تعداد مطالب : 38
تعداد نظرات : 372
زمان آخرین مطلب : 1816روز قبل

 

نام و شهرت : پانوم ییروم - معروف به تونی جا

سبک : موی تای

تاریخ تولد : 5 فوریه سال 1976 برابر 16 بهمن 1354

محل تولد : منطقه سورین در کشور تایلند

مهمترین فعالیت : گسترش رشته موی تای در تایلند و سبک اکشن خاص و مبارزات ترکیبی در فیلمهای رزمی

معمولا در کشورهای غربی و همچنین کشورهایی که بیشتر از طریق فیلمهایش با او آشنا شده اند با نام تونی جا می شناسند و جالب اینکه در کشور خودش یعنی تایلند به نام جا پانوم معروف است ! او در سورین بزرگ شد خانواده آنها روستایی بودند ولی جزء خانواده های برجسته و شناخته شده بوده اند

 



او در نوجوانی با علاقه خاصی به تماشای فیلمهای بروسلی و جکی چان می پرداخته و شیفته فیلم و روشهای مبارزه جت لی بوده است که میتوان این را یکی از دلائل سوق پیدا کردن او به سمت ورزشهای رزمی دانست .علاقه وافر او به ورزشهای رزمی را میتوانستند در همان کودکی و نوجوانی در او ببینند ، خانواده او می گویند او کارهای روزمره و حتی در بازیهایش از فرمها و رفتار هایی خاص تبعیت می کرده که گویی حرکات رزمی به او الهام میشده است ! اولین تمرینهای او در شالیزار برنج پدرش شروع شد او با فیلهایی که داشتند ، استحمام میکرد و از بازی کردن با فیلها لذت میبرد یکی از علایق او این بوده که از پشت فیلها در آب با حرکات چرخشی مختلف در آب بپرد که این هم پیرو ذهن رزمی او بوده است .

او در سال 2004 در روزنامه تایم گفته بود که: (من به حدی روی یک حرکت با ممارست تمرین میکردم که همانند استادان آن حرکت را انجام دهم). تونی جا در سن 15 سالگی در یک فیلم نقش بدل یک بازیگر را بازی کرده است ! کارگردان فیلمی که تونی جا در آن بدلکار بوده است ، آن هم در سن 15 سالگی ، (پانا ریتیکاری) بوده است. پانا ریتیکاری تونی جا را به دانشگاه تربیت بدنی ماها ساراخام معرفی میکند . او در ابتدا بدلکاری تیم ریتیکاری را انجام میداده و بدلکار موی تای کاران ، در فیلمهای ریتیکاری بوده است .

در یکی از کلیپهای تبلیغاتی ریتیکاری تونی جا باید با حرکات رزمی از عاج فیل در حال حرکت بالا می رفته و از روی آن فیل نوشابه انرژی زایی را برمیداشته و با وارو از پشت فیل پایین می آمده تونی جا در فیلم (Mortal  Kombat: Annihilation) دوبار در نقش بدلکار رابین شوو ایفای نقش کرده است که شباهت ظاهری زیادی به هم دارند .تونی جا و ریتیکاری علاقمند شدند که با هم موآی بوران که همان موی تای قدیمی است را گسترش دهند .

Description: تونی جاتونی جا یکسال به فرا گرفتن موی تای در سطح بالا و آموزش دادن آن به افراد دیگر در سطوح مختلف و تمرین با گروه سینمایی خود پیرامون رشته موی تای پرداخت .در این زمان بود که او با همکاری این تیم توانست در برنامه های تلویزیونی و همچنین ساخت کلیپهای کوتاه نشان دهد که قادر به انجام چه کارهای است .

یکی از کارگردان و تهیه کنندگان سرشناس تایلند یعنی آقای پراچیا پینکاو کسی بود که شدیدا تحت تاثیر تونی جا قرار گرفت و او بود که فیلمهای اونگ بک 1 و بعدا اونگ بک 2 را ساخت که درباره اونگ بک 2 توضیحی خواهیم داد همچنین او بعدا فیلم دیگری ساخت به نام شکلات که نقش اول آن یک دختر بچه بود که با دیدن فیلمهای تونی جا به رزمی روی آورده بود و احقاق حقوق از دست رفته مادرش را از بدهکاران میکرده که بعدا به بررسی این فیلم زیبا خواهیم پرداخت و توضیح خواهیم داد تونی جا این ستاره موی تای چگونه با این دختر بچه تمرین کرد تا او توانست به این زیبایی حرکات موی تای را انجام دهد .

تونی جا اولین نقش اول خود را در فیلمهای اونگ بک 1 و جنگجوی موی تای ایفا کرد .تونی جا تمام صحنه Description: تونی جاها را خودش ایفا میکرد و بدلکاری نداشته و تمام بدلکاری ها را بدون تجهیزات مکانیکی انجام میداده است حتی در یک صحنه هم از پرده آبی و حقه های فیلم برداری استفاده نشده بود همه چیز واقعی بود که البته خطرات و صدمات شدید آن را در کلیپی که در سایت بانک اطلاعات ورزشهای رزمی قرار خواهد گرفت بزودی خواهید دید .

تونی جا در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که در فیلم اونگ بک 1 که من در معبد آب گرفته مقابل رزمجوی کاپوئرا مبارزه میکردم با شعله های معبد آتش گرفته واقعا سوختم !

تونی سپس فیلم تام یام کونگ را اجرا کرد که این فیلم به نام های زیادی شناخته شده است که بعدا نام سوپ ترش و سپس در آمریکا با نام محافظ مشهور شد و انتشار یافت ، تونی جا سال 2006 به آمریکا رفت و گالری از عکس ها و پشت صحنه های فیلمهایش بر پا کرد .

شرکت فیلم سازی ساهامونگ کول که علامت آن را در فیلمهای تونی جا به شکل مجسمه بودا بر برگ درخت می بینید اعلام کرد که فیلم بعدی تونی جا به نام شمشیر انتشار خواهد یافت که در آن فیلم هنری از سبکهای موی تای قرار بود ظاهر شود که با شمشیر زنی با دو دست نمود پیدا می کند ، ولی به خاطر مسائلی این پروژه و فیلم کنسل شد .

در ماه مارس سال 2006 خبر رسید که تونی جا میخواهد اونگ بک 1 را با ساخت یک فیلم دیگر به تهیه کنندگی و برنامه ریزی خودش ادامه دهد و آن موقع قرار بود این فیلم در دسامبر 2008 آماده ارائه گردد . که این فیلم همان اونگ بک 2 بود همزمان با ساخت این فیلم او نقش کوتاهی در فیلم King Naresuan ایفا کرد و کارگردان این فیلم پراچیا پینکاو بوده است .

و اما در سال 2008 بود که فیلمی که تونی جا قصد ساخت آن را داشت بیرون آمد که تونی جا در آن نقش یک برده را داشت که کم کم به مقام میرسد .

Description: جکی چان تونی جاجالب است بدانید جکی چان این سوپر استار فیلمهای اکشن از کارگردان بزرگ سینمای آمریکا برت راتنر که کارگردان فیلم ساعت شلوغی 3 بوده است خواسته بود که حتما تونی جا با هر مبلغ پیشنهادی در این فیلم حضور داشته باشد و همبازی جکی چان شود چرا که جکی چان اعتقاد داشت تونی جا در حال حاضر بهترین ستاره سینمایی ورزشهای رزمی است ولی تونی جا چون مشغول ساخت فیلم اونگ بک 2 بود علیرغم میل باطنی این پیشنهاد را رد کرد ( این اتفاق در سال 2007 افتاد ، نکته جالب اخلاق ورزشی و فروتنی جکی چان در گفتن این جمله درباره تونی جا بوده است )

جکی چان در مصاحبه با آسوشیتد پرس گفته بود اگرچه خیلی به حضور تونی جا در فیلم ساعت شلوغی 3 علاقه بود ولی تونی جا درگیر فیلم برداری فیلم دیگری است و در این فیلم حضور نخواهد یافت .

* Mission Hunter 2 (aka Battle Warrior (US))

* Spirited Killer

* Hard Gun

* Ong-Bak: Muay Thai Warrior aka Ong-Bak: The Thai Warrior (2003)

* The Bodyguard (2004) (as Panom Yeerum)

* Tom-Yum-Goong (aka Honor of the Beast or Warrior King (UK) or The Protector (US)) (2005)

* The Bodyguard 2 (2007)

* Ong-Bak 2

 * Ong Bak 3

www.razmikar.ir

 

چهارشنبه 13/2/1391 - 13:52

 
بعضی از کنسولهای بازی دارای قابلیتهایی هستند که توسط شرکتهای تولید کننده در اختیار مخاطبین قرار نمی گیرند شاید هم بعضی از این موارد را حتی آنها هم نمی دانند و تجربه گیمرها و برنامه نویسان باعث بدست آمدن این قابلیتها می گردد.با من همراه شوید تا شما را با بعضی از این امکانات آشنا کنم.
———XBOX360———


1-
اتصال XBOX360 به دو صفحه نمایش یا تلویزیون: با در اختیار داشتن کابل دو سر ویدیو و اتصال سر زرد به یک تلویزیون و اتصال سر(قرمز یا سبز یا آبی) به تلویزیون دیگر می توانید یک LAN کوچک درست کرده و با دیگران به بازی بپردازید. البته این کار باعث از دست دادن کیفیت HD از بازی می شود.
2-
اتصال XBOX360 به شبکه بیسیم بدون داشتن آداپتور Wi-Fi: در اینصورت باید از لپ تاپ یا مودمهای Wi-Fi استفاده کنید. در اینحالت به Control Panel رفته بعد به بخش اتصالات شبکه (Network Connections و یا Network & Sharing Center) بروید و در پنجره سمت راست بر روی یکی از اتصالات بیسیم شبکه یا اتصالات شبکه محلی، راست کلیک کرده و عبارت Bridge را کلیک کنید.اتصال را قطع (Disconnect) کرده و مجددا به شبکه بیسیم وصل (Connect) شوید.با استفاده از کابل، XBOX360 را به پورت اترنت لپ تاپ یا کامپیوتر وصل کرده و به جستجو در اینترنت بپردازید.
3-
برگرداندن تنظیمات ویدیو به حالت اولیه: اگر کنسول خود را به خانه دوستان خود برده و آنرا به دستگاههای مختلف پخش وصل کرده اید ممکن است بعد از مدتی تنوانید ویدیو دیگری را ببینید و یا صفحه نمایش پر پر بزند برای رفع مشکلاتی از این دست هر گونه دیسکی را از کنسول خود خارج کرده و دستگاه را خاموش و دوباره روشن کنید.در هنگام بارگذاری برنامه های اولیه سیستم دکمه Y را پایین نگه دارید و بعد دکمه جهت سمت راست را فشرده و نگهدارید. دیگر نگران نباشید تنظیمات ویدیو کنسول به حالت اولیه خود برگشته است.
4-
اجرای مدیا فایلها و ویدیوهای آنلاین از طریق XBOX360 : برنامه Tversity باعث می شود که محدوده فرمتهای قابل اجرای کنسول XBOX360 و حتی PS3 و Wii از میان برداشته شود وشما قادر خواهید بود ویدیوهای موجود بر روی وب و هر گونه فرمت ویدیو و موسیقی را از طریق کنسول خود اجرا کنید.شما حتی می توانید از طریق آدرسهای ویدیو (URL) موجود بر روی کامپیوتر خود نیز به اجرای آن ویدیوها بپردازید.
5-
آپدیت سیستمی کنسول از طریق دیسک: اگر شما از طریق اینترنت کنسول خود را آپدیت نکرده اید یا هرگونه مشکلی در آپدیت کردن آن دارید بهتر است با استفاده از کامپیوتر به سایت کنسول خود وارد شده و از بخش آپدیت کنسول خود، برنامه آپدیت را بر روی یک سی دی رایت کرده و سپس آن سی دی را در کنسول خود گذاشته و آنرا روشن کنید حال کنسول شروع به آپدیت شدن خواهد کرد.
6-
پاک کردن حافظه پرسرعت و نهانی کنسول (cache): اگر کنسولتان کند و به نفس نفس افتاده بدلیل پر شدن فضای دیسک از فایلهای بیهوده بازیهای قبلی یا دانلودهای اینترنتی است.اما در نظر داشته باشید حذف این فایلها ممکن است باعث پاک شدن بسته های الحاقی (Patch) بازیها نیز گردد بنابراین بهتر است یک فایل پشتیبان از آنها تهیه کنید.به بخش System و بعد Memory و HD رفته و دکمه Y را فشرده و بعد دکمه X و دوباره X و کلید سمت چپ و بعد کلید سمت راست و دوباره X و X را فشرده و در انتها پیغامی راجب Maintenance را خواهید دید.که نمایانگر اتمام عملیات پاک کردن فایلهای اضافی می باشد.
7-
جستجوی آسان تر وب از طریق کنسول: XBOX360 فاقد یک جستجوگر اینترنتی مناسب داخلی است.اما با داشتن یک PC و پلاگین MCE Browser plug-in ، و نصب آن بر روی مدیا سنتر ویندوز می توانید از آن طریق مدیا سنتر ایکس ب*** خود را آپگریت کرده و به جستجو در اینترنت بپردازید.
8-
ویدیوهای Netflix : با داشتن یک PC و پلاگین vmcNetflix ، و نصب آن بر روی مدیا سنتر ویندوز می توانید از آن طریق مدیا سنتر ایکس ب*** خود را آپگریت کرده و ویدیوهای Netflix را ذخیره کرده و به مدیریت ویدیوهای Netflix و دانلودهای کامپیوتر نیز بپردازید.
9-
اتصال iPod به کنسول: با اتصال مدیا پلیر iPod از شرکت اپل بکمک کابل دیجیتالی صدا یا از طریق پورت USB می توانید از تمامی امکانات پخش صدا و موسیقی مدیا پلیر خود بهره ببرید.البته برای بدست آوردن فرمتهای بیشتر باید بهXbox Live کنسول رفته و فایل Optional iPod Support را دانلود کنید.بنابراین برای پیدا کردن آن فایل باید به قسمت Marketplace و بعد Game Downloads بروید.
———PS3———


1-
کلید پاور و اجکت را با هم فشار دهید که باعث پاک شدن گرد و خاک داخل کنسول می گردد.این امکان برای مدلهای CECHG به بالا بوده که حتی مدل اسلیم هم بدلیل نداشتن کلید پاور نمی تواند از آن سود برد.
2-
در هنگامیکه کنسول روشن است کلید پاور را برای 6 ثانیه نگه دارید که باعث خاموش شدن کنسول می گردد.
3–
در هنگامیکه کنسول روشن است کلید اجکت را برای 6 ثانیه نگه دارید که باعث می شود نیروی بیشتری به دیسک در بیرون آمدن از دیسک گردان وارد گردد.بعضی از این ترفندها در هنگام خرابی احتمالی کنسول مناسب می باشند.
4-
در هنگامیکه کنسول روشن است کلید اجکت را برای 12 ثانیه نگه دارید که باعث راه اندازی مجدد بلوری (Blu-ray) کنسول می گردد.
5-
در هنگامیکه کنسول خاموش است کلید پاور را به اندازه دو سیگنال صوتی نگه دارید تا تنظیمات ویدیو کنسول به پایین ترین مقدار خود تغییر یابد.
6-
در هنگامیکه کنسول خاموش است کلید پاور را به اندازه سه سیگنال صوتی نگه دارید تا کنسول به بخش خطایاب (Diagnostic) خود وارد شود.
7-
دکمهPS را بر روی کنترلر کنسول به مقدار 10 ثانیه نگه دارید تا کنترل حرکتی (Sixaxis or Dualshock 3) کنسول خاموش شود.
8-
برای وارد شدن به بخش سرویس کنسول (Service Mode)، وقتیکه سیستم خاموش است ابتدا یک حافظه خارجی (JIG) را به پورت USB وصل کرده و بعد از فشردن کلید پاور به سرعت کلید اجکت را فشار دهید تا کنسول در هنگم بوت شدن به بخش سرویس خود برود.با استفاده از اینکار می توانید برنامه Firmware کنسول خود را با استفاده از USB تغییر داده (Reflashing) یا آپدیت کنید.

blogs.pardisgame.net

چهارشنبه 13/2/1391 - 13:49

 

پارکور نخستین بار 20 سال پیش توسط یک فرد فرانسوی به اسم «دیویدبل» و دوستانش که در یکی از محله های حاشیه نشین پاریس زندگی می کرده اند، باب می شود. این افراد دنبال ورزشی می گشته اند که در عین سادگی

، حس هیجان آنها را نیز ارضا کند

. آنها ترکیبی از همه ورزش هایی را که تا آن روز تجربه کرده بودند، با هم ترکیب می کنند و پارکور را به وجود می آورند. بعد از این ماجرا فرد دیگری به نام «سباستین فوکور» که فردی سیاهپوست بوده و گروهی به اسم «یاماکازی» -که یک فیلم هم به همین نام ساخته اند - این ورزش را تکامل بخشیدند و تکمیل کردند. فیلم گروه «یاماکازی» از تلویزیون خودمان هم پخش شده است. حسن پارکور این است که قاعده و قانون خاصی ندارد و مثل ورزش های کلاسیک تابع قانون خاصی نیست که حرکتی در آن خطا به حساب بیاید و بنابراین می توان در پارکور هر خلاقیتی بروز داد. تو در این ورزش فقط به یک کفش خوب احتیاج داری و لازم نیست که هیچ هزینه خاصی بکنی. فقط باید بدنت آمده باشد. «پارکور» هیچ چیز به جز آمادگی بدنی خودت نیست. هر چه آماده تر باشی بهتر این کار را انجام می دهی و به قول خودمان حرکت با حال تر و خفنتری می زنی. البته بخش اصلی این ورزش بخش ذهنی آن است. یعنی این که تو باید توانایی این را داشته باشی که سریع تصمیم بگیری و آمادگی هرگونه اتفاقی را داشته باشی و بتوانی در کوتاهترین زمان ممکن بهترین تصمیم را بگیری. نباید از چیزی بترسی، تو می دانی اینجا برایت هیچ اتفاقی نمی افتد ولی می ترسی آن را انجام بدهی. این ترس را باید از بین ببری. ذهنت باید آماده باشد. ذهنت باید آزاد باشد. در حال حاضر این ورزش در ارتش آمریکا به سربازان آموزش داده می شود و پلیس فرانسه هم برای مقابله با مجرمین آن را به کارکنانش یاد داده است. در کل فرانسوی ها حرف اول را در پارکور می زنند و بعد از آنها انگلیسی ها هستند که همه کارهای تجاری دنیا را انجام می دهند. یعنی اجرای کلیپ و برنامه ها را در دنیا قبضه کرده اند

 

www.razmikar.ir

چهارشنبه 13/2/1391 - 13:46

 

ساخت انیمیشن کوتاه سه بعدی


این قسمت مراحل ساخت انیمیشن سه بعدی رو برای شما می گم البته این نکته دقت بشه درسته که اینجا از نرم افزار 3ds max استفاده شده ولی این اصول کلی هست و ربطی به نرم افزار نداره و اگر از maya هم استفاده بشه فرقی نداره ..

طرح اولیه و داستان :
برای شروع به کار ابتدا باید بدانیم که چه می خواهیم و چه برنامه ای در ذهن داریم . اولین گام داشتن یک داستان کوتاه است که می تواند یکی از قصه های مورد علاقه مان در کودکی باشد. بعد از اینکه قصه تائید شد بایستی به فکر طراحی اولیه از کاراکترهای داستان و فضای کلی .....

مدل سازی کاراکتر :
بعد از اینکه طراحی اولیه آماده شد بایستی با نـرم افزار فتـوشاپ مدل را آمـادۀ ، مدل سازی کرد . به این صورت که تصاویـر Model Sheet که شامل تصاویر Front & Side است نسبت به هم باید متناسب و هم اندازه باشند .
بعد از این کار مدل شیت را در نرم افزار مدل سازی مکس باید مورد استفاده قرار دهیم مدل سازی به روش های متفاوتی انجام می شود که اصلی ترین و پرکاربردترین .....

مدل سازی آبجکت :
این بخش شامل مدل سازی آبجکت ، یعنی هر چیزی به جز کاراکتر است . این مدل سازی می تواند شامل محل زندگی ، فضای کلی صحنه و وسائل و لوازم زندگی کاراکتر اصلی باشد . در این بخش همان اقدامات و تنظیماتی که برای مدل شیت انجام شد برای بلو پرینت ...

متریال و تکسچر :
با فرض اینکه مدل ها به صورت کامل ساخته شده اند ، بایستی برای این مرحله که Material & Texture است مدل ها را رنگ آمیزی کرده و به آن بافت دهیم . برای درک درست این موضوع فرض کنید چند عدد کره داریم که هر کدام را یک نوع خاصی متریال دهی می کنیم ، کره اول را متریال ...

آنرپ و فتوشاپ :
همانطور که در بخش قبل توضیح داده شد ، بعد از مدل سازی نیاز به رنگ آمیزی و بافت دهی به جسم احساس می شود . در این بین یکی از روش های رایج آنرپ است . برای درک مطلب مثالی آورده می شود . فرض کنید ؛ در حال بازی مار و پله هستید و تاس در دست شماست . در هر وجه از این مکعب مربع یک شکل آورده شده است . فرض کنید اگر این تاس با مقوا درست شده بود و ...

ریگ بن و بای پد :
بعد از اینکه مدل سازی و آنرپ کاراکتر تمام شد ؛ دیگر به جایی می رسیم که باید به فکر متحرک کردن و یا اصطلاحا Animate کاراکتر باشیم . برای این منظور باید داخل بدن کاراکتر استخوان هایی شبیه به اسکلت بدن انسان قرار دهیم ، بعد از آن یک کمک کننده به نام اکسین Skin و یا فیزیک Physique به آن اعمال می کنیم . توضیح این مسائل ساده است . شما هر قسمت از استخوان این بدن را تغییر ...

ریگ صورت و مورف :
برای حرکت دادن کاراکتر تنها حرکت دادن بدن کافی نیست ، بلکه کاراکتر ما باید بتواند حرف بزند ، پلک بزند ، بخندد ، اخم کند و حالاتی این چنینی را انجام دهد . برای اینکه کاراکتر ما این حالات را انجام دهد روش های متفاوتی وجود دارد .
اولین روش این است که از مدل به تعداد دلخواه کپی گرفته و هر کدام از کپی ها را آن طور که می خواهیم تغییر دهیم مثلا یکی حالت خنده و دیگری حالت اخم . سپس از کمک کننده مورفر Morpher استفاده .....

متحرک سازی و انیمیت :
در خصوص متحرک سازی و انیمیت اختصارا در بخش های قبلی اشاراتی شد ؛ متحرک ساختن اسکلت اصلی بدن یا اصطلاحا Pose دادن به کاراکتر اولین حالت و حرکت حالات صورت مانند صحبت ، پلک و ... نیز حالت بعدی انیمیت است
متحرک سازی در تری دی مکس شامل .....

نور پردازی و رندر :
اکنون انیمیشن ما آماده است ولی این انیمیشن آماده پخش نیست و احتیاج به تنظیماتی داشته و باید خروجی به صورت فیلم گرفته شود . اولین گام نورپردازی است . نورپردازی در مکس شبیه به نورپردازی در دنیای واقعی است . منابع نور در مکس می تواند نورهایی با قدرت ، پر انرژی و با رنگ ها و خاصیت های مختلف ایجاد کند . حتی قابلیت هایی نیز وجود دارد که در دنیای واقعی امکان پذیر نیست ، مثلا سایه قرمز رنگ و نور منفی !
بعد از نور پردازی ، صحنه ها باید رندر Render شوند . رندر شدن باعث نمایش کل مجموعه تصاویر تنظیم شده ، انعکاس ها ، سایه ها و افکت های تصویر می شود . انواع رندر در مکس استفاده می شود که ....


Description: http://forum.p30world.com/images/New-smile/N_aggressive%20%2817%29.gif

منبع :  http://forum.p30world.com/showthread.php?t=378450

چهارشنبه 13/2/1391 - 13:43

 

گرافیک

رشته پر رمز و رازگرافیک در همه محیط‌ها با همه سلائق برای خود جائی باز کرده و در ارتباط با صنعت نیز به هنرنمایی پرداخته است. گرافیک زبان تصویری است. استفاده از علائم، سمبل‌ها،خطوط، منحنی‌ها و نماد‌ها در کنار رنگ‌های موزون و حساب شده دنیایی از حرف و معنارا در خود جای داده است .دانش‌آموزی که گرافیک را انتخاب می‌کند در رساندن فکر خودسرعت، گیرایی و ماندگاری را در سطحی گسترده منتشر کرده و البته با همه اینجذابیت‌ها نظر دانشجویان این رشته دال بر گرانی وسائل کار گرافیکی می‌باشد. گرچهامکانات نیروی متخصص در این رشته نامحدود است. داشتن روحیه اجتماعی خوب می‌توانددانشجو را با سلائق مختلف آشنا ساخته و در مورد استفاده از طرح‌ها و رنگ‌ها ونماد‌ها او را موفق‌تر از دیگران نماید.
پذیرش دانشجو در این رشته بصورت نیمه متمرکز است وداوطلبانی که در ردیف معرفی شدگان چند برابر ظرفیت این رشته قرار می‌گیرند باید درآزمون تشریحی (طراحی) با ضریب 4 شرکت کنند. ضریب خلاقیت تصویری و تجسمی 4 و درکعمومی هنر 2 است

صنعت و بازارکار

فارغ‌التحصیلان ایندوره قادرند با تهیه انواع طرح برای معرفی و ارائه یک موضوع مانند علامت و اطاعات(آرم سازی، پوستر سازی و...) اجرای انواع صفحه آرایی و طراحی نمایشگاههای هنری برایمعرفی آثار و تولیدات گوناگون (غرفه آرایی) آموزش هنر، طراحی و تصویر سازی برایعنوان ادبی، داستان، سیاسی و اجتماعی و مانند آن (صفحه آرایی کتاب، مجله، روزنامهو...) تبلیغات ( کاتولوگ، بروشور و...) در مراکزی همچون وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی، صدا و سیما، سازمان تبلیغات، مطبوعات و مراکز هنری و آتلیه‌های خصوصی خدماتخود را ارائه دهند.

سطوح رشته در دانشگاه ها

دانشگاه تهران در مقاطع:کارشناسی_کارشناسی ارشد_دکترا
دانشگاه هنر در مقاطع: کارشناسی_کارشناسی ارشد_دکترا
الزهرا در مقاطع: کارشناسی_دکترا
شاهد در مقاطع: کارشناسی_کارشناسی ارشد_دکترا
دانشکده ی فنی شریعتی در مقاطع: کارشناسی
اصفهان در مقاطع: کارشناسی
شیراز در مقاطع: کارشناسی
مشهد در مقاطع: کارشناسی
سمنان در مقاطع: کارشناسی
رشت در مقاطع: کارشناسی
اهواز در مقاطع: کارشناسی
غیر انتفاعی تهران در مقاطع: کاردانی_ کارشناسی_کارشناسی ارشد
آزاد تهران در مقاطع:کاردانی_ کارشناسی_کارشناسی ارشد_دکترا

 

banki.ir

چهارشنبه 13/2/1391 - 13:41

ترفندهای کلیدی در پاورپوینت 

مطمئنأ تمامی شما نرم افزار مایکروسافت پاورپوینت را می‌شناسید. محیط این نرم افزار بر عكس محیط MS Word جای گزافه گویی نیست ، بلكه شما در آن رئوس مطالب را درج می‌کنید و شكل‌ها و نمودارهای خود را در آن نمایش می‌دهید و در نهایت آنچه در ذهنتان می‌گذرد و در قالب بیان نمی‌گنجد را به تصویر می‌کشید. اسلایدهای حاصل در اصل پوستری از سخنان شما هستند. نکات کلیدی خاصی در پاورپوینت نهفته است که با دانستن آنها می‌توانید به این بوم متحرک، طراوت بیشتری ببخشید. در این ترفند قصد داریم به معرفی این نکات  کلیدی بپردازیم.

Description: نرم افزار پاورپوینت یکی از قدرتمندترین  نرم افزارها برای ارائه سمینار و...

چیدمان داخلی یک اسلاید

سعی کنید اکثر تغییر و تحولات مورد نظر خود را از طریق روش‌های کلی و استانداردی که Powerpoint ارائه می‌نماید انجام دهید. هر چیز در پاور پوینت در قاب مخصوص خود جای می‌گیرد. همین طوری نمی‌توان در یک اسلاید شروع به تایپ نمود. باید یک جعبه متنی داشته باشیم و در آن متن یا تیتر مورد نظر خود را بنویسیم. برای ارائه و نمایش مجموعه اسلایدهایتان کلید F5 را بفشارید و برای رفتن از یک اسلاید به اسلاید بعدی کافی است یکبار ماوس را کلیک کنید و یا دکمه فلش سمت راست یا بالا را بفشارید.

 

ساختن اسلاید و پنهان کردن آن

گزینه Duplicate silde منوی Insert از اسلاید جاری یک کپی دیگر درست می‌کند. ترفند کلیک راست روی آیکن اسلاید برای حذف یا پنهان کردن اسلایدها نیز بسیار کارآمد است. امتحانش کنید Hidden یا پنهان بودن یک اسلاید برای اسلایدهای توضیحی که به کمک Hyperlink به سراغشان می‌رویم. ولی نمی‌خواهیم در روال عادی نمایش دیده شوند و فقط در صورتی که رویشان کلیک کنیم نشان داده شوند کلی به کار می‌آید.

 

اسلایدها، افقی یا عمودی

می‌توانید بگویید اسلایدها Lanscape و Portrait باشند. برای این کار سراغ Page Setup از منوی File بروید. نمی‌توان در آن واحد در یک نمایش هم اسلاید عمودی داشت و هم اسلاید افقی.

برای چنین هدفی بایستی دو نمایش جداگانه بسازید و در اولی یک لینک به دومی ایجاد کنید. نمایش اول دارای تنظیم صفحات افقی و نمایش دوم دارای تنظیم صفحات عمودی می‌باشد. در خاتمه نمایش دوم، دوباره آن را لینک به نمایش اول می‌کنید.

در حین اجرای یک پرزنتیشن برای متوقف ساختن یا ادامه دادن نمایش در پرزنتیشن کلید S و یا علامت بعلاوه را بفشارید برای خاتمه نمایش اسلایدها Esc و یا Ctrl + Break را بفشارید.

برای رفتن به یک اسلاید با شماره خاص شماره اسلاید را وارد نموده Enter را فشارید. برای رفتن به اسلاید مخفی بعدی از کلید H استفاده کنید.

برای رفتن به اولین اسلاید 1+Enter را بفشارید و یا آنکه هر دو دکمه ماوس را همزمان دو ثانیه نگه‌دارید.

Description: استفاده از Power Point

توقف نمایش اسلایدها

برای آنکه در حین نمایش متوقف شوید و یک صفحه با زمینه مشکی رنگ نشان داده شود، کلید B را بفشارید. برای نمایش یک صفحه یا زمینه سفید کلید W را بفشارید.

 

استفاده از ماوس به عنوان پوینتر

برای نمایش یا مخفی کردن اشاره‌گر ماوس و همین‌طور نوار ابزار Slideshow در حین نمایش کلید A و یا علامت مساوی را بفشارید. (بعضی وقت‌ها علامت سفید اشاره گر ماوس روی زمینه نمایش ما خیلی توی چشم می‌آید) برای تبدیل اشاره‌گر ماوس به یک نقطه رنگی مثل یک پوینتر Ctrl + P کمک بگیرید.

برای مخفی کردن سریع نوار ابزار Slideshow کلید Ctrl + H و برای خاموش کردن آن ظرف 15 ثانیه Ctrl + U را بفشارید. برای نمایش دوباره اشاره گر ماوس Ctrl + A در خدمت شماست.

برای اجرای انیمیشن بعدی یا رفتن به اسلاید بعدی از N استفاده کنید. برای قبلی هم از P استفاده نمایید.

 

ساختن یک اسلاید خلاصه مطالب

اگر به طور خلاصه در یک اسلاید بخواهید بگویید که در اسلایدهای بعدی چه خواهید گفت یک اسلاید خلاصه مطالب بسیار کارآمد خواهد بود. برای این کار به نمایش Slide Sorter از منوی View بروید و در آنجا اسلایدهای مورد نظر برای خلاصه‌سازی را با پایین نگه‌داشتن کلید Shift انتخاب کنید. سپس از نوار ابزار Slide Sorter گزینه Summary Slide را انتخاب کنید. این اسلاید خلاصه به صورت پیش فرض به عنوان دومین اسلاید نمایش قرار می‌گیرد و حاوی تیتر اسلایدهای منتخب خواهد بود. خلاصه مطالب به طور پیش‌فرض دارای رئوس مطالب تیترهای اسلایدهای موجود می‌باشد

 

منبع: ‌سایت ترفندستان

 

چهارشنبه 13/2/1391 - 13:38

 

اصول طراحی کارکتر

طراحی کاراکتر

به عنوان یک طراح مفهومی کاراکتر شما باید از بسیاری مسایل هنگام کار کردن بر روی یک کاراکتر مطلع باشید. اغلب شما میتوانید با مدل سازها و انیماتورها صحبت کنید و درباره چیزی که مورد نیازشان است اطلاع بگیرید. در مواقع دیگر ممکن است این ارتباط را نداشته باشید پس بنابراین باید بدانید که چه سوالهای کلی و اصلی باید بپرسید تا بتوانید کاراکتری مناسب و کار آمد طراحی کنید. در طول زمان نیز دانش اینکه چه چیز مورد انتظار است و چه پارامترهایی باید رعایت شوند به دست می آورید. تا همین چند سال پیش کاراکتری با ۱۰۰۰ پلیگون بسیار پیچیده بود. اگر شما این اطلاعات را ندانید و کار پروزه را انجام دهید مدل سازها و انیماتورها را به زحمت می اندازید.

قسمت زیر محدودیتها و مسایلی را مطرح میکنند که شما به عنوان طراح کاراکتر قبل از شروع به کار باید با آنها آشنا باشید .

- ار کاراکتر چگونه استفاده ای میشود؟

شما باید بدانید که کاراکتر در بگ گراند قرار میگیرد یا mid-ground  و یا فور گراند و یا کاملا در مرکز توجه. کاراکتری که به دوربین نزدیک تر است توجه بیشتر و اعمال جزییات ریز تر احتیاج دارد در ضمن هر کاراکتری که فوکوس دوربین نیز بر روی او باشد کاملا به جزییات احتباج دارد. بینایی انسان بسیار انتخابی است و چیزهایی که در خارج از محدوده توجه ما قرار میگیرند احتیاج به جزییات زیاد ندارند.

- کاراکتر چگونه نمایش داده میشود؟

به طور آشکار طراحی کاراکتر در بین مدیا های مختلف با هم تفاوت دارد. کاراکتری که برای چاپ طراحی میشود احتیاج به جزییات کامل دارد. و کاراکتری که بر روی پرده سینما میرود جزییات بیشتری نسبت به کاراکتری که بر روی تلویزیون و یا مونیتور نمایش داده میشود دارد.

- کاراکتر در چه فاصه ای از دوربین قرار میگیرد؟

اگر کاراکتر از ۱۰۰ متر به دوربین نزدیک تر میشود اضافه کردن جزییات زاید لازم نیست زیرا که در آن فاصله دیده نمیشوند اما اگر نمای دوربین نسبت به کاراکتر کلوز آپ است باید جزییات لازم را اضافه کرد.

- در مقایسه با سایر کاراکترها کاراکتر چه اندازه ای دارد؟

کاراکترهای بزرگتر احتیاج به پولیگون بیشتری دارند و احتمالا احتیاج به تکسچر مپهای بزرگتر نیز دارند. کار کردن با یک کاراکتر حشره در مقایسه با یک فیل تفاوت دارد.

- آیا کاراکتر متحرک میشود؟

طراحی یک کاراکتر ثابت با یک کاراکتر متحرک تفاوت دارد.یه عنوان مثال اگر کاراکتر بدون حرکت و مثلا محافظ یک باغ یا قصر باشد بنابراین شما لازم نیست چندان به این مساله توجه کنید که مفصلها چگونه حرکت میکنند. اما اگر قرار است کاراکتر متحرک شود باید توجه زیادی به نحوه حرکت اندام کاراکتر و خم شدن آنها بکنید.

- کاراکتر از چند زاویه دیده میشود؟

اگر کاراکتر را برای چاپ شدن طراحی میکنید تنها از یک زاویه دیده میشود. یک بازی side-scroll  نیز کاراکتر ها را از یک نما نشان میدهد که البته ممکن است در موقعیتهای خاص از نماهای دیگر نیز نشان دهد. اما در یک فیلم یا بازی سه بعدی کاراکتر از تمام جهات دیده میشود.

- کاراکتر چه مقدار حرکت انجام میدهد؟

کاراکتری که تنها به عنوان مثال تنها بازو هایش را حرکت میدهد ممکن است توجه بیشتری را هنگام طراحی نسبت به یک کاراکتر کاملا ثابت بطلبد. و همینطور طراحی یک کاراکتر کاملا متحرک با یک کاراکتر نیمه متحرک نیز فرق دارد.

- کاراکتر با چه سرعتی حرکت میکند؟

همانطوری که طراحی یک کاراکتر متحرک با ثابت تفاوت دارد هرچه سرعت حرکت کاراکتر بالاتر برود طراحی آن نیز متفاوت میشود. اگر سرعت یک کاراکتر خیلی زیاد شود احتیاج به وارد کردن جزییات نیست چون در این حالت کاراکتر بلر دیده میشود و طراحی ساده ای دارد.

- آیا کاراکتر به اندازه ای نزدیک به دوربین است که احساسات در صورتش دیده شوند (  خنده، گریه و... ) ؟

همچنین شما باید بدانید که برای ایجاد حالات عاطفی صورت قرار است این کار با متحرک کردن مدل انجام شود و یا به کمک تکسچر مپ. واضح است که اگر بیان حالات عاطفی صورت کاراکتر مهم باشد شما باید جزییات صورت را به کمک مدلینگ و تکسچر برای کاراکتر ایجاد کنید.

- آیا کاراکتر حرف میزند؟

مدل کاراکتری که صحبت میکند  با کاراکتری که خاموش است تفاوت دارد.  همچین کاراکتری به دهانی احتیاج داد که باز و بسته شود و این امر جزییات بیشتری را برای مدل طلب میکند.

- به چه اندازه جزییات برای دستها و پاها احتیاج است؟

- آیا کاراکتر طراحی شده بدون محیط اطرافش هم خصوصیات درونی خویش را میرساند؟

مثلا فرض کنیم یک کاراکتر شریر طراحی کرده اید. اگر این کاراکتر را از محیطی که در آن نشانش داده اید بر داریم باز هم شرارت خویش را نشان میدهد. اگر جواب مثبت است کار طراحی به درستی انجام شده است.

- چگونه کاراکتری را برای روان اجرا شدن بازی ساده میکنید؟

برای این منظور باید اصلی ترین قسمتهای کاراکتر را با مدل نشان دهید و بقیه را با تکسچر کار کنید.

 

visionfall.com

چهارشنبه 13/2/1391 - 13:33

 

اول یک کانکشن بسازید. اسم آن مهم نیست اما باید access point name را mtnirancell و hompage را
http://vitrin.irancell.ir
بگزارید و در option گزینه advanced setting را انتخاب و در قسمت پروکسی ۲۰۸٫۸۵٫۲۴۲٫۲۲۱ و پورت ۸۰ را قرار دهید.

حالا از داخل مرورگر خود سایت http://vitrin.irancell.ir را باز نمایید و در داخل سایت باز شده گذینه cgiproxy را انتخاب و آدرس مورد نظر را وارد نمایید.
با این روش شما میتوانید در داخل مرور گر خود به صورت مجانی دانلود و وبگردی نمایید.
برای چت کردن نیز میتوانید به سایت Web and Mobile Messenger for MSN, Yahoo, ICQ, AIM, Google Talk, Facebook | eBuddy مراجعه کنید.

 

vatanm.com

 

چهارشنبه 13/2/1391 - 13:29

wifi

WiFiچیست؟ معرفی شبکه های بی سیم برای تشکیلات اقتصادی کوچک / متوسط (SME) شبکه گذاری بی سیم WiFi یک فن آوری جدید نمیباشد، اما اخیرا" آن یک مسیر اصلی گردیده. مزایای شبکه های بی سیم چه چیزهایی میباشند و آیا شما باید بکار گیری آنرا در نظر گیرید؟
ظهور و ورود وسایل محاسباتی قابل حمل یکی از گردانندگان اصلی برای پذیرش شبکه گزاری بی سیم میباشند. امروزه، حدود 50% از لپ تاپهای جدید با توانایی کارکردن بصورت بی سیم به بازار ارائه میشوند. تمام محصولات جدید لپ تاپهای اپل (Apple) هم با امکانات بی سیم و هم بلوتوث ساخته شده در درونشان به بازار عرضه میشوند. بسیاری از لپ تاپهای با سیستم عامل ویندوز مایکروسافت بطور مشابه با توانایی کار کردن بصورت بی سیم میباشند.
یک اتحاد قدرتمند از فروشندگان با یکدیگر در سال 1999 متحد شدند که یک پیوند WiFi را شکل دهند. شما میتوانید اطمینان حاصل نمایید که هر وسیله که توسط اتحاد WiFi تایید شده بطور رضایت بخشی با دیگر وسایل تایید شده بطور متقابل تعامل داشته باشند. واژه و اصطلاح WiFi در بکارگیری عادی خراب شده و بطور کلی به معنای شبکه های بی سیم در نظر گرفته میشود، و نه فقط دستگاههای تایید شده توسط اتحاد WiFi.

چرا WiFi را بکار گیریم؟
نیروی کاری امروزه که با دستیارهای شخصی دیجیتالی (PDA ها)، لپ تاپ ها و دیگر وسایل متحرک (موبایل) تجهیز شده اند، تقاضای دسترسی به شبکهء شما را از هر کجا که باشند، بدون دردسر یک شبکه ثابت، می نمایند. WiFi به کار و تجارت شما اجازه میدهد که یک شبکه را سریعتر و با هزینه پایین تر و با انعطاف پذیری بیشتر نسبت به سیستم با سیم ، بکار گیریید. سودمندی WiFi نیز افزایش می یابد، از آنجائیکه کارمندان می توانند مدت زیادتری به یک شبکه متصل بوده، و قادر خواهند بود که با همکارانشان در زمان و مکانی که نیاز باشد کار نمایند.
شبکه های WiFi نسبت به شبکه های باسیم روان تر میباشند. یک شبکه دیگر بیش از این یک چیز ثابت نمی باشد، شبکه ها می توانند در یک بعداظهر ایجاد یا از هم باز شوند بجای اینکه روزها یا هفته ها نیاز به ایجاد یک شبکهء کابلی ساختار یافته باشد. معماری
کارتهای بی سیم در 2 حالت عمل می نمایند، زیر بنایی (Infrastructure) و ویژه (Ad-hoc).
بیشتر سیستمهای کاری و تجاری از فن آوری بی سیم در حالت زیربنایی استفاده می نمایند. این بدین معناست که وسایل با یک نقطه دسترسی (Access Point) ارتباط برقرار می نمایند. بطور نمونه، نقطه دسترسی دارای یک اتصال به شبکه باسیم شرکت نیز میباشد، و به دسترسی کاربران اجازه میدهد که به سرورها و فایلها درست مثل اینکه آنها بطور فیزیکی به شبکه محلی (LAN) متصل میباشند، ارتباط برقرار نمایند.
اتصالات ویژه، اتصال مستقیم بین کارتهای بی سیم می باشند. این نوع اتصال در میان کاربران خانگی متداولتر است، اما اگر توسط کاربران کاری- تجاری استفاده شوند، احتیاج به مدیریت جدی و نیز مشکلات امنیتی دارند.
مدیریت
شما بسادگی می توانید به یک شبکه WiFi در هرنقطه در درون محدودهء یک نقطه دسترسی به شبکه متصل شوید. این برای کارمندان شما همانند یک هدیه میباشد، اما متاسفانه، چندین دردسر را برای بخش فناوری اطلاعات (IT) به همراه می آورد. امنیت
زمانیکه که اجزاء یک شبکه بی سیم را به یکدیگر متصل میشوند، مسئله امنیت مایهء دل نگرانی هرکسی میباشد. نقاط دسترسی با بکارگیری تنظیمات با پیش فرض کارخانه، اصلا" ایمن نمیباشند.
حال اگر امنیت به این میزان مهم است، آیا این به این معنا میباشد که ما نباید WiFi را بکار گیریم؟ خیر این بدین معنا نمیباشد. اما مواقعی هستندکه شما باید زمانی که این مرحله را برنامه ریزی می کنید، این مسائل را در نظر داشته باشید.
زمانیکه راجع به امنیت صحبت می کنیم چیزی بنام داشتن یک سیستم کاملا" ایمن وجود ندارد. همه چیز تا اندازه ای نا امن میباشند. حساسیت اطلاعاتی که پردازش می نمایید، میزان امنیتی که شما نیاز دارید را دیکته میکند.
اگر شما به سطوح بسیار بالای امنیتی نیاز دارید پس نمی توانید به میزان امنیت ساخته شده در درون فقط خود شبکه WiFi اکتفا نمایید.
از طرف دیگر، بیشتر شرکتهای با اندازه کوچک تا متوسط به سطوح خیلی بالای امنیتی نیاز ندارند. که در این حالت شما می توانید از اندازه های امنیتی استاندارد WiFi استفاده نمایید.
اگر هم اکنون دارای یک شبکه بی سیم میباشید ممکن است این مسئله را در نظر بگیرید که آیا شبکه تان ایمن است یا خیر؟ چهار مورد وجود دارند که شما می توانید انجام دهید که اطمینان حاصل نمایید که شبکه تان امن میباشد.
1-
اطمینان حاصل نمایید که نقطه یا نقاط دسترسی SSID تان (شناسایی تنظیم کننده خدمات) را پخش نمی نماید (که بطور اساسی یک شناسایی کننده برای شبکه شما میباشد).
2-
اطمینان حاصل نمایید که نقطه یا نقاط دسترسی تان ترافیک بی سیم را با بکارگیری WEP رمز سازی می نماید.
3-
یک سیستم "شناسایی بدون اجازه وارد شدن افراد غیر مجاز به شبکه بی سیم تان" را خریداری نمایید. تعداد زیادی از این محصولات که آماده و قابل دسترس میباشند، طراحی شده اند که بشما کمک نمایند که امنیت شبکهء WiFi تان و همینطور اینکه چه افرادی از آن استفاده می نمایند را دیده بانی نمایید.
4-
اگر نیاز به امنیت خیلی بالا دارید، می توانید یا اطمینان حاصل نمایید که افرادیکه با شبکه شما کار می نمایند بطور مناسب و کارآیی آموزش دیده و یا از یک مشاور بی سیم استفاده نمایید. شما نیاز خواهید داشت که نقاط دسترسی غیر استاندارد و اختصاصی از شرکتهایی مثل سیسکو (Cisco) خریداری نمایید (اگرچه حتی بعضی استانداردهای اختصاصی از شرکتهایی مثل (Cisco) مشکل خودشان را دارند). متاسفانه این بطور قابل ملاحظه ای هزینه شبکه بی سیم شما را افزایش خواهد داد.
نتیجه
اگر مطلبی را از این مقاله فرا گرفته اید، آن مطب باید این باشد که: فقط خود نقاط دسترسی تان را تعویض یا سوئیچ ننمایید، و آدرس پروتکل اینترنتتان (IP تان) را نیز پیکره بندی کرده و سپس فرض نمایید که همه چیز مطلوب است بلکه باید خصوصیات امنیتی بر روی نقاط دسترسی تان (Access Points) را تعویض یا سوئیچ نمایید. جون در غیر اینصورت ممکن است شبکه بی سیم شما کار کند ولی ایمن نیست.
WiFi
بطور گمراه کننده ای جهت استفاده راحت میباشد، و این نکته را همیشه در ذهنتان داشته باشید که نگهبان شبکه تان را فقط به خاط چند دقیقه صرف وقت جهت پیکره بندی نقاط دسترسی تان غیرفعال یا از بین نبرید.

 

چهارشنبه 13/2/1391 - 13:25

کینکت برای ایکس باکس ۳۶۰


دستگاه حسگر کینکت

خانوادهٔ محصول

اکس‌باکس

نسل

هفتمین دورهٔ نسل

تعداد فروخته‌شده

۱۰ میلیون (۹ مارس ۲۰۱۱)[۱]

تاریخ انتشار

آ.ش ۴ نوامبر ۲۰۱۰[۲]
اروپا ۱۰ نوامبر ۲۰۱۰[۳]
CO ۱۴ نوامبر ۲۰۱۰[۴] استر ۱۸ نوامبر ۲۰۱۰[۵]

ژاپن ۲۰ نوامبر ۲۰۱۰[۶]

سکو

اکس‌باکس ۳۶۰، مایکروسافت ویندوز (TBA)

اتصالات

USB 2.0 (type-A for original model; proprietary for Xbox 360 S)

وضوع‌تصویر

۶۴۰×۴۸۰ پیکسل @ 30 Hz (RGB camera)
640×480
pixels @ 30 Hz (IR depth-finding camera)[۷]

ادامه‌دهنده

Xbox Live Vision

کینکت برای ایکس باکس ۳۶۰ (به انگلیسی: Kinect for Xbox 360) یا به طور ساده کینکت که به طور کلی نام پروژه‌اش پروژهٔ ناتال (به انگلیسی: Project Natal) نام داشته نام وسیله ایست که منجر به استفاده از بازی‌های رایانه‌ای بدون استفاده از هیچگونه کنترلگری می‌شود. البته تنها استفادهٔ آن در مورد بازی‌های رایانه‌ای نبوده بلکه می‌توان از آن در تمامی موارد سرگرمی همانند تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی استفاده نمود. این وسیله توسط شرکت آمریکایی مایکروسافت ساخته شده‌است و بر روی دستگاه بازی ایکس باکس ۳۶۰ قابل استفاده‌است.

مرجع این وسیله بر پایهٔ یک دوربین با دو عدد لنز و یک درگاره مادون قرمز است که درگاه مادون قرمز و یکی از دوربین‌ها برای تشخیص عمق تصاویر است و دوربین دیگر هم که یک دوربین رنگی (RGB) است برای تشخیص تصاویر می‌باشد. این دوربین به کاربران ایکس باکس ۳۶۰ اجازه می‌دهد تا بدون لمس کردن هیچ کنترلگری بتوانند تمامی اجزای موجد بر صفحه را به کنترل خود در بیاورند. این دوربین حتی توانا به درک و تشخیص صداهای کاربر خود نیز می‌باشد و با تشخیص آنها قادر به انجام فرمان آمده از سوی کاربر است.

فروش این دستگاه در تاریخ ۴ نوامبر ۲۰۱۰ از آمریکای شمالی شروع شد.

پک کامل این دستگاه شامل یک دستگاه «ایکس باکس ۳۶۰ باریک» با حافظهٔ ۲۵۰ گیگابایت به همراه بازی «ماجراجویی‌های کینکت» و یک دستگاه دوربین کینکت است

چهارشنبه 13/2/1391 - 12:15