تبیان، دستیار زندگی
بم پیچید "شهرام ناظری" خواننده ی موسیقی سنتی به همراه گروهش، چهارشنبه شب با حضور در ارگ قدیم بم، به اجرای برنامه پرداخت. به گزارش خبرنگار هنری ایسنا ، در این كنسرت، قطعاتی در دستگاه نوا كه ساخته حافظ ناظری است اجرا شد و چند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صدای شهرام درارگ قدیم بم پیچید


"شهرام ناظری" خواننده ی موسیقی سنتی به همراه گروهش، چهارشنبه شب با حضور در ارگ قدیم بم، به اجرای برنامه پرداخت.

به گزارش خبرنگار هنریایسنا، در این كنسرت، قطعاتی در دستگاه نوا كه ساخته حافظ ناظری است اجرا شد و چند قطعه قدیمی هم از جمله ساز نو آواز نو به اجرا در آمد.

در این كنسرت، محمد فیروزی (عود)، مسعود شعاری (تار و سه تار)، شروین مهاجر (كمانچه)، سیاوش ناظری (دف و دمام) و پژهام اخواص (تنبك) ناظری را همراهی كردند.

به گزارش ایسنا پیش از این اجرا، شهرام ناظری در سخنانی اظهار داشت: پس از گذشت دو سال از فاجعه بم به میان شما آمده ایم تا بازسازی كامل این شهر در كنار شما خواهیم بود و امیدواریم هر چه زودتر روحیه امید و نشاط و زندگی را به دست آورید

شهرام ناظری دربرنامه های آینده خود قرار است قطعه‌ای را كه حافظ ناظری برای اركستر سمفونیك ساخته ، در امریكا اجرا كند.

این قطعه بر اساس شاهنامه فردوسی ساخته شده و قرار است شهرام ناظری این اشعار را اجرا كند.

گفتنی است طی روزهای اخیر پاسخ مثبت هنرمندان ، مردم و رسانه ها، جهت کمک به بازسازی بم و تكمیل پروژه باغ هنر همچنان ادامه دارد و اکنون جلوه ای چشمگیر و چشم نواز از نقش اجتماعی هنر و هنرمندان را به نمایش گذاشته است.

محمد رضا شجریان كه چندی پیش برای تكمیل پروژه باغ هنر به بم سفر كرده بود با دعوت از هنرمندان ، مردم برای ایفای نقش در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفته بود : رسانه‌های گروهی نیز می‌توانند نقش قابل توجهی در این زمینه ایفا كنند.

در همین حال بود که مجید مجیدی، نیز، ‌اقدام محمدرضا شجریان را در ایجاد باغ هنر بم، یك حركت ملی و بسیار پسندیده دانست و از سوی دیگر خواستار كمك دولت به این پروژه شد.

در عین حال و علی رغم اینکه در حوزه ی دیگر فرهنگی نیز این حرکت ادامه یافت تا جاییکه اعلام شد که پوستر‌های نمایش “فنز” محمد رحمانیان با امضای بازیگران آن به نفع باغ هنر بم و بیماران ام اس به فروش می‌رسد و انجمن هنرمندان دوستدار میراث فرهنگی (میراث هنر) نیز حمایت خود از این حرکت را آغاز کرده ، به دلیل آنکه پروژه باغ هنر بم نزدیك به «دو و نیم میلیارد تومان» هزینه نیاز دارد كه تاكنون تنها 300 میلیون تومان از آن فراهم و خرج شده است، حضور و کمک دولت و نهادهای مربوطه در کنار هنرمندان، جهت تامین هزینه ساخت این پروژه از جمله مهمترین راهکارهایی است که می تواند هنرمندان را به مشارکت هرچه بیشتر در حرکت های اینگونه فرهنگی و ایفای نقش اجتماعی خود امیدوار و دلگرم نماید.

مطالب مرتبط

هدیه شهرام ناظری برای بم 

باز گشت شجریان 

بید مجنون در جشنواره تورنتو