تبیان، دستیار زندگی
بازی کودکان با «دنیای توپی» جان گرفت/ ساخت حیوانات توپی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازی کودکان با «دنیای توپی» جان گرفت

تولیدقسمت های مجموعه انیمیشن «دنیای توپی» بر اساس بازی و یادگیری در مرکز صبا دنبال می شود.

بازی کودکان با «دنیای توپی» جان گرفت

مجموعه انیمیشن «دنیای توپی» در ۲۶ قسمت ۴ دقیقه ای به کارگردانی ولی الله خاکی با تکنیک عروسکی تک فرم مراحل پایانی تولید خود را پشت سر می گذراند.

این انیمیشن تلاش دارد به بچه ها بیاموزد از موقعیت هایی که لذت بخش است بهتر بهره ببرند و با همین ساختن ها و به اصطلاح کاردستی ها، تمرکز حواس و پشتکارشان را بالا برده و به زمینه های رشد و شکوفایی و تکامل خود بیفزایند.

بر همین اساس سعی بر آن شده است تا با ساده ترین و ارزان ترین وسیله یعنی توپ که به راحتی در همه جا قابل دسترس باشد زمینه رشد خلاقیت و ذهن بچه ها فراهم شود.

در هر قسمت از مجموعه انیمیشن «دنیای توپی» تعداد مشخصی توپ کوچک و بزرگ ابتدا به وسیله قلم مو رنگ آمیزی شده سپس با کمک قیچی و چسب و سیم مفتولی بدون دخالت دست شروع به ساختن حیوان مورد نظر می شود. نداشتن نریشن باعث شده تا تمام ریزه کاری های کار بدون نقطه ابهام نشان داده شود.

۱۳ قسمت از مجموعه «دنیای توپی» در ایام عید از شبکه پویا پخش شد و ۱۳ قسمت دیگر آن که شامل آموزش ساخت کلاغ، کرگدن، پاندا، جغد، موش، کوالا، گربه، سگ، زرافه، روباه، مار، طوطی و فیل است که البته تولید ۵ قسمت آن به پایان رسیده، به گروه خردسال مرکز صبا تحویل داده شده است.


منبع: مهر
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .