تبیان، دستیار زندگی
در میانه دعوای داغ سینماگران و پزشکان یک بار دیگر نام حامد بهداد مطرح شد. این بازیگر که از حامیان موضع اعتراضی داریوش مهرجویی علیه پزشکان است ، این بار می گوید درباره بیماری منیژه حکمت حرفی نزده:« در توییتر اکانت ندارم و درباره بیماری خانم منیژه حکمت صحبت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حامد بهداد تکذیب کرد

درباره بیماری خانم منیژه حکمت صحبتی نکرده ام.

فرآوری: منیژه خسروی - بخش سینما و تلویزیون تبیان
حامد بهداد

در میانه دعوای داغ سینماگران و پزشکان یک بار دیگر نام حامد بهداد مطرح شد. این بازیگر که از حامیان موضع اعتراضی داریوش مهرجویی علیه پزشکان است ، این بار می گوید درباره بیماری منیژه حکمت حرفی نزده:« در توییتر اکانت ندارم و درباره بیماری خانم منیژه حکمت صحبتی نکرده ام.»
دو روز پیش متنی به نقل از توییتر حامد بهداد در کانال های تلگرام به این شرح منتشر شده است:« منیژه حکمت سالها از عارضه قلبی رنج می برده و نسخه می دادند بادمجون نخور! تا که به برلین می روند و تشخیص می دهند!» بهداد در واکنش به عملکرد پزشک معالج عباس کیارستمی قصد داشت در تجمع اعتراضی سینماگران جلوی بیمارستان جم شرکت کند که پلیس مانع شد. او اما در صفحه شخصی اش پزشکان معالج کیارستمی را نواخته است.

حکمت چه گفته بود؟

منیژه حکمت چندی پیش از اشتباه پزشکان درباره تشخیص بیماری اش پرده برداشت و مدعی شد:« من عمل قلب باز دارم و با انرژى بسیار آماده ام که در بیمارستان پارس عمل کنم. راستش من هم دچار تشخیص غلط پزشکى شدم، منتها به شکلى خنده دار! از زمستان سرفه هاى بسیار مى کردم و پزشکهاى بسیارى بعد از معاینه هاى بسیار گفتند من مشکل ریه و سرماخوردگى دارم و آمپول بزنم و شلغم بخورم خوب میشوم و گردو هم نخورم چون حساسیت زاست! هشت ماه گذشت و سرماخوردگى و مشکل ریه حل نشد تا چندهفته پیش که سفرى به آلمان کردم و همان هفته اول سرفه ها تشدید شد و من در بیمارستانى در کلن و بعد در برلین بسترى شدم. دکترهاى آلمان تشخیص بیمارى حاد قلبى دادند!

دو روز پیش متنی به نقل از توییتر حامد بهداد منتشر شده است:« منیژه حکمت سالها از عارضه قلبی رنج می برده و نسخه می دادند بادمجون نخور! تا که به برلین می روند و تشخیص می دهند!» اوکه از حامیان موضع اعتراضی مهرجویی علیه پزشکان است ، این بار می گوید درباره بیماری حکمت حرفی نزده:«در توییتر اکانت ندارم و درباره بیماری خانم منیژه حکمت صحبتی نکرده ام.»

من گفتم دکترهاى خودمان گفتند سرما خوردم و خودش خوب می شود!خلاصه تجویز شلغم داخلى به داد من نرسید و من را به کما در آلمان کشاند. پزشکهاى آلمان دستور به عمل باز و فورى قلب دادند. اما من به ایران برگشتم تا همینجا عمل کنم. فرزندان و دوستانم از من میپرسند چرا با این همه ماجرا که پیش آمده در آلمان بسترى نماندم و عمل نکردم؟ پاسخ من خیلى ساده است: به خاطر اینکه دخترهایم ایران بودند و خانواده ام هم اینجا هستند و در ضمن به دکتر جاویدی اطمینان کامل داشتم.»

آخرین وضعیت حکمت

مهشید آهنگرانی دختر منیژه حکمت درباره روند درمان مادرش گفته: خوشبختانه جراحی قلب باز منیژه حکمت امروز صبح یکشنبه سوم تیر ماه با موفقیت انجام شد و در حال حاضر وی به آی سی یو منتقل شده است.وی ادامه داد: جراحی قلب مادرم به دلیل گشادی دریچه میترال انجام شد و در چند روز آینده مادر در آی سی یو بیمارستان پارس بستری است و بعد از آن به بخش منتقل می شود.آهنگرانی در پایان از پرسنل و پزشکان بیمارستان پارس تشکر کرد.

سید ضیاهاشمى براى حكمت آرزوى سلامتى كرد

سید ضیا هاشمى تهیه کننده سینما هم با نگارش یادداشتى براى منیژه حكمت آرزوى سلامتى كرد. در متن این یادداشت آمده است: منیژه حكمت زنی ست كه مردانه واستوارتمامی عرصه های تولید فیلم درسینمای ایران را تجربه نموده وباحضور عملى وتجربی دركسوت بیش از دوازده صنف سینما سابقه ی بس درخشان را در كارنامه هنری خود به ثبت رسانیده است. حضور تحسین برانگیزش را هماره خواسته و میخواهم. امروز برای او طلب بهبودی و سلامت كامل را آرزو كردم، چرا كه كودكان ما شهر موشهای 3 و4 و زنان ما زندان زنان بعدی و مردان ما ورودآقایان ممنوع دیگری را به انتظار نشسته اند و برای آن دسته از پزشكان كه انسانیت بقراط وقسم اش را از یاد برده اند غیرت، مروت و تعهد را آرزو دارم.


منابع: روزنامه سینما ، مهر