تبیان، دستیار زندگی
شد آكادمی علوم و هنرهای سینمایی اعلام كرد كه هفتاد و هفتمین جشنواره بین‌المللی اسكار پنجم مارس 2006 در سالن كداك لس‌آنجلس برگزار خواهد شد. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، جشنواره اسكار سال آینده در 24بخش از ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تاریخ برگزاری جشنواره اسكار 2006 اعلام شد


آكادمی علوم و هنرهای سینمایی اعلام كرد كه هفتاد و هفتمین جشنواره بین‌المللی اسكار پنجم مارس 2006 در سالن كداك لس‌آنجلس برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، جشنواره اسكار سال آینده در 24بخش از جمله بخش‌های «بهترین فیلم»، «بهترین بازیگر زن»، «بهترین بازیگر مرد» و «بهترین كارگردان» برگزار خواهد شد.

همچنین برگه‌های رای‌گیری در روز هشتم فوریه برای پنج هزار و 800نفر از اعضای آكادمی علوم و هنرهای سینمایی فرستاده خواهد شد.

گفتنی است كه آكادمی علوم و هنرهای سینمایی چندی پیش نیز از91كشور جهان برای شركت در دوره بعدی جوایز اسكار در بخش فیلم‌های خارجی زبان دعوت بعمل آورد.

این آكادمی همچنین اعلام كرد: فیلمی مجاز به شركت در این دوره از رقابت‌های اسكار است كه در كشور خود در فاصله زمانی اول اكتبر سال 2004تا سی‌ام سپتامبر 2005به نمایش درآمده باشد.در ضمن نسخه اصلی فیلم مورد نظر بایستی به زبان اصلی و با زیر نویس انگلیسی باشد.

همچنین در این بیانیه آمده است كه كشورهای علاقه‌مند به شركت در این جشنواره باید فیلم‌های خود را از تاریخ سوم اكتبر تا حداكثر چهادهم اكتبر به آكادمی علوم و هنرهای سینمایی تحویل دهند كه پس از آن از میان آنها پنج فیلم به‌ عنوان كاندیدا اعلام شده و سرانجام نیز برندگان نهایی طی مراسم ویژه‌ای در تاریخ بیست و هشتم فوریه اعلام خواهند شد.از ویژگی‌های متمایز این دوره از جوایز اسكار، حضور كشور قزاقزستان برای اولین بار در میان مدعوین این دوره از رقابت‌هاست.

گفتنی است: فیلم اسپانیایی «دریای درون» به كارگردانی «آلخاندرو آمنابار» برنده جایزه اسكار بهترین فیلم خارجی در سال 2005شد.

مطالب مرتبط

چگونه بروس وین بتمن شد 

حادثه یازده سپتامبر در سینما 

گلادیاتور در دادگاه 

سلام سوسیس 

در باره کلینت استیوود ،بهترین کارگردان اسکار 

 نگاهی به فیلم های خارجی زبان نامزد دریافت جایزه اسکار 

 اهدا کنندگان جوایز اسکار 2005