• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
  • تعداد بازديد :
  • 3701
  • پنج شنبه 1386/5/25
  • تاريخ :

هالیوود و عملیات فرار از تهران

شركت تولید فیلم "جورج كلونی" ، ساخت یك فیلم سینمایی در مورد خروج شش جاسوس آمریكایی در ایران با نام "فرار از تهران" را در دستور كار خود قرار داده است .

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، این اثر سینمایی كه تولید آن به تایید رسیده است، بر اساس یك داستان ساختگی ساخته می‌شود كه در آن ده‌ها مامور سازمان جاسوی سیا در تهران به حال خود رها شده و تنها شش نفر از موفق به فرار می‌شوند.

استن روزنفیلد ، سخنگوی شركت تولید فیلم جورج كلونی با نام "اسموك هاوس پروداكشن" ‬اعلام كرد كه این فیلم توسط خود جورج كلونی كارگردانی می‌شود و حضور او به عنوان یك بازیگر نیز در آن قطعی است .

 

كاخ سفید در سال‌های گذشته همواره با ایجاد ارتباط ارگانیك با هالیوود از قدرت رسانه‌ای صنعت سینمای آمریكا در جهت اهداف سیاسی خود بهره برده است .

این گزارش تاكید كرده است كه هم اكنون یكی از ماموران قدیمی سیا به عنوان رابط این مجموعه با هالیوود به شكل رسمی معرفی شده است و مشغول فعالیت و رایزنی با هنرمندان است .

متن فیلمنامه "فرار از تهران" براساس داستانی كه در مجله ویرد‪ ‬در ماه آوریل منتشر شد تنظیم شده است .

این متن در مورد فرار یك مهندس جاسوس از تهران توسط یكی از ماموران بازنشسته سیا به نام آنتونیو مندس است . مندس به هرالد میل گفت:او حاضر است برای تقسیم حقوق معنوی این داستان با مجله ویرد گفت و گو كند .

مندس در سال ‪ ۱۹۹۷‬به عنوان یكی از ‪ ۵۰‬جاسوس برتر آمریكا از سوی كاخ سفید مورد تقدیر قرار گفت .

او مسئول فرار ‪ ۶‬جاسوس آمریكایی در زمان تسخیر لانه جاسوی از تهران بود، این افراد در آن زمان در خانه یكی از مسئولان رسمی سفارت كانادا در تهران مخفی شده بودند.

مندس طرح فرار آنان از تهران را به عنوان كارمندان استودیو ‪ ۶‬كانادا كه یك استودیوی جعلی بود ارایه كرد و برای موفقیت نقشه خود از تمام روابط سیا با هنرمندان هالیوود استفاده كرد و حتی اقدام به خرید صفحات كامل تبلیغی در مجله‌های ورایتی و هالیوود ریپورتر برای ایجاد پوشش كامل عملیات خود كرد .

مندس در این عملیات برای خود یك هویت جعلی به عنوان یك كارگردان ایرلندی به نام كوین كوستا هركینس ساخت و به تهران آمد و مدارك لازم برای اختفای هویت واقعی و ایجاد هویت جعلی ماموران سیا را همراه آورد و موفق شد در ‪ ۲۸‬ژانویه ‪ ۱۹۸۰‬این افراد را از تهران فراری دهد .

جزئیات این عملیات تا سال ‪ ۱۹۹۷‬بر همگان پوشیده بود هر چند كه داستان‌های خیالی بسیاری با نظارت سیا از این واقعه نوشته و بیان شد.

انتخاب موضوع‌های جعلی و موهن و تولید فیلم با استفاده از این مضامین علیه كشورها و ملت‌های مستقل نظیر فیلم‌های "‪ " ۳۰۰‬و "پرسپولیس" نشانگر استیلای صهیونیست‌ها بر صنعت فیلم جهانی به ویژه فیلم‌های هالیوودی است.

تدارك هجمه فرهنگی از طریق سینما و وارونه جلوه دادن حقایق تاریخی و كدر نشان دادن فضای فرهنگی و غنی كشورها و ملت‌های با فرهنگ جهان نظیر ایران از برنامه‌هایی است كه صهیونیست‌ها در دستور كار هالیوود به عنوان سمبل سینمای سرگرمی جهان، گنجانده اند.

 

تبیان: به نظر می رسد آمریکا پس از شکستهای  پیاپی در برخورد با ایران ، برای جبران این ناکامی ها به سینما روی آورده است تا حداقل در خواب و خیال  پیروزی خود را جشن بگیرد.

 

UserName