تبیان، دستیار زندگی
ند ماه 1382 بزرگان كاریكاتور جهان به یاری محرومان بم می آیند نمایشگاه استادان كاریكاتوریست جهان به نفع زلزله زدگان بم، یكشنبه آینده در خانه هنرهای ایرانی گشایش می یابد. به گزارش خبرنگار ما، سید مسعود شجاعی طباطبایی، رئیس خان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری5 اسفند ماه 1382

بزرگان كاریكاتور جهان به یاری محرومان بم می آیند

نمایشگاه استادان كاریكاتوریست جهان به نفع زلزله زدگان بم، یكشنبه آینده در خانه هنرهای ایرانی گشایش می یابد.

به گزارش خبرنگار ما، سید مسعود شجاعی طباطبایی، رئیس خانه كاریكاتور در آستانه برگزاری این نمایشگاه خیریه كه در نوع خود مهمترین نمایشگاه هنری به نفع زلزله زدگان بم به شمار می رود، با اعلام این خبر افزود: در این نمایشگاه استادان برجسته كاریكاتور از 20كشور جهان آثار خود را برای كمك به مصیبت زدگان زلزله بم به ایران ارسال كرده اند. وی در ادامه با اشاره به این كه برپایی این نمایشگاه به پشتیبانی تمام هنرمندان كاریكاتوریست سراسر جهان صورت گرفته است، تصریح كرد: بسیاری از هنرمندان كاریكاتوریست جهان كه نتوانستند در این نمایشگاه شركت كنند، با معرفی این حركت خیرخواهانه در سایتهای مختلف هنری خواستار جمع آوری كمكهای مختلف در این زمینه شدند. او اهدای 5ستاره افتخاری از سوی بنیاد بین المللی كاریكاتور «فانو فانی» را به این نمایشگاه از نمونه اقدامات جهانی در كمك به برگزاری این نمایشگاه برشمرد و خاطرنشان كرد: در طول برگزاری این نمایشگاه در دهه فجر، مسابقات حضوری كاریكاتور برای بازدید كنندگان در نظر گرفته شده است.

طباطبایی از حضور پائولو دالپونته، معروفترین كاریكاتوریست ایتالیایی در طول برگزاری این نمایشگاه در ایران یاد كرد و افزود: در حاشیه این نمایشگاه جلسات پرسش و پاسخ با حضور این هنرمند در محل خانه هنرهای ایرانی برگزار می شود. گفتنی است، تمامی عواید حاصل از فروش آثار این نمایشگاه، طی مراسم خاصی به زلزله زدگان بم اهداء خواهد شد.