• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
مطالب مرتبط
  • راهكار عملی ارتباط با حضرت صاحب (عج)
    راهكار عملی ارتباط با حضرت صاحب (عج)
    در حرم حضرت اباعبدا... (ع) در بالاسر حضرت همه چیز حل شد و هر چه را می خواستم به من عنایت كردند، ... دیگر اتاق ما شد بالای سر ضریح حضرت و تا سی سال عزا خانه ابا عبدا... (ع) بود و اشخاصی كه به آن جا می آمدند، بی آنكه لازم باشد كسی ذكر مصیبت بكند، می گریستند
  • از غدیر تا عاشورا
    از غدیر تا عاشورا
    اگر مردم زندانی جهل خویش نبودند، علی را به زندان انزوا تاب نمی آوردند و بالعکس اگر موجودیت اسلام تهدید نمی شد و علی را مجال شمشیر برافراشتن بود، هیچ پرده جهل و کفر و نفاقی بر هیچ چشم و دلی نادریده نمی ماند. اما با این دو مصیبت عظمی- خانه نشینی خورشید و سی
  • هجرت از عادت
    هجرت از عادت
    متأسفانه باید عرض كنم‏ كه عادات اجتماعی بیشتر در میان خانمها رایج است تا آقایان. مثلا رسم‏ چنین است كه در روز سوم و هفتم و چهلم میت، چنین و چنان بكنند. یا در عروسی رسم این است كه روی سر عروس قند بسایند و امثال اینها. می‏گویند: رسم است چه می‏شود كرد، مگر م
عضویت در خبرنامه
  • تعداد بازديد :
  • 11120
  • پنج شنبه 22/1/1387
  • تاريخ :

جزیره خضراء، پایتخت مهدی فاطمی

جزیره

علامه ذو الفنون آیت الله حسن زاده آملی دركتاب "در آسمان معرفت" می گوید:

« مرحوم حاجى نورى راجع به جزیره خضراء روایتى نقل كرده است یكى از فواید محضر شریف علامه شعرانى این است كه ایشان باز حاشیه اى در اینجا دارند كه ما آن حاشیه را در هزار و یك نكته آوردیم. ایشان مى فرمود كه:

جزیره خضراء الان هم هست. از بلاد اندلس است. جزیره اى است خیلى سبز و خرم. نوعا جزیره ها خضراء هستند. ولى آن جزیره ویژگى خاصى دارد. مهدى فاطمى آن جا را پایتخت خودش قرار داد و محل حكومتش بود. بعد این مهدى فاطمى و جزیره خضراء، سر زبانها افتاد و دهان به دهان نقل شد، و بعضى از این جهال ناقل، مهدى فاطمى را تبدیل كردند به حضرت مهدى بقیه الله (عج ) و ایشان را در جزیره خضراء اسكان دادند. و جزیره خضراء را با مثلث برمودا ارتباط دادند. چه كارها كردند، چه چیزها دنباله این حرف آوردند و دیگران هم گرفتند این را در این كتاب و آن كتاب نوشتند.

راجع به این مثلث برمودا كه خیلى حرفش هست، هم همین طور. متاسفانه آقایان فرمایشى را كه مى شنوند اینها را مى آورند اسناد مى دهند به دین و آیین. به دین شریفى كه یكپارچه برهان و عقل است: قل هاتوا برهانكم ان كنتم صادقین(بقره/111) »

 

 منبع:

حسن زاده آملی، حسن، در آسمان معرفت ، ص 161.

 

UserName