• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
عضویت در خبرنامه
ایران2264 ( تعداد مطالب : 2772 ) ( تعداد نظرات : 459 )
5
زمان آخرین مطلب این کاربر: 4ساعت و 34دقيقه قبل
يکشنبه 30/9/1393 - 0:46
ایران2264 ( تعداد مطالب : 2772 ) ( تعداد نظرات : 459 )
67
زمان آخرین مطلب این کاربر: 4ساعت و 34دقيقه قبل
يکشنبه 30/9/1393 - 0:43
ایران2264 ( تعداد مطالب : 2772 ) ( تعداد نظرات : 459 )
12
زمان آخرین مطلب این کاربر: 4ساعت و 34دقيقه قبل
يکشنبه 30/9/1393 - 0:42
ایران2264 ( تعداد مطالب : 2772 ) ( تعداد نظرات : 459 )

6543

بی نیازی را جستجو کردم, پس آن را در قناعت یافتم,
انس و همدمی را طلب کردم, پس آن را در قرائت قران یافتم,
خواهان معاشرت و آمیزش با مردم شدم, پس آن را در خوش اخلاقی یافتم,
بدنبال رضایت و خشنودی خداگشتم, پس آن را در نیکی به پدر و مادر یافتم,
ریاست را طلب کردم, پس آن را در نصیحت کردن بندگان خدا یافتم,
بدنبال راحتی و آسودگی دل گشتم, پس آن را در کمی مال و ثروت یافتم,
بدنبال کارهای بزرگ گشتم, پس آن را در صبر یافت,
خواهان شرف شدم, پش آن را در علم و دانش یافتم,
عبادت را مطالبه کردم, پس آن را در ورع یافتم,
بدنبال آرامش و آسایش گشتم, پس آن را در زهد و بی اعتنایی(به دنیا) یافتم,
رفعت و بزرگی را طلب کردم, پس آن را در تواضع یافتم,

عزت و آقایی را طلب کردم, پس آن را در صدقه دادن یافتم,
خواری نفس اماره را جویا شدم, پس آن را در روزه گرفتن یافتم.

جامع احادیث الشیعه ج14ص133
 

زمان آخرین مطلب این کاربر: 4ساعت و 34دقيقه قبل
يکشنبه 30/9/1393 - 0:36
ایران2264 ( تعداد مطالب : 2772 ) ( تعداد نظرات : 459 )
4
6
 یا رسول الله


مثل تو دیگر در پهنه زمین تکرار نخواهد شد


اما با تکرارصلوات بر تو


نور حضورت را در قلب خود احساس میکنیم...


الهم صل علی محمد وآل محمد

09

76


زمان آخرین مطلب این کاربر: 4ساعت و 34دقيقه قبل
يکشنبه 30/9/1393 - 0:13
ایران2264 ( تعداد مطالب : 2772 ) ( تعداد نظرات : 459 )
34
 
خدا همیشه آنلاینه....
کافیه
دلت رو به روز رسانی کنی
اون موقع میبینی که در تک تک لحظات کنارتـــ بوده
و هست و خواهد بود....
اگر دیدی خط ها شلوغه و حس میکنی جوابی نمیاد،
از پسورد "یا حسین" استفاده کن...
خدا به این پسورد حساسه و به سرعت نور جواب میده!
گاهی که حس میکنیم ارتباط قطع شده!
مشکل از مخاطب نیست
دل ما ویروس گرفته...
زمان آخرین مطلب این کاربر: 4ساعت و 34دقيقه قبل
يکشنبه 30/9/1393 - 0:10
ملا علی رشیدی ( تعداد مطالب : 58 ) ( تعداد نظرات : 23 )

 

آیه ۳۱ سوره نور [۱] را " آیه حجاب " مى گویند.
در آن خداوند پوشش را بر زنان واجب نموده است: "وقل للمؤمنات یغضضن من ابصارهن و یحفظن فروجهن ولا یبدین زینتهن الا ما ظهر منها، ولیضربن بخمرهن على جیوبهن...؛ به زنان مؤمن (هم) بگو دیدگانشان را فرو گذارند و ناموسشان را محفوظ بدارند و زینتشان را جز آن چه از آن آشکار است، هویدا نکنند، و روسرى هایشان را بر گریبانهایشان بیندازند...." .

حکم حجاب
یکى از احکامى که در آیه ۳۱ سوره نور بیان شده، حکم حجاب است: "ولیضربن بخمرهن على جیوبهن". [۲]

شأن نزول آیه حجاب
از جمله بالا فهمیده مى شود که زنان قبل از نزول آیه ، دامنه روسرى خود را به شانه ها یا پشت سر مى افکندند، به طورى که گردن و کمى از سینه آن ها نمایان مى شد.
قرآن دستور مى دهد روسرى خود را بر گریبان خود بیفکنند تا هم گردن و هم آن قسمت از سینه که بیرون است، مستور گردد.

تفسیر زینت
در تفسیر زینت ( ولایبدین زینتهن الا ما ظهر منها ) گفته شده: زینت اعم از زیور است؛ زیرا هم به طلا آلات و جواهرات و هم به آرایش هاى متصل به بدن مانند سرمه و خضاب و آرایش هاى دیگر گفته مى شود.

بیان مطهری در مورد زینت
شهید مطهرى بعد از بیان این مطلب، سه قول را درباره زینت نقل مى کند.
قول اول: مراد از زینت آشکار، جامه ها (جامه هاى رو) و مراد از زینت نهان، پاى برنجن و گوشواره و دست بند است .
قول دوم: زینت ظاهر، سرمه و انگشتر و خضاب دست است؛ یعنى زینت هایى که در چهره و دو دست تا مچ واقع مى شود،
قول سوم: زینت آشکار خود چهره و دو دست تا مچ است .

آیه دوم حجاب
در آیه ۵۹ سوره احزاب [۳]نیز به ضرورت حجاب تصریح شده است . با این تفاوت که آن جا "جلابیب " (جمع جلباب ) آمده، و در این آیه " خُمُر " (جمع خِمار ) آمده است .

معنای خمار و جلباب
خِمار به معناى مقنعه و روسرى است و جلباب به معناى لباس بلند و گشاد که بهترین نمونه آن چادر است .

آیه سوم حجاب
برخى آیه ۵۳ سوره احزاب [۴]را آیه حجاب نامیده اند که جهت اختصار، به ترجمه آن اکتفا مى شود "اى مؤمنان وارد حجره هاى پیامبر نشوید مگر آن که به شما براى صرف طعامى اجازه داده شود.
بى آن که (بى تابانه) منتظر آماده شدنش باشید، ولى چون دعوت شدید، وارد شوید. و چون غذا خوردید، پراکنده شوید، و سرگرم سخن گویى نشوید، چرا که این کارتان پیامبر را رنج مى دهد و او از شما شرم مى کند (که حقیقت را بگوید)، ولى خداوند از گفتن حق ، شرم نمى کند. و نیز هنگامى که از همسران او چیزى خواستید، از پشت حجاب و حایلى آن را از ایشان بخواهید که این کارتان براى دل هاى شما و دل هاى ایشان پاکیزه تر است و ....


وجوب پوشش زن از نامحرم
آیه «وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ ... وَ لا یبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْیضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ ...» [۱] در باب نکاح بر وجوب پوشش زن از نامحرم مورد استناد قرار گرفته است.

مقدار پوشش واجب زن از نامحرم
این آیه شریفه در بیان مقدار پوشش واجب زن که پوشیدن تمام بدن جز صورت و دست ‏ها تا مچ مى‏باشد، مورد استناد قرار گرفته است. [۲] [۳] [۴]


پی نوشت ها :
مکارم شیرازی، ناصر، تفسیرنمونه، ج۱۴، ص۴۴۰.
سبحانی، جعفر، الایمان والکفرفى الکتاب والسنة، ج۱، ص۲۴۷.
منصور، عبدالحمیدیوسف، نیل الخیرات فى القراءات العشرة، ج۱۵، ص۱۱۱-۱۱۲.
زرقانی، محمد عبد العظیم، مناهل العرفان فى علوم القرآن، ج۱، ص۱۰۸.
سیوطی، عبد الرحمان بن ابی بکر، الاتقان فى علوم القرآن، ج۱، ص۱۲۷.
فرهنگ فقه مطابق مذهب اهل بیت، ج۱، ص۱۸۹.
1. مائده/سوره۲۴، آیه۳۱.
2. الحدائق الناضرة ج۲۳، ص۵۳.
3. الحدائق الناضرة ج۲۳، ص۶۲.
4. مستند العروة (النکاح) ج۱، ص۵۴-۵۶.

زمان آخرین مطلب این کاربر: 8ساعت و 45دقيقه قبل
شنبه 29/9/1393 - 20:35
ملا علی رشیدی ( تعداد مطالب : 58 ) ( تعداد نظرات : 23 )

 

حجاب روبروی آیینه می‌ایستم، روسری‌ام را با دقت می‌بندم، بعدش هم چادرم را... و زیر لب می‌گویم: ذلکم اطهر لقلوبکم و قلوبهنّ... و صفا می‌کنم با این آیه‌هایت... همین‌ آیه‌ها که حتِّی برای حرف زدن و راه رفتن و لباس پوشیدنم هم برنامه‌ دارند؛ برای من: برای یک دختر مسلمان قرن بیست و یک.
(1) دخترک آرام و با وقار به پسر جوان نزدیک می‌شد، روحش هم خبردار نبود بیست و چند قرن بعد قرار است دخترانِ‌ مسلمان، راه رفتن را از او یاد بگیرند!! همان طور که روحش خبردار نبود، این رفتنش مظهر استجابتِ‌ دعایِِ‌ آن پسر جوان است، وقتی در نهایتِ استیصال به خدایش گفته بود؛ محتاجِ‌ هر خیری‌ست که به سوی‌ او نازل شود!؛ انّی لما انزلت الیّ‌ من خیر فقیر. آیه‌ها راه رفتنش را این‌طور روایت می‌کنند: تمشی علی استحیاء... عظمت و ظرافتی که در لغت «استحیاء» نهفته است آن‌ قدر هست که با تعبیرش صفا کنیم و راه رفتن را از دختر شعیب یاد بگیریم!

(2) می‌گویند: اگر اهل ِ‌تقوا هستید، با ناز حرف نزنید که کسی در دلش طمع کند به شما، اِن اتّقیتنّ‌ فلا تخضعن بالقول فیطمع الّذی فی قلبه مرض... می‌گویند: خوب و شایسته و متین حرف بزنید. همین آیه‌ها می‌گویند. این «قلن قولاً معروفاً» یعنی هم خوب حرف بزنید و هم حرف ِ‌خوب بزنید. خداییش شما صفا نمی‌کنید با این عبارت؟ شرطِ اولش هم که یادتان هست: اگر اهلِ‌ تقوا هستید! اگر نیستید که هیچ!

(3) نمی‌دانم همان قدر که من با این صفت‌های تفضیلی در فضای آیاتِ عفاف ذوق می‌کنم، شما هم به وجد می‌آیید؟ لحن را داشته باشید: ذلک ادنی... ذلکم اطهر لقلوبکم و قلوبهنّ... ذلک ازکی لکم و اطهر... این نزدیکتر است به پاکی و تقوا، این برای‌ دل‌های شما و آنها پاکیزه‌تر است، این به پاکی و طهارت نزدیک‌تر است... برای هر کس که پاکی می‌خواهد و طهارتِ قلب، برای هر کس که تقوا می‌خواهد و تزکیه... برای هر کس که می‌خواهد! و مگر آدم توی این فضا و با لحنِ این آیات می‌تواند تسلیم نشود و بگوید که دلش پاکی و تقوا و طهارت و تزکیه نمی‌خواهد!
)۴(می‌دانید فضای این آیات دلِ‌ من را کجا می‌بَرَد؟... روایتی که خطبه فدک را نقل می‌کند را خوانده‌اید رفقا؟ آن روایت قبل از بیانِ‌ خود خطبه، حالاتِ بانو را موقع ورود به مسجد برای بیانِ خطبه توصیف می‌کند. این عبارات برای من قدر و عظمتش اگر بیشتر از خودِ خطبه نباشد، کمتر هم نیست: لاتت خمارها علی رأسها: بانوی من و شما روسری‌شان را پوشیدند، و اشتملت بجلبابها: و چادرشان را هم. واقبلت فی لمه من حفدتها و نساء قومها: و در حلقه و میانه گروهی از زنانِ‌ مؤمن به سمت مسجد حرکت کردند، تطأ دیولها: لباسشان آنقدر بلند بود که گاهی زیر پا قرار می‌گرفت! ما تخرم مشیتها مشیه رسول الله: چقدر راه رفتنشان شبیه راه ‌رفتن پیامبر بود!... آآآه...

(5) این آیه‌ها می‌گویند: ای پیامبر! به زنانت و به دخترانت و به زنان مؤمن بگو جلباب‌هایشان را به خودشان بگیرند. می‌گویند: به زنانِ ‌مؤمن بگو دور گردنشان را با روسری‌هایشان بپوشانند، این برای این که به پاکی و تقوا شناخته شوند بهتر است... .

پی نوشت ها:
(1) فجاءته احدیهما تمشی علی استحیاء... (قصص، ۲۵)
(2) ان اتّقیتنّ فلا تخضعن بالقول فیطمع الّذی فی قلبه مرض و قلن قولاً معروفا... (احزاب، ۳۲)
(3) یا ایّها النّبی قل لازواجک و بناتک و نساء المؤمنین یدنین علیهنّ من جلابیبهنّ ذلک ادنی ان یعرفن فلا یؤذین...(احزاب، ۵۹)
(4) و اذا سألتموهنّ متاعاً فسئلوهنّ من وراء حجاب ذلکم اطهر لقلوبکم و قلوبهنّ... (احزاب، ۵۳)
(5) و قل للمؤمنات... و لیضربن بخمرهنّ علی جیوبهنّ...(نور، ۳۱)

زمان آخرین مطلب این کاربر: 8ساعت و 45دقيقه قبل
شنبه 29/9/1393 - 20:33
ملا علی رشیدی ( تعداد مطالب : 58 ) ( تعداد نظرات : 23 )

 

 

                                               

هنوز از در حرم بیرون نیامده بود که چادرش را برداشت؛ روسری اش را شل تر کرد و آهی کشید و گفت: داشتم خفه می شدم. همینطور که بهش نگاه می کردم،چشمم به کیفش افتاد که شاید ۲-۳ کیلویی بود خواستم بگویم،
ای چادر! چقدر غریبی؛
که صدای تق تق کفش هایش توجه مرا به خودش جلب کرد، کفش هایی با پاشنه های آنچنانی که حتی راه رفتن را به سختی انجام می داد و گفتم: ای چادر! چقدر غریبی .
چقدر غریبی که حاضرند کیف پر از وسایل تباهی شان را ساعت ها بر دوش بکشند،اما وزن کم تو را تحمل نکنند.
ای چادر! چقدر غریبی؛
اگر با کفش های پاشنه بلندشان و .....صد بار زمین بخورند با خنده بلند می شوند اما کافیست یک بار با تو برایشان اتفاقی بیفتد، چقدر سریع کنارت می زنند و برای کنار زدنت فلسفه می بافند و آیه توجیه می کنند.
حجاب، سکوی پرواز زن به سمت آسمان است نمی دانم چرا برخی به زمین عادت کرده اند؟
به نظر شما راه رفتن با کفش های پاشنه بلند و گرفتن کیف سخت تر است یا پوشیدن چادر؟

زمان آخرین مطلب این کاربر: 8ساعت و 45دقيقه قبل
شنبه 29/9/1393 - 20:29
زیباروی هستی ( تعداد مطالب : 88 ) ( تعداد نظرات : 201 )

جالب نیست؟کشورهایی که همیشه آوازه بی بند و باری آنها شنیده میشود امروز برای

نوع پوشش بانوان خود حد و مرز تعیین میکنند اما اینجا در ایران کشوری که قانون

آن بر پایه ی اسلام است برای جذاب تر نشان دادن و ترویج به پوشش لباسهای تنگ

زنان تبلیغات می کنند.

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1392/12/3/501133_815.jpg

زن به عنوان موجودی زیبا ظریف مستقل آرامی بخش با تقدیس دختری همسری خواهری

ومادری در مسیر تکامل جامعه است و تا ارزش خود را نشناسد و یا جامعه از موهبت او

محروم باشد انحطاط قطعی آن جامعه را به دنبال خواهد داشت.

به تازگی پوشیدن ساپورت و شلوارهای تنگ برای دانش آموزان ایالت ماساچوست آمریکا

ممنوع شد.مسئولین این مدارس معتقدندکه پوشیدن لباسهای تنگ وتحریک کننده مانع پیشرفت

تحصیلی دانش آموزان می شود آنها برای مقابله با افت تحصیلی دست به این اقدام زده اند.

جالب نیست ؟ کشورهایی که همیشه آوازه بی بند و باری آنان شنیده می شود امروز برای

نوع پوشش بانوان خود حد و مرز تعیین می کنند اما اینجا در ایران کشوری که قانون آن

بر پایه ی اسلام است برای جذاب تر نشان دادن و ترویج به پوشش لبا س های تنگ زنان

تبلیغات میکنند.امروز وقتی به دنبال یک نرم افزارصفحات سایتهای دانلود را مرورمی کردم

مدام چشم هایم به تبلیغات های تحریک آمیزی می افتاد که بیش از تبلیغ محصول به دنبال

تبلیغ پوشش تحریک آمیز بودند.

اما چرا استفاده از زنان برای تبلیغات

غربی ها همواره از زن استفاده ابزاری نموده اند زمانی برای استفاده های جنسی و زمان

هم برای فروش محصولات وکالاهای خوداستفاده ازجاذبه های جنسی زن احمق جلوه دادن

زن ومحدودیت کردن فعالیت های زن به کاردرخانه انواع مختلف تبعیض های جنسی اعمال

شده به زنان در تبلیغات هستند. غربی ها از زیبایی و فریبندگی زن در جهت منافع سرمایه

داری و عرضه ی یک کالا استفاده می کنند که نه تنها تنزل مقام بلکه وجود زن در حداشیا

و حتی کمتر را نشان می دهند.صاحبان سرمایه و شرکت های تبلیغاتی چه توجیهی میتوانند

برای آن داشته باشند ؟ آیا غیر از این است که غریزه جنسی مصرف کننده در جهت فروش

کالای خود استفاده می کنند. محققان دانشگاه مینه سوتا ادعا میکنند که زنان اغلب در مقابل

تبلیغات هایی با تصاویر برهنه و یا غیر اخلاقی خاموش هستند و سخن نمی گویند اما آنها

میتوانند به تغییر ذهن در مورد این تبلیغات کمک کنند. نتایج این مطالعه که در مجله علوم

روانشناسی منتشر شده نشان داده شده است که اگرفروشندگان محصولات گران قیمت را با

تصاویر زنان به نمایش بگذارند و تبلیغ کنند محصولاتشان بهتر بفروش خواهد رفت.

تبلیغات اینترنتی در ایران خط مقدم برهنگی

با وجود محدودیت ها درکشور اینترنت بستر مناسبی است برای ترویج فرهنگ برهنگی و

نوع پوشش زنان درتبلیغات اینترنتی سایت های ایرانی به نوعی ترویج مد می باشد امااین

مدها به سوی برهنگی و تحریک پذیری پیش می روند جذابیت بیش از پیش پوشش ها و

تنوع آن باعث می شود بانوانی که جذب این تبلیغات می شوند ازاین پوشش الگو بگیرند.

وظیفه تبلیغات های اینترنتی ترویج بی بند و باریست

وقتی به این تبلیغات ها در وب سایت های ایرانی خوب نگاه کنیم متوجه می شویم ژست

زنان و زاویه عکاسی از آنها نقاط تحریک آمیز اندام زنان را بسیارواضح نشان می دهد

بنحوی که مخاطب فارغ از نوع کالای تبلیغاتی بیشترمتوجه اندام تحریک آمیززنان میشود.

هدف نهایی این تبلیغات

دیگر شکی نیست که این تبلیغات ها قلب فرهنگ ما را نشانه گرفته اند. در واقع ابتدا با

عادی نشان دادن نوع پوشش می خواهند چشم های ما به این پوشش عادت کند و بعد با

ترویج این مد موجبات فسادهای اخلاقی را درجامعه ترویج دهند اگریادتان باشد درسالهای

نه چندان دور مانتوی بانوان تا روی کفش بود اما هرسال سانتی از آن آب رفت وامروز

تا بالای زانو رسیده است دلیل اینکه این نوع پوشش مرسوم شد اینست که چشم های ما

کم کم عادت کرد به کوتاه شدن مانتو و این درست همان کاریست که امروزتبلیغات های

تحریک آمیز ایرانی سایت ها بر عهده دارند.

قانون برای استفاده از زنان در تبلیغات چه می گوید؟

برطبق قانون یکی از ماموریت های اصل دفتر تبلیغات واطلاع رسانی وزارت فرهنگ

و ارشاد اسلامی نظارت برآگهی ها و انطباق آن با موازین شرعی و قانونی کشوراست

اگر آگهی های تبلیغاتی که در صدا و سیما در تبلیغات محیطی روزنامه ها ونشریات به

چاپ می رسد خلاف موازین شرعی و قانونی باشد این نهاد قانونی باید برخورد لازم با

این تخلف را انجام دهد.

 

منبع:شیعه نیوز به نقل از وبلاگ معبر سایبری فندرسک

 


 

 

زمان آخرین مطلب این کاربر: 9ساعت و 41دقيقه قبل
شنبه 29/9/1393 - 19:39
  • تعداد رکورد ها : 599673