تبیان، دستیار زندگی
فیلم «مهتاب» از سوی انجمن ملی منتقدین فیلم آمریکا به عنوان بهترین فیلم سال انتخاب شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهترین‌های سال از نگاه انجمن ملی منتقدین فیلم

فیلم «مهتاب» از سوی انجمن ملی منتقدین فیلم آمریکا به عنوان بهترین فیلم سال انتخاب شد.

بخش سینما وتلویزیون تبیان
title

به نقل از ورایتی، فیلم «مهتاب» ساخته «بری جنکینز» که یکی از موفق‌ترین فیلم‌های فصل جوایز سینمایی بوده است، جایزه بهترین فیلم و کارگردانی انجمن ملی نقد آمریکا را از آن خود کرد و جایزه دوم بهترین فیلم نیز به «منچستر کنار دریا» ساخته «کنت لونرگان» رسید.

«کیسی افلک» برای فیلم «منچستر کنار دریا» موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر مرد شد و «ایزابل هوپر» نیز برای نقش‌آفرینی در دو فیلم «او» و «چیزهایی که می‌آیند» بهترین بازیگر زن سال در نقش اصلی انتخاب شد.

در شاخه بهترین بازیگر مرد و زن نقش مکمل نیز به ترتیب «ماهرشالا علی» برای فیلم «مهتاب» و «میشله ویلیامز» برای فیلم «منچستر کنار دریا» برگزیده شدند و در بخش کارگردانی نیز پس از «بری جنکینز» برای فیلم مهتاب، «دمین شزل» برای ساخت فیلم «لالا لند» در جایگاه دوم قرار گرفت.

انجمن ملی منتقدین فیلم آمریکا همچنین «کنت لونرگان» را برای نگارش فیلمنامه «منچستر کنار ردیا» بهترین فیلمنامه‌نویس سال انتخاب کرد و «جیمز لاکستون» نیز برای فیلم «مهتاب» عنوان بهترین فیملبردار سال سینمای آمریکا را از آن خود کرد.

فیلم آلمانی «تونی اردمن» ساخته «مارن اِده» نیز موفق به کسب جایزه بهترین فیلم خارجی سال شد و فیلم‌های «خدمتکار»، «او» و «چیزهایی که می‌آیند» در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

در نظرسنجی امسال انجمن ملی منتقدین آمریکا، 38 منتقد از ایالت‌های مختلف آمریکا شرکت کردند.


منبع: ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .