• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 171
تعداد نظرات : 187
زمان آخرین مطلب : 5306روز قبل
دعا و زیارت
 قبل ازهرچیزفرارسیدن ایام شهادت ششمین امام شیعیان امام جعفرصادق علیه السلام را به محضرامام زمان عجل الله تعالی فی فرجه وتمام شیعیان آن حضرت تسلیت عرض میکنم.

  منصورعباسی به منظورایراد خدشه به شخصیت علمی وفقهی امام صادق علیه السلام ،به هروسیله ای توسل می جست،چنانکه ابوحنیفه را واداشت تا رودرروی امام ایستاده وبا وی به بحث بپردازد،تا درصورت پیروزی ابوحنیفه،امام را درصحنه علم ودانش اسلامی تحقیرکند.ابوحنیفه خودجریان این داستان را چنین نقل می کند:

 منصوربه من گفت:مردم توجّه عجیبی به جعفربن محمد(امام صادق) پیدا کرده وسیل جمعیت به طرف اوسرازیرشده است،توچندمسئله ازمسائل مشکل را آماده کرده وحل آنهارا ازجعفربن محمد بخواه وچون اونتوانست جواب مسائل تورا بدهد،ازچشم مردم خواهد افتاد.من نیز چهل(40) مسئله بسیارپیچیده ومشکل آماده کردم.آنگاه امام صادق علیه السلام وابوحنیفه درحیره ودرحضورمنصوربا هم ملاقات می کنند.ابوحنیفه لحظه ورود خودبه مجلس منصوررا چنین توصیف می کند:

هنگامی که وارد مجلس شدم جعفربن محمد را دیدم که هیبت وعظمت شخصیت وی حتی خود منصوررا تحت الشعاع قرارداده بود،سلام کرده ودرجای خود قرارگرفتم.آنگاه منصورخطاب به من چنین گفت:مسائل خود را برابوعبدالله عرضه کن.من مسائلی را که با خودآورده بودم یکی پس ازدیگری ازآن حضرت می پرسیدم واودرپاسخ می فرمود:دربارۀ این مسئله عقیدۀ شما چنین است واهل مدینه چنین می گویند وما چنین می گوییم.نظرآنحضرت درپاره ای ازمسائل طرح شده با نظرما ودرپاره ای دیگربا نظراهل مدینه ودرمواردی با نظرهردومخالف بود.بدین ترتیب چهل مسئله به آن حضرت عرضه وجواب آنها دریافت شد.

 پس ازپایان مناظره ابوحنیفه بی اختیارآخرین سخن خود را با اشاره به امام صادق علیه السلام چنین ادا کرد:«انّ أعلم الناس أعلمهم باختلاف الناس:دانشمندترین مردم کسی است که به آراء ونظرهای مختلف علما درمسائل،احاطه داشته باشد».{حیات فکری وسیاسی امامان شیعه/رسول جعفریان/ص331-332}. 
پنج شنبه 23/7/1388 - 11:58
دعا و زیارت

زندگی شخصی مقام معظم رهبری از سادگی وسلامت خاصی برخوردار است واین سادگی به زندگی نزدیگان ایشان نیز سرایت کرده است. نه آقا ونه فرزندانشان، معتقد به تجملات نیستند. همین اعتقاد،آنان را از سوء استفاده از مقام و مو قعیت باز داشته است .                                                                                                                                                                                                                                             یک روز که معظم له مرا به کتابخانه خود دعوت کردند، من در آنجا یک میز بسیار ساده و قدیمی دیدم که در کنار آن هم یک صندلی کهنه هم بود .آن میز وصندلی مربوط به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بود .مقام معظم رهبری در کتابخانه ساده خود، هنوز از همان میز و صندلی استفاده می کنند .(آیت الله سید محمود شاهرودی،پرتو سخن شماره 113).

پنج شنبه 23/7/1388 - 11:57
دعا و زیارت

زنده شدن چهار پرنده

یونس بن ظبیان گوید : همراه اجتماعی نزد امام صادق (علیه السلام) بودم . از آن حضرت درباره گفتار خداوند به حضرت ابراهیم (علیه السلام) سوال کردم که به او فرمود:

{چهار پرنده بگیر وگوشت آنها را در هم مخلوط کن }                                       بقره / 260

سوال این است که آیا این پرنده ها از یک نوع بودند یا از انواع مختلف؟

حضرت فرمود:آیا دوست دارید همانند زنده شدن آن چهار پرنده را به شما نشان دهم ؟

گفتیم : آری. فرمود: ای طاووس! بیدرنگ طاووسی نزد حضرت حاظر شد.

و صدا زد ای کلاغ! و کلاغی به حضور امام آمد ،و سپس گفت: ای باز! و بازی نزد آن بزرگوار حاضر شد .بعد از آن صدا زد : ای کبوتر ! کبوتری در پیش روی آن حضرت قرار گرفت.

آن گاه دستور داد که همه را سر بریدند و بال و پر آنها را کندند و قطعه قطعه کردند و گوشت آنها را مخلوط نمودند .

سپس امام صادق (علیه السلام) سر طاووس را گرفت و ما دیدیم که گوشت و استخوان و بال و پراو از سایر پرندگان جدا گردید و به سر او ملحق شد و طاووس در پیش روی حضرت ایستاد .

بعداز آن به کلاغ و باز و کبوتر ندا کرد و آنها نیز صحیح و سالم مثل صورت اول در نزد حضرت قرار گرفتند. و به این صورت همه پرندگان نزد امام صادق (علیه السلام) زنده شدند .

 

بحار ج 47     

مدینه المعاجز

پنج شنبه 23/7/1388 - 11:50
دعا و زیارت

كیفیت خلقت انسان‏ها، نتیجه ولازمه حتمى نظام‏مندى و قانونمندى جهان هستى است.

یعنى:

1- نظام خلقت نظام علت و معلول است و هیچ معلولى بدون علت به وجود آمدنى نیست وتخلف هیچ معلولى از علت تامه‏اش ممكن نیست (اصل ضرورت على).

2- رابطه علت و معلول داراى مكانیسم و ارگانیسم معین است و هرچى به هرچى نیست.

یعنى چنان نیست كه از هر علتى هر معلولى قابل ایجاد باشد به تعبیر دیگر هر علت معینى معلول معینى دارد. مثلا از علف خوردن گوسفند بوعلى سینا درست نمى‏شود و آمریكایى‏ها هم به خاطر قهوه خوردن به كره ماه نرفتند (اصل سنخیت علت و معلول). اگر دو اصل فوق با ژرف‏كاوى دقیق فلسفى مورد بررسى قرار گیرد مشخص خواهد شد كه مثلا بینا یا نابینا تولد یافتن یك فرد لازمه‏ء مجموعه عللى است كه در به وجود آوردن وى دست داشته‏اند. در این امور عوامل بسیار متعددى دخیلند حتى كیفیت آمیزش والدین، زمان، مكان، روحیات و حالات روانى، وضعیت جسمى، نوع و مقدار غذاهایى كه مصرف كرده‏اند و. هریك به سهم خود نقشى در كیفیت تكوین جنین ایفا مى‏كنند. دراین جا ممكن است پرسش شود كه آیا خداوند نمى‏تواند باتفاوت چشمگیرى كه همه این عوامل دارند تأثیر همه را یكسان سازد؟ پاسخ آن است كه چنین چیزى سر از تناقض درمى‏آورد. زیرا لازمه آن این است كه علت پدیده‏اى باشد و تاءثیر نكند وعلت بودن و تاثیر نكردن تناقض آمیز است ویا معلولى بدون علت پدیدآید و لازمه آن این است كه كل طرح نظام آفرینش به هم بخورد. زیرا دراین صورت پدیدآمدن هر چیز از هر امر نامربوطى محتمل مى‏شود و آن گاه است كه از علف خوردن بز باید ابوعلى سینا پدید آید

براى آگاهى بیشتر به كتاب «عدل الهى» شهید مطهرى بحث راز تفاوت‏ها مراجعه بفرمایید .

پیدایش افراد ناقص الخلقه علاوه بر مسأله امتحان و آزمایش تابع نظام ضرورى علت و معلولى است كه نظامى ذاتى و تكوینى است و تخلف ناپذیر است، ضمن آنكه آزمایشى نیز براى خود فرزند و والدین مى‏باشد هم چنان كه فرزند سالم نیز امتحان و آزمایش است. در این روند نیز به كودك ظلمى نشده است زیرا همه انسان‏ها در این دنیا در بوته آزمایشند، به این معنا كه خداوند به هر یك ابزارهایى جهت تلاش و عمل براى تكامل نهایى عطا فرموده و این دنیا را مقدمه‏اى براى رسیدن به سعادت جاودانى قرار داده است و در محاسبه قیامت، كنش‏هاى هر كس را به تناسب امكانات، ابزارها و نعمت‏هایى كه در دنیا عطا فرموده خواهد سنجید و نسبت به محرومیت‏ها و دشوارى‏هایى كه شخص در این جهان تحمل نموده و نسبت به آن شكر و صبورى پیشه كرده است، درجات عظیمى عطا خواهد نمود، به گونه‏اى كه دیگران آرزو خواهند كرد كه: اى كاش در دنیا آن دشوارى‏ها، ناملایمات و محرومیت‏ها را مى‏كشیدیم و اكنون از ثمرات شیرینش بهره‏مند مى‏شدیم.

اگر این پاسخ قانع كننده نبود ، بفرمایید  توضیح بیشتری در این زمینه داده شود.

موفق باشید

پنج شنبه 23/7/1388 - 11:49
دعا و زیارت

امام صادق (ع)  با عده ای از اصحاب برای تسلیت به خانه یکی از اقوام میرفتند در بین راه بند کفش امام پاره شد به گونه ای که کفش به پا بند نمیشد امام (ع) کفش را بدست گرفت و پا برهنه به راه افتاد .ابن ابی یعفور بی درنگ بند کفش خود را باز کرد و خواست بند را به امام بدهد اما امام ناراحت شد و نپذیرفت و فرمود : اگر  مشکلی برای فردی پیش آید خود آن شخص برای تحمل سختی سزاوارتر است و معنا ندارد دیگری متحمل شود

منبع : چهل موضوع ۳۳۹داستان  ، کاظم سعید پور ،  انتشارات نشر جمال ، ص ۲۰۳ با  اندکی تلخیص
پنج شنبه 23/7/1388 - 11:47
شعر و قطعات ادبی

چند شعر از رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی

 

 

خورشید من بر آی...


دل را زبی خودی سر از خود رمیدن است
جان را هوا ی از قفس پریدن است


از بیم مرگ نیست كه سر داده ام فغان
بانگ جرس به شوق به منزل رسیده است


دستم نمی رسد كه دل از سینه بركنم
باری علاج شكرگریبان دریدن است


شامم سیه تراست زگیسوی سركشت
خورشیدمن برآی كه وقت دمیدن است


بوی توای خلاصه گلزار زندگی
مرغ نگه در آرزوی پركشیدن است


بگرفت آب و رنگ ز فیض حضورتو
هر گل دراین چمن كه سزاواردیدن
است


با اهل درد شرح غم خود نمی كنم
تقدیم غصه ی دل من ناشنیدن است


آن راكه لب به دام هوس گشت آشنا
روزی امین سزا لب حسرت گزیدن است


 

شلمچه

 

ز  آه  سینه  سوزان  ترانه  می  سازم

چو نی ز مایه جان این فسانه می سازم

به غمگساری یاران چو شمع می سوزم

برای   اشک   دمادم   بهانه  می  سازم

پر نسیم به  خوناب اشک می شویم

پیامی از دل خونین روانه می سازم

نمی کنم دل از این عرصه شقایق فام

کنار لاله  رخان   آشیانه  می  سازم

در آستان به خون خفتگان وادی عشق

برون ز عالم اسباب ، خانه می سازم

چو شمع بر سر هر کشته می گذارم جان

ز یک  شراره  هزاران زبانه  می سازم

زه پاره های دل من شلمچه رنگین است

سخن  چو بلبل از  آن عاشقانه  می سازم

سر و دل و جان را به خاک می فکنم

برای قبر تو چندین  نشانه  می سازم

شعر شلمچه از مقام معظم رهبری


 

شعر مقام معظم رهبری (دام ظله) در جواب شعر امام (ره)

 

تو كه خود خال لبی از چه گرفتار شدی
تو طبیب همه ای از چه تو بیمار شدی


تو كه فارق شده بودی ز همه كان و مكان
دار منصور بریدی همه تن دار شدی


عشق معشوق و غم دوست بزد بر تو شرر
ای كه در قول و عمل شهره بازار شدی


مسجد و مدرسه را روح و روان بخشیدی
وه كه بر مسجدیان نقطه پرگار شدی


خرقه پیر خراباتی ما سیره توست
امت از گفته در بار تو هشیار شدی


واعظ شهر همه عمر بزد لاف من
ی دم عیسی مسیح از تو پدیدار شدی


یادی از ما بنما ای شده آسوده ز غم
ببریدی ز همه خلق و به حق یار شدی


سرخوش زسبوی غم پنهانی خویشم
چون زلف تو سرگرم پریشانی خویشم

در بزم وصال تو نگویم زكم و بیش
چون آینه خو كرده به حیرانی خویشم

لب باز نكردم به خروشی و فغانی
من محرم راز دل طوفانی خویشم

یك چند پشیمان شدم از رندی
و مستی
عمریست پشیمان زپشیمانی خویشم

از شوق شكرخند لبش جان نسپردم
شرمنده جانان زگران جانی خویشم

بشكسته‌تر ازخویش ندیدم به همه عمر
افسرده دل از خویشم و زند
انی خویشم

هر چند امین، بسته دنیا نیم اما
دلبسته یاران خراسانی خویشم


 

مناجات ناشنوایان

 

ما خیل بندگانیم ما را تو می‌شناسی
هر چند بی‌زبانیم، ما را تو می‌شناسی

ویرانه‌ئیم و در دل گنجی ز راز داریم
با آنكه بی‌نشانیم، ما را تو می‌شناسی

با هر كسی نگوئیم راز خموشی خویش
بیگانه با كسانیم ما را تو می‌شناسی

آئینه‌ایم و هر چند لب بسته‌ایم از خلق
بس رازها كه دانیم ما را تو می‌شناسی

از قیل و قال بستند، گوش و زبان ما را
فارغ از این و آنیم ما را تو می‌شناسی

از ظن خویش هر كس، از ما فسانه‌ها گفت
چون نای بی‌زبانیم ما را تو می‌شناسی

در ما صفای طفلی، نفسرد از هیاهو
گلزار بی‌خزانیم ما را تو می‌شناسی

آئینه‌سان برابر گوئیم هر چه گوئیم
یكرو و یك زبانیم ما را تو می‌شناسی

خطّ نگه نویسد حال درون ما ر
ا
در چشم خود نهانیم ما را تو می‌شناسی

لب بسته چون حكیمان، سر خوش چو كودكانیم
هم پیر و هم جوانیم ما را تو می‌شناسی

با دُرد و صاف گیتی، گه سرخوش است گه غم
ما دُرد غم كشانیم ما را تو می‌شناسی

از وادی خموشی راهی به نیكروزی است
ما روز به، از آنیم ما را تو می‌شناسی

كس راز غیر، از ما نشنید بس «امینیم»
بهر كسان امانیم ما را تو می‌شناسی

 

پنج شنبه 23/7/1388 - 11:45
دعا و زیارت

فدك سرزمین آباد و حاصل خیزی بود كه نزدیك قلعه خیبر و شمال شرق مدینه قرار دارد که ملک شخصی پیامبر گرامی اسلام بود و ایشان آن‌ را به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بخشیده بودند.
اینجا همان مکانی است که بعد از رحلت پیامبر اکرم، غصب شد و عثمان آن ‌را به مروان‌بن‌حکم داد و او فدک را به دو فرزند خود عبدالملک و عبدالعزیز هدیه کرد.
عمربن‌عبدالعزیز که از خلفای بنی‌امیه از شاخه مروانی بود، وقتی به حکومت رسید فدک را به فرزندان حضرت زهرا برگرداند ولی یزیدبن‌عبدالملک وقتی به حکومت رسید آن ‌را پس گرفت و تا دوران خلاقت سفاح در دست بنی‌مروان بود تا اینکه سفاح آن را به حسن‌بن‌علی‌(ع) برگرداند تا میان اولاد حضرت زهرا(س) تقسیم کند ولی منصور دوانیقی آن را از آنها گرفت.
بار دیگر مهدی، فرزند منصور، فدک را به اولاد فاطمه زهرا برگرداند  اما موسی‌الهادی آن را از آنها پس گرفت و همچنان در دست بنی‌عباس بود تا اینکه مامون بار دیگر آن را به اولاد حضرت زهرا(س) برگرداند و سرانجام متوکل عباسی فدک را از آنها پس گرفت...

با این تاریخچه پرفراز و نشیب و پس از آنکه در هزار سال گذشته سرنوشت فدک در هاله‌ای از ابهام فرو برده شد این منطقه مهم به حال خود رها شد و تحولات زیادی را پشت سر گذاشت تا اینکه در قرن اخیر به دلیل دیوارهای مستحکمی که به طول شش کیلومتر در شش کیلومتر در چهار طرف آن برای حفاظت اهالی از دزدان و اشرار وجود داشت به «‌حائط» معروف شد که به معنای دیوار است ولی نام فدک همچنان در اسناد و مدارک و بر زبان‌ها باقی ماند به طوری‌که حتی هم اکنون بر تابلوی ورودی شهر زیر نام حائط، کلمه فدک نیز به چشم می‌خورد.

امام معتزلی می‏گوید از یکی از اساتید عالی مقام مدرسه غربی بغداد به نام علی بن فارقی پرسیدم: آیا فاطمه زهرا(س) که نسبت به فدک ادعا داشت راستگو بود؟
استاد بغداد: بلی.
امام معتزلی: پس چرا
ابوبکر فدک را به وی نداد، در حالی که می‏دانست فاطمه زهرا(س) راست می‏گوید؟

استاد بغداد ضمن تبسم گفت: «اگر در آن روز ابوبکر فاطمه را به مجرد ادعایش تأیید کرده و فدک را به او می‏داد، روز دیگر می‏آمد و می‏گفت: خلافت مال شوهرم است و بدین طریق ابوبکر را از مقامش معزول می‏داشت...»
امام معتزلی پس از نقل نظر استاد آنگاه خودش چنین می‏گوید: این گفتار حقیقت دارد.

همه ی ما می دانیم که فدک عطر و بوی زهرا را می دهد و برای اوست.




http://usera.imagecave.com/m2u118/Fadak/Fadak003.jpg
ورودی روستای فدك در نزدیكی قلعه خیبر و در 260 كیلومتری شمال شرق مدینه



http://www.al-islam.org/gallery/photos/fadak.gif
فدك در زمان گذشته



http://s3.tinypic.com/25gh3s0.jpg
فدك كنونی (در نتیجه بی توجهی وهابیون)




چهره كنونی باغ فدك (شما بگویید ... براستی این وهابیون بیمار روانی نیستند؟؟؟ )



http://www.freeimagehosting.net/uploads/412ac215e6.jpg
باغ حضرت زهرا(س) در فدك... (بخاطر این باغ در كوچه های مدینه ، به دختر پیامبر(ص) بی حرمتی كردند و بعد از زدن سیلی سند این باغ را به زور از ایشان گرفتند.... آیا همه این كارها بخاطر همین بود كه این باغ را اینگونه نگهدارید؟؟؟؟ نفرین بر شما قوم ظالمین...)



http://www.jeslami.com/1387/13870325/13870325_jomhori_islami_04_dakheli_1_1.jpg
نمای داخلی مسجد حضرت فاطمه در فدك




http://zakeran.googlepages.com/D_Fatima.jpg
دری كه در محل قبلی خانه حضرت زهرا بنا گردیده است
(خانه حضرت زهرا در مدینه ، چسبیده به مسجدالنبی
بود كه هم اكنون اثری از این خانه باقی نمانده است.)



13870325_jomhori_islami_04_dakheli_1_5.jpg
نمایی از مسجد حضرت فاطمه در فدك



13870327_jomhori_islami_04_dakheli_1_7.jpg
دیدار آقای آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضرت شیخ محمد علی عمری (رهبر فرزانه شیعیان عربستان در مدینه) "
پنج شنبه 23/7/1388 - 11:43
بیوگرافی و تصاویر بازیگران

"استن مونرو" با استفاده از شش میلیون خلال دندان ماکت هایی از بناهای تاریخی و اماكن دیدنی دنیا ساخت و باعث شد تا نمایندگان كتاب ركوردهای گینس نام او را در این كتاب به ثبت برسانند. نمونه های ماکت های ساخته شده توسط او از بناهای معروف جهان نظیر "تاج محل" در هندوستان، "معبد آنگوروات" در كامبوج، "مسجد الحرام" در مکه، "پل بروکلین" در نیویورک،"خانه اپرای سیدنی" در استرالیا و ... است. این مرد جوان در اینباره می گوید برای ساخت هر یك از این مجسمه‌های خلال دندانی، شش ماه وقت صرف كردم و بیش از 170 لیتر چسب به كار بردم.



معبد آنگوروات در کامبوج (کار در حال پیشرفت)



خانه اپرای سیدنی در استرالیا


                                    
مسجد آبی در استانبول ، ترکیه



کلیسای جامع سنت پاتریک در نیویورک



ساختمان کرایسلر ، برج پتروناس ، تایپه 101 ، ساختمان Woolworth و برج مت لایف



برج اشتیاق در دوحه ، قطر



برج اسپیناکر در پورتسموث ، انگلستان


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
میدان سنت پیتر واتیکان



مسجد الحرام در مکه



تاج محل در دهلی ، هندوستان



پل برج در لندن ، انگلستان



پل بروکلین نیویورک و ساعت بیگ بن لندن



کشتی کاتی سارک
پنج شنبه 23/7/1388 - 11:41
خانواده

 

بالای سرم عکس تو را نصب نمودم

 

 

یعنی که سر من به فدای قدم تو

 

 

پنج شنبه 23/7/1388 - 11:40
دانستنی های علمی


BLOGGER_PHOTO_ID_5355375147021296130

BLOGGER_PHOTO_ID_5355375138278386738

BLOGGER_PHOTO_ID_5355375002202628194

BLOGGER_PHOTO_ID_5355374996769882242

BLOGGER_PHOTO_ID_5355374991641722914

BLOGGER_PHOTO_ID_5355374984778707842

BLOGGER_PHOTO_ID_5355374980890865202



BLOGGER_PHOTO_ID_5355374788343339202



BLOGGER_PHOTO_ID_5355374779764830722


پنج شنبه 23/7/1388 - 11:37
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته