تبیان، دستیار زندگی
اگر چه برخی از سکانس های فیلم "باغ فردوس پنج بعد از ظهر" ضرباهنگ کندی دارد و به فیلم آسیب رسانده است، اما در مجموع سیامک شائقی به عنوان فیلمساز حرفه ای از مجموعه عوامل توانست به خوبی بهره ببرد. محمدتقی فهیم، منتقد فیلم، در ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"باغ فردوس پنج بعدازظهر" مخاطبان را جذب می کند


اگر چه برخی از سکانس های فیلم "باغ فردوس پنج بعد از ظهر" ضرباهنگ کندی دارد و به فیلم آسیب رسانده است، اما در مجموع سیامک شائقی به عنوان فیلمساز حرفه ای از مجموعه عوامل توانست به خوبی بهره ببرد.

محمدتقی فهیم، منتقد فیلم، در گفت و گو با خبرنگار سینمایی "مهر"، درباره فیلم " باغ فردوس پنج بعد ازظهر " ساخته سیامک شائقی گفت : " این فیلم به عنوان کاری حرفه ای و جذاب در کارنامه هنری سیامک شائقی ثبت شد. فیلم " باغ فردوس پنج بعد از ظهر " می تواند مخاطب را به فیلم جذب کند و او را تا انتها نگه دارد. اگر چه برخی از سکانس های فیلم ضرباهنگ کندی دارد و به فیلم آسیب رسانده است، اما در مجموع سیامک شائقی به عنوان فیلمساز حرفه ای از مجموعه عوامل توانست به خوبی بهره ببرد.

نایب رئیس انجمن منتقدان سینمایی در ادامه افزود: " شائقی به ویژه در بخش بازیگری خیلی خوب توانست هماهنگی لازمه را میان بازیگران به وجود بیاورد. البته فیلم دارای نقایصی هم است و اینکه مخاطب فیلم مشخص نیست. در مجموع این آسیبی است که بسیاری از فیلمسازان ما گرفتار آن شده اند و نمی دانند اثر برای چه دسته ای از مخاطب ساخته می شود و پاسخگوی نیاز کدام یک از لایه های اجتماعی جامعه ما است. در واقع برای فیلم " باغ فردوس پنج بعد از ظهر " نمی توانیم محملی را بتراشیم."

وی افزود: " اگرچه فیلم حول مسائل جنسی پیش می رود، ولی حس جنسی را در مخاطب برنمی انگیزید، اما پیام نهایی فیلم همه را یک جوری مالیخولیایی مسائل جنسی می کند و این می تواند خطر باشد.

بنا به این گزارش ، در فیلم "باغ فردوس 5 بعد ازظهر" بازیگرانی چون رضا کیانیان، لادن مستوفی، آزیتا حاجیان، حامد بهداد، سیدجواد یحیوی به ایفای نقش پرداخته اند. داستان این فیلم درباره دریا، دختری جوان و پرشر و شور، باهوش است که از مشکلات روانی رنج می برد. مشکلات او که ریشه در شرایط خانواده دارد، به تدریج در رویارویی با آدم های دور و برش در جامعه گسترش می یابد.