تبیان، دستیار زندگی
نواره ی كن است ششمین جشنواره بین المللی فیلم های زنان نمایشگاه آثار نقاشی داوینچی پاریس استقبال از راه بهشت ایرانی در آلمان ایران نامزد نخل طلایی جشنواره ی كن است پاریس – سینمای ایران در بخش اصلی و مسابقه پنجاه و ششمین جشنوار...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار هنری( 22 اردیبهشت)

ایران نامزد نخل طلایی جشنواره ی كن است

پاریس – سینمای ایران در بخش اصلی و مسابقه پنجاه و ششمین جشنواره بین المللی فیلم كن، نامزد كسب جایزه نخل طلایی است.

به گزارش واحد مركزی خبر، در این بخش 20 فیلم برای كسب جایزه نخل طلایی برگزیده شدند كه فیلم ایرانی "در ساعت 5 بعد از ظهر" ساخته سمیرا مخملباف در آن شركت دارد. همچنین در بخش "نوعی نگاه" جشنواره امسال فیلم "خون و طلا" ساخته جعفر پناهی از ایران در میان 18 فیلم از 13 كشور جهان به نمایش  در خواهد آمد. در بخش "جایزه 15 كارگردان" نیز فیلم ایرانی " تنفس عمیق" ساخته ی پرویز شهبازی به همراه 25 فیلم دیگر به این بخش راه یافت. در این بخش كارگردانانی از 16 كشور جهان به رقابت با یكدیگر خواهند پرداخت. همچنین فیلم ایرانی "دو فرشته" ساخته ی محمد حقیقت در چهل و دومین جشنواره "بین المللی انتقاد" كه به موازات جشنواره كن برگزار می شود، شركت می كند. در پنجاه و ششمین جشنواره بین المللی فیلم كن كه از 15 تا 25 ماه می، 25 اردیبهشت تا 4 خرداد برگزار می شود، هیچ كارگردان ایرانی در میان اعضای هیات داوران حضور ندارد. در دوره قبل جشنواره كن، فیلم ایرانی " ده" ساخته عباس كیا رستمی به عنوان یكی از 22 اثر منتخب در بخش مسابقه جشنواره شركت كرد. عباس كیارستمی، یكی از 2 كارگردان عضو هیات داوران بخش فیلم های كوتاه جشنواره فیلم كن بود.

ششمین جشنواره بین المللی فیلم های زنان

آنكارا – ششمین جشنواره ی بین المللی فیلم های زنان، تحت عنوان "جاروی پرنده" روز جمعه در آنكارا گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، در این جشنواره كه تنها جشنواره ی فیلم های زنان درتركیه است 78 فیلم بلند و كوتاه از 26 كارگردان زن، از كشورهای مختلف جهان شركت دارند.

در بخش فیلم های بلند این فستیوال ، 12 فیلم از بانوان كارگردان جهان از جمله فیلم "زمان ما" به كارگردانی خانم "رخشان بنی اعتماد" شركت دارند. دو فیلم كوتاه دیگر نیز از "مونا زاهدی" و "انسیه شاه حسینی" در چارچوب این جشنواره از جمهوری اسلامی ایرانی شركت خواهند كرد.

فیلم هایی از كارگردانان زن كشورهای ژاپن، فنلاند، مكزیك و ایتالیا نیز در بخش مسابقه ی جشنواره شركت داده می شوند. این جشنواره به مدت یك هفته ادامه خواهد داشت. پنجمین جشنواره بین المللی فیلم های زنان اردیبهشت سال گذشته در آنكارا برگزار شده بود.

نمایشگاه آثار نقاشی داوینچی پاریس

پاریس – نمایشگاهی از آثار نقاش لئوناردو داوینچی در موزه لوور پاریس برپا شده است .

به گزارش شبكه تلویزیونی فرانسه، در این نمایشگاه 140 تابلو نقاشی از آثار داوینچی كه در سال های 1470 تا 1519 به تصویر كشیده شده اند تا 14 ژوئیه برای بازدید عموم به نمایش در آمده است. داوینچی، خالق آثاری چون لبخند ژوكوند و مونالیزا، به نقاشی از چهره انسان، بسیار دقت می كرد و چهره انسان ها را به صورت وصف ناپذیری واقعی جلوه می داد. وی در نقاشی های خود، احساسات فرد نقاشی شده را به بهترین وجه بیان كرده است.

استقبال از راه بهشت ایرانی در آلمان

برلین – فیلم " راه بهشت " در موزه فیلم آلمان با استقبال تماشاگران روبرو شد .

به گزارش شبكه خبر، این فیلم در روز های هفتم و هشتم اردیبهشت امسال در موزه ی فیلم آلمان در شهر فرانكفورت به نمایش درآمد كه بااستقبال چشمگیر تماشاگران روبرو شد. راه بهشت پیش از این نیز در جشنواره فیلم لندن و گوتنبرگ شركت كرده بود.