تبیان، دستیار زندگی
مشترک رخشان بنی اعتماد و محسن عبدالوهاب از امروز در 10 سالن سینما در تهران و 2 سالن سینما در شهرهای اراک و اصفهان روی پرده رفته است. «گیلانه» با بازی فاطمه معتمدآریا ، بهرام رادان ، باران کوثری و ژاله صامتی ، قصه زن میانسالی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گیلانه در سینما


فیلم «گیلانه» ساخته مشترک رخشان بنی اعتماد و محسن عبدالوهاب از امروز در 10 سالن سینما در تهران و 2 سالن سینما در شهرهای اراک و اصفهان روی پرده رفته است.

«گیلانه» با بازی فاطمه معتمدآریا ، بهرام رادان ، باران کوثری و ژاله صامتی ، قصه زن میانسالی است که از پسر جانباز خود در یکی از روستاهای شمال نگهداری می کند. فیلم «گیلانه» جایگزین فیلم خیلی دور ، خیلی نزدیک شد فیلمی که در 48 روز نمایش در تهران حدود 160میلیون تومان فروخت. این فیلم چند روز پیش بیشترین تندیس های جشن سینما را به خانه برد. سالنهای نمایش دهنده فیلم «سالاد فصل» به 7سالن کاهش یافته است. طبق اعلام شورای صنفی نمایش از ابتدای ماه رمضان فیلم «پشت پرده مه» ساخته پرویز شیخ طادی جای این فیلم را خواهد گرفت.

از دیگر فیلمهایی که برای اکران ماه رمضان در نظر گرفته شده ، می توان به فیلمهای کمدی «عروس فراری» و «مکث» اشاره کرد. اکنون باید منتظر ماند و دید با این تمهید جدید شورای صنفی نمایش ، استقبال از سینماها در ماه رمضان چگونه خواهد بود. در هفته ای که گذشت استقبال از فیلم «نوک برج» ساخته کیومرث پوراحمد مناسب بود. این فیلم در 20 روز نمایش حدود 135 میلیون تومان فروخته است.

پیش از «نوک برج» فیلم «بید مجنون» عنوان پرطرفدارترین فیلم را داشت اما در سه روز گذشته این عنوان را در اختیار نوک برج قرار داد. «بید مجنون» در 32روز نمایش در تهران حدود 233میلیون تومان فروخته است.

فیلم «اسپاگتی در هشت دقیقه» بیشترین تعداد سالن سینما را در تهران در اختیار دارد. این فیلم در 71سینما روی پرده است و در 77روز اکران حدود 138میلیون تومان فروخته است.