تبیان، دستیار زندگی
« کامکارها دیگر علاقه ای به اجرای کنسرت و عرضه آلبوم های جدیدشان در ایران ندارند. هیچ کس به مشکلات موسیقی رسیدگی نمی کند. ما نمی توانیم لباس های مان را بفروشیم و آلبوم موسیقی در بیاوریم.» میراث خبر- کامکارها بیش از پنج سال...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کامکارها دیگر در ایران کنسرت اجرا نمی کنند!


«کامکارها دیگر علاقه ای به اجرای کنسرت و عرضه آلبوم های جدیدشان در ایران ندارند. هیچ کس به مشکلات موسیقی رسیدگی نمی کند. ما نمی توانیم لباس های مان را بفروشیم و آلبوم موسیقی در بیاوریم.»

میراث خبر- کامکارها بیش از پنج سال است که هیچ آلبومی در داخل ایران عرضه نکرده اند. هوشنگ کامکار سرپرست گروه موسیقی کامکارها مهمترین دلیل این اتفاق را عدم پشتیبانی از فعالیت های موسیقایی می داند: «بخش های خصوصی به فکر درآمد زایی هستند و حاضر نیستند صرفا دست به کارهای فرهنگی بزنند. بخش های دولتی نیز از ما حمایت نمی کنند. ما هم نمی توانیم به زندگی مان چوب حراج بزنیم و آلبوم موسیقی در بیاوریم.»

کامکار در ادامه به میراث خبر گفت: «به تازگی هم استفاده از هم خوان خانم را در گروه های موسیقی و کنسرت ها ممنوع کرده اند. حالا علاوه بر مشکلاتی که در گذشته با آن سرو کار داشتیم، باید هم خوانی های خانم ها را هم حذف کنیم. ما هم ترجیح می دهیم چنین نکنیم.»

او همچنین به تغییر هر روزه قوانین موسیقی نیز اعتراض داشت: «ما نه به دنبال شهرت هستیم، نه به دنبال پول. وقتی هنر پایمال می شود و به هنرمندان احترام نمی گذارند چه دلیلی وجود دارد که کنسرت بدهیم. در خارج از ایران علاقه مندان زیادی هستند که برای موسیقی ارزش قائلند و شرایط اجرای آن به بهترین شکل را فراهم می کنند. ما در حال حاضر سه، چهار آلبوم آماده داریم که هنوز شرایط انتشار هیچ کدام به وجود نیامده است. علاوه بر این ها شرایط توزیع و تکثیر هم بسیار نامناسب است و هیچ نظارتی به آن نمی شود. جالب است که تمام محدودیت ها و قوانین برای هنرمندان است!»