• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن مدیریت > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
مدیریت (بازدید: 1457)
يکشنبه 5/9/1391 - 19:1 -0 تشکر 575999
چگونه در بحران ها به کارکنان انگیزه بدهیم؟


در شرایط سخت و دشوار اقتصادی معمولا همه در محل کار استرس دارند و عصبی هستند. مدیران باید به کارکنان کمک کنند تا آرامش خود را در این شرایط حفظ کنند و کارهای خود را با تمرکز انجام دهند و انگیزه خود را از دست ندهند. فراموش نکنید که تنها یک یادداشت یا سخنرانی برای این کار کافی نیست.

 

 

در این شرایط هیچ گونه تمرین یا روش خاصی برای ایجاد یک تیم قوی نمی تواند به طور کامل اعتماد به نفس از دست رفته را در محل کار بازگرداند. اما راه هایی برای کمک به حفظ بهره وری وجود دارد که در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

 

هر فردی به گونه ای متفاوت از سایرین با استرس برخورد می کند، بنابراین مدیران به یک رویکرد فرد محور نیاز دارند. بنابراین برای فهمیدن نیاز هر کدام از کارکنان، برطرف کردن استرس و حفظ آرامش با آنان به صورت غیر رسمی صحبت کنید.

 

همیشه پذیرای کارمندان باشید. کارکنان ممکن است به صورت مکرر به اطمینان و پشت گرمی شما نیاز پیدا کنند. سعی کنید قسمتی از زمان خود را به آنها اختصاص دهید و با آنها صادق و روراست باشید. اگر شما نمی توانید کاری را به طور حتم انجام دهید، به آنها قول صد درصد ندهید. رک باشید اما طوری رفتار کنید که بفهمند ممکن است موضوعاتی وجود داشته باشد که شما نمی توانید در مورد آنها بحث کنید.

 

فشار بر کارمندان را کم کنید. در شرایط بحرانی سعی کنید سطح تحمل کارکنان را پایین نیاورید، زیرا آنها در این شرایط استرس زیادی دارند در نتیجه دستور دادن مکرر به کارکنان می تواند اثر معکوسی داشته باشد. بهتر است با توجه به اخلاق و روحیات و روند کاری هرکدام از کارکنان، پیشنهادهای خود را با آنها مطرح کنید.

 

کار کارمندان خود را بازبینی کنید و کارمندانی را که کارآمد تر هستند ستایش کنید. راه های بسیاری وجود دارد که در عین سادگی، برای شناسایی و تشکر از کارکنانی که کارهای سخت را انجام می دهند، موثر هستند. یکی از این راه ها، فرستادن ایمیلی حاوی یک متن تقدیرآمیز است. همچنین شما می توانید دیگر کارکنان را به پیروی کردن از آنان و قرار دادن آنها به عنوان سرمشق و الگو تشویق کنید. ارائه مشوق های خود را به گونه ای سازماندهی کنید که به دستاوردهای بزرگ تری دست پیدا کنید.

ترک شغل از طرف کارمندان را پیگیری کنید. سعی کنید به کارکنان خود کمک کنید تا به اهداف شغلی خود دست پیدا کنند. اما قبل از آن لحظه ای بنشینید و به تفکر بپردازید تا بتوانید دریابید که چرا کارکنان می خواهند از شغل جاری خود و به طور کلی از سازمان شما خارج شوند. اگر آنان می خواهند مسوولیت بیشتری را بپذیرند و واحد سازمانی خود را تغییر دهند، شرایط و امکانات موجود در سازمان را بررسی کنید و با در دست داشتن گزینه های متنوع با آنها جلسه ای تنظیم کنید تا در مورد این موضوع با هم صحبت کنید.همواره برای هر کدام از آنها مسیرهای روشنی ارائه کنید و تصمیم گیری را به عهده آنها بگذارید.

 

کارکنان ناراضی را انتقال دهید. گاهی اوقات کارکنانی وجود دارند که نمی توان در آنها، انگیزه ایجاد کرد و نارضایتی آنها وقت و انرژی مدیران را هدر می دهد و فضای نامناسبی ایجاد می کند. همچنین آنها می توانند روحیه کل یک واحد را پایین بیاورند. از خودتان بپرسید که چگونه می توانید به بهبود تجربه کاری آنها کمک کنید. می توانید به آنها پیشنهاد کنید که به یک قسمت دیگر یا حتی یک سازمان دیگر انتقال پیدا کنند.

 

از بروز شایعات جلوگیری کنید. نباید اجازه دهید شایعات در سازمان راه پیدا کنند، چرا که باعث ایجاد نگرانی های بی اساس می شوند که می تواند بهره وری را کاهش دهد.

 

برنامه ریزی کنید. برای نشان دادن اینکه هر یک از کارکنان در آینده سازمان نقش دارند، با آنها اهداف بلندمدت تنظیم کنید. با این کار می توانید به کارمندان انگیزه دهید و نشان دهید شراط بحران زودگذر ومقطعی است.

 

از دفتر کار خود بیرون بروید. بسیاری از سازمان ها خدماتی را به جامعه ارائه می کنند که به کارکنان این امکان را می دهد در خارج از سازمان کارهایی انجام دهند که به آنها حس خوبی می دهد. موسسات خیریه و سازمان های داوطلبانه می توانند در پیدا کردن پروژه های مناسب برای خدمت به جامعه موثر باشند.

 

نگرانی های خود را برای خودتان نگه دارید. به عنوان یک مدیر، شما دو کار دشوار و سخت دارید: همدردی با کارکنان و مقابله با استرس خودتان. این نکته بسیار مهم است که شما بتوانید احساسات شخصی خود را برای خود نگه دارید؛ چرا که ترس و نگرانی شما می تواند کارکنان را وحشت زده کند.

 

دنیای اقتصاد

يکشنبه 5/9/1391 - 20:44 - 0 تشکر 576010

سلام و عرض خوش آمد ویژه به سیب سفید گرامی :)

خیلی مطلب خوبی رو ثبت کردین 

مخصوصا اونجاها که گفته مدیر با شخصیت کارمنداشو بشناسه و سعی کنه که طبق روحیاتشون باهاشون رفتار کنه .. واقعا امر مهمیه و ســـــــــــــــخت ..

نظرتون درباره ی میزان عمل شدن به این اصول چیه؟

مثلا کدوما رو بیشتر دیدین که انجام بشه توسط مدیران و کدوما کمتر و یا اصلا عمل نمیشه؟

میدونی فرق انجمن مدیریت با انجمنای دیگه چیه ؟

دوست داری بدونی ؟ خب فرقش اینه : همه ی انجمنهای تخصصی تبیان فقط یه مدیر داره ، ولی تو انجمن مدیریت هر کس بیاد و فعالیت کنه

خودش یه مدیره پس بیا انجمن مدیریت و با چشمان یک مدیر نگاه کن

 

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.