تبیان، دستیار زندگی
شب گذشته در برنامه بزرگداشت برگزیدگان بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر، سید محمد خاتمی به تماشای فیلم بنام پدر نشست. دومین شب مراسم بزرگداشت فیلم های برگزیده بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر در موزه سینما، با تقدیر از فیلم "بن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خاتمی به تماشای بنام پدر حاتمی کیا نشست


شب گذشته در برنامه بزرگداشت برگزیدگان بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر، سید محمد خاتمی به تماشای فیلم بنام پدر نشست.

دومین شب مراسم بزرگداشت فیلم های برگزیده بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر در موزه سینما، با تقدیر از فیلم "بنام پدر" ساخته ابراهیم حاتمی کیا برگزار شد .

سید محمد خاتمی ، ابراهیم حاتمی کیا ، پرویز پرستویی ، محمد علی ابطحی در نمایش فیلم "بنام پدر"

در نمایش فیلم " بنام پدر " که در موزه سینما برگزار شد، سید محمد خاتمی، رئیس موسسه بین المللی گفتگوی فرهنگها و تمدنها و محمد علی ابطحی که از میهمانان حاتمی کیا بودند، حضور داشتند .

بعد از نمایش فیلم مهدی سلیمی درمراسم بزرگداشت ، طی سخنانی در مورد حاتمی کیا و "بنام پدر" گفت : موزه سینما نگاهی زنده و پراز حرکت و نشاط به سینما دارد و جاری زندگی را به نمایش می گذارد. موزه سینما بر آن است بین زندگی - تمامیت آن - و سینما رابطه ای پر از حیات ایجاد کند .

مدیر عامل موزه سینما ادامه داد: فیلمهای حاتمی کیا چون زمانه را تسخیر می کند و هر سال بالغ تر و پخته تر راه به تحول می برد و دگرگونی را می پذیرد. از طریق دیدن آثارش راه به خود آگاهی می کشیم و در می یابیم که در کجا قرار گرفته ایم و اگر سبکبال نیستیم، می فهمیم که چرا پایمان سنگین شده و آنگاه نمی توانیم بار اضافی را از دوش مان برداریم .


عزت الله انتظامی ، پیر هادی و مهدی سلیمی در بزرگداشت فیلم به نام پدر

سلیمی بزرگداشت فیلم "بنام پدر" را دفاع از ارزشها دانست و بیان کرد : امروز که بزرگداشت فیلم "بنام پدر" را برگزار می کنیم، داریم در حقیقت از همه ارزشهایی دفاع می کنیم که انقلاب اسلامی نماد و معرف آنهاست . ما با پاسداشت فیلم فیلمساز، به روح آفریننده او احترام می گذاریم و این آرزو را در خود می پرورانیم که سالهای طولانی آفرینشگری اش را ادامه دهد .

در ادامه این مراسم تندیس ویژه و لوح تقدیر موزه سینما، توسط عزت الله انتظامی و مهندس مهدی سلیمی به تهیه کننده فیلم "بنام پدر" اهدا شد و چون ابراهیم حاتمی کیا، ساخت پروژه تلویزیونی جدیدی(حلقه سبز) را در دست دارد و برای ادامه برنامه، نتوانست در مراسم حضور داشته باشد، پیرهادی، مجری طرح فیلم "بنام پدر"، به نمایندگی از حاتمی کیا(درمقام تهیه کننده) تندیس را دریافت کرد


لینک ها :

بیست و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر

"به نام پدر" فعلاً فیلم برگزیده تماشاگران است

گفت و گو با ابراهیم حاتمى كیا،كارگردان نسل انقلاب

ابراهیم حاتمی كیا فرزند زمان خویشتن

حاتمی کیا برای ساختن فیلم جنگی از کسی اجازه نمی‌گیرد

جشنواره ی فیلم فجر، سیمرغ بهترین "فیلمنامه" نداشته است

ساختار "به نام پدر" مغشوش است

زنی صبور و مقاوم در به نام پدر

از راهنمایی‌های پرستویی و حاجیان استفاده کردم