تبیان، دستیار زندگی
تمرکز جشنواره فیلم مقاومت را بر روی فیلم های سیاسی بر مبنای مقاومت و آزادیخواهی، مهم ترین نکته آن می دانم. فیلم هایی که مغضوب جشنواره های غربی و آمریکایی در جشنواره مقاومت خودی نشان می دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نکته مهم جشنواره مقاومت تمرکز بر فیلم‌های سیاسی بر مبنای آزادیخواهی است

تمرکز جشنواره فیلم مقاومت را بر روی فیلم‌های سیاسی بر مبنای مقاومت و آزادیخواهی، مهم‌ترین نکته آن می‌دانم. فیلم‌هایی که مغضوب جشنواره‌های غربی و آمریکایی در جشنواره مقاومت خودی نشان می‌دهند.

بخش سینما و تلویزیون تبیان
title

ژرژ دوران از برزیل عضو هیئت‌داوران چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت که اصالتی شیلیایی دارد و اولین بار به ایران سفرکرده،  گفت: تمرکز جشنواره فیلم مقاومت را بر روی فیلم‌های سیاسی بر مبنای مقاومت و آزادیخواهی، مهم‌ترین نکته آن می‌دانم. فیلم‌هایی که مغضوب جشنواره‌های غربی و آمریکایی در جشنواره مقاومت خودی نشان می‌دهند. تعدادی از فیلم‌ها را پیش از حضور در ایران دیدم و تعدادی از فیلم‌ها را هم همین‌جا تماشا کردم. فیلم‌هایی که دیدم ازنظرم بسیار جالب آمده و از این‌که به‌عنوان داور در این جشنواره حضور دارم بسیار احساس خوشحالی می‌کنم.

وی ادامه داد: تمرکز این جشنواره را بر فیلم‌های سیاسی برمبنای مقاومت و آزادیخواهی، مهم‌ترین نکته آن می‌دانم و معتقدم در زندگی با مفهوم مبارزه و مقاومت پس‌ازاین که کودتایی در شیلی رخ داد و مجبور به ترک آن کشور شدم آشنا هستم و در فیلم‌هایم بازتابی از این رویداد وجود دارد.

ژرژ دوران درباره تأثیر این جشنواره و اهمیت آن معتقد است قطعاً این جشنواره می‌تواند تأثیر فراوانی بخصوص در منطقه داشته باشد. چراکه باعث ارتباط فیلم‌سازان و مقامات سینمایی منطقه می‌شود و چنین فیلم‌هایی که خصوصا این فرصت را پیدا نمی‌کنند تا در جشنواره‌های غربی و آمریکایی حضورداشته باشند، در این جشنواره خودی نشان می‌دهند.

این فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان برزیلی که در حال ساخت پنجمین فیلمش است درباره سینمای ایران اظهار داشت: فیلم‌های ایرانی زیادی دیده‌ام و سینمای معاصر ایران را بسیار منطبق بر زندگی واقعی در دنیا می‌دانم. فیلم‌های حاضر در این جشنواره نیز از کیفیت خوبی برخوردارند و بازهم از این‌که عضو هیئت‌داوران چنین جشنواره‌ای هستم ابراز رضایت می‌کنم.


منبع: فارس

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .