تبیان، دستیار زندگی
متاسفانه صبح امروز هنرمند بزرگ و پیشکسوت عرصه سینما و تلویزیون، داود رشیدی درگذشت. به دنبال این ضایعه، علی جنتی وزیر ارشاد و معاون ایشان آقای مرادخانی هریک به صورت جداگانه به خانواده آن مرحوم تسلیت گفتند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیام تسلیت ارشادی ها به خانواده داود رشیدی

متاسفانه صبح امروز هنرمند بزرگ و پیشکسوت عرصه سینما و تلویزیون، داود رشیدی درگذشت. به دنبال این ضایعه، علی جنتی وزیر ارشاد و معاون ایشان آقای مرادخانی هریک به صورت جداگانه به خانواده آن مرحوم تسلیت گفتند.

فراوری: یاسمن پیشوایی- بخش سینما و تلویزیون تبیان
علی جنتی و علی مرادخانی

داود رشیدی را می توان یکی از مطرح ترین و پرآوازه ترین هنرمندان عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون دانست که در کنار بزرگانی چون علی نصریان و جمشید مشایخی و محمدعلی کشاورز در آثار ماندگاری چون هزاردستان و کمال الملک به نقش آفرینی پرداخت. متاسفانه این هنرمند عزیز امروز دیده از جهان فرو بست.

به دنبال تایید این خبر توسط خانواده مرحوم رشیدی، آقای علی جنتی  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی تماس تلفنی درگذشت وی را تسلیت گفت.

مراسم تشیع یکشنبه ساعت9 صبح از مقابل تالار وحدت بطرف قطعه هنرمندان و مراسم ختم داود رشیدی، روز سه شنبه ساعت 18الی19/30در مسجد جامع شهرک غرب خواهد بود.

طبق اعلام روابط عمومی معاون هنری وزارت ارشاد، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی تماس تلفنی با خانواده داود رشیدی، ضمن ابراز ناراحتی به جهت از دست دادن یکی از بهترین هنرمندان پرتوان، با دانش و خوش ذوق کشور،برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسالت داشتند.

پیام تسلیت مرادخانی در پی درگذشت داود رشیدی

علی جنتی و علی مرادخانی

همچنین معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت داوود رشیدی، متن پیام تسلیتی را منتشر کرد.

در متن پیام علی مرادخانی آمده است:
«انالله و انا الیه راجعون

با کمال تاسف و تاثر جامعه هنری ایران داغ دار هنرمند توانای عرصه تاتر خود گردید.

استاد داوود رشیدی هنرمند فرهیخته و توانای عرصه تاتر ،سینما و تلویزیون در پی بیماری دار فانی را وداع گفت و خیل عظیم علاقمندان و هنردوستان خود را به سوگ نشاند.

کارنامه درخشان فعالیت های هنری ایشان به تنهایی گویای نبوغ هنری و توانایی بالای ایشان در عرصه هنر است و این آثار همیشه نام و یاد او را در تاریخ فرهنگ و هنر این مرز و بوم زنده نگه خواهد داشت.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به جامعه هنری کشور و عموم علاقمندان استاد ،از خداوند بزرگ برای روح بلند آن مرحوم آمرزش و آرامش و برای بازماندگان به ویژه خانواده معظم و همسر هنرمندشان سرکار خانم احترام برومند و فرزند هنرمند ایشان سرکار خانم لیلی رشیدی صبر و شکیبایی مسالت دارم.»

لازم به ذکر است که طبق هماهنگی معاونت امور هنری مراسم تشیع یکشنبه ساعت9 صبح از مقابل تالار وحدت بطرف قطعه هنرمندان و مراسم ختم داود رشیدی، روز سه شنبه ساعت 18الی19/30در مسجد جامع شهرک غرب خواهد بود.


منابع:
مهر
ایسنا