گرد وغبار فرو نشیند شما خود را بر فرشهاى آنها ( داخل خانه هایشان ) احساس مى نمائید .

منبع حدیث

232 - المصادر :
* : ابن حماد : ص 132 - حدثنا الولید ، عن ابن لهیعة ، عن بكر بن سوادة ، عن شیخ من حمیر قال : - ولم یسنده إلى النبی ( ص ) .
* : عقد الدرر : ص 180 ب 9 ف 1 - عن ابن حماد ، وفیه " وعن ابن حمیر قال . . ثم یهزمهم الله تعالى . . فتركبونها إلى رومیة . . من تكبیرتكم "
 
سه شنبه 7/6/1391 - 11:54
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته