تبیان، دستیار زندگی
«شهید چمران» ساخته می‌شود گروه تلویزیونی شاهد طی قراردادی با سازمان صدا و سیما، تولید مستند شهید مصطفی چمران به كارگردانی ابراهیم حاتمی‌كیا و تهیه‌كنندگی حبیب‌الله كاسه‌ساز را كلید زد. به نقل از روابط عمومی و بین‌المللی بنیا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به كارگردانی ابراهیم حاتمی‌كیا

مستند «شهید چمران» ساخته می‌شود

گروه تلویزیونی شاهد طی قراردادی با سازمان صدا و سیما، تولید مستند شهید مصطفی چمران به كارگردانی ابراهیم حاتمی‌كیا و تهیه‌كنندگی حبیب‌الله كاسه‌ساز را كلید زد.

به نقل از روابط عمومی و بین‌المللی بنیاد شهید و امور ایثاگران، مدیر گروه تلویزیونی شاهد با بیان مطلب فوق افزود: تاكنون 30 درصد از مراحل تحقیق، نگارش و تولید این سریال مستند انجام شده است.

محمداسماعیل رضایی اضافه كرد: از دیگر كارهای در دست اجرای گروه تلویزیونی شاهد مشاركت با گروه حماسه و دفاع مقدس برای ساخت سریال «شب هزار و یكم» در خصوص یك جانباز شیمیایی و ساخت سریال‌های شهیدان زین‌الدین و بابایی است كه كار تحقیق و نگارش فیلمنامه آنها در حال انجام است.

وی در ادامه اظهار داشت: همچنین گروه تلویزیونی شاهد كار ساخت انیمیشن شهیده سهام خیام را شروع كرده كه در حال حاضر مراحل تحقیق و نگارش فیلمنامه آن به اتمام رسیده است.

مدیرگروه تلویزیونی شاهد افزود: در این اثر 15 دقیقه از تكنیك فول انیمیشن استفاده شده است كه پس از تولید در شبكه‌های صدا و سیما پخش خواهد شد.

گفتنی است: شهیده سهام خیام دختری قهرمان و 12 ساله است كه در شروع جنگ تحمیلی و ورود متجاوزین به هویزه، در دفاع از سرزمین اسلامی با فریادهای اعتراض‌آمیز و پرتاب سنگن به سوی مزدوران بعثی حمله‌ور می‌شود و سربازان عراقی در مقابل این مقاومت شجاعانه به سوی جسم كوچكش تیراندازی می‌كنند و او با به شهادت می‌رسانند.

لینک ها :

تصویربرداری «حلقه سبز» ادامه دارد

بزرگداشت «به نام پدر» در موزه سینما

خاتمی به تماشای بنام پدر حاتمی کیا نشست

ابراهیم حاتمی كیا فرزند زمان خویشتن

بازدید وزیر بهداشت از پشت صحنه سریال حاتمی‌کیا

گزارش تصویری از مراسم تقدیر از فیلم به نام پدر با حضور سید محمد خاتمی