تبیان، دستیار زندگی
مصطفی ابطحی در چهارمین دوره جشنواره فیلم یاس از ثریا قاسمی، علی نصیریان، داریوش اسدزاده و داریوش بابائیان تقدیر خواهد شد. همچنین از خانواده دو شهید مدافع حرم که اهل مازندران هستند، تجلیل به عمل خواهد آمد. این اتفاق به رسم ادب از عزیزانی است که مدافع حرم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آخرین خبرها از جشنواره فیلم «یاس»

مصطفی ابطحی در چهارمین دوره جشنواره فیلم یاس از ثریا قاسمی،‌علی نصیریان، داریوش اسدزاده و داریوش بابائیان تقدیر خواهد شد. همچنین از خانواده دو شهید مدافع حرم که اهل مازندران هستند، تجلیل به عمل خواهد آمد. این اتفاق به رسم ادب از عزیزانی است که مدافع حرم بوده‌اند و ما مدیون آنها هستیم.

بخش سینما و تلویزیون تبیان
جشنواره فیلم «یاس»

نشست رسانه‌ای چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «یاس» صبح امروز با حضور دبیر جشنواره مصطفی ابطحی و سیمون سیمونیان مسئول دبیرخانه همراه با رسانه‌ها در مؤسسه رسانه‌های تصویری برگزار شد.

مدیرعامل مؤسسه رسانه‌های تصویر با ابراز خوشحالی از نقش رسانه نمایش خانگی در اقتصاد و فرهنگ سینما، گفت: نمایش خانگی برای بقاء و رشد هیچ چاره‌ای نمی‌بیند جزء اینکه به تکنولوژی متصل شوند و روایت خود را از این طریق بروز دهد، امیدوارم بتوانیم این رسالت را به نحو احسنت انجام دهیم. امروز با خود می‌بالیم که برجسته‌ترین و هنرمندان عرصه سینما در نمایش خانگی حضور دارند،‌ اعتلای نمایش خانگی با حضور آنها تدوین شده است. امیدوارم اقتصاد سینما با این رویه دچار تحول شود چرا که نه تنها بزرگان سینما در این عرصه حضور دارند بلکه فضای برای حضور جوان‌ترها فراهم شده است در این دوره نیز شاهد جوان‌هایی خواهیم بود که گوی سبقت را از پیشکسوتان برده‌اند.

ابطحی با اشاره به اهداف جشنواره بین‌المللی فیلم یاس گفت: اولین هدف ما ارزیابی دقیق و منصفانه از تولید یکسال گذشته در این رسانه است، دومین هدف ما شناسایی استعدادهای جوان در عرصه سینما است تا بتوانیم این قشر جوان را بشناسیم و دست آنها را بگیریم و تولیداتشان دیده شود و سومین هدف ما بسترسازی مناسب برای گفت‌وگو میان فیلمسازان و فعالان است. امیدوارم این جشنواره فرصتی برای گفت‌وگو کردن و به رسمیت شناختن هم باشد.

وی ادامه داد: در نیمه دوم سال گذشته اتفاقات خوبی افتاد که در این دوره از جشنواره آنها را مرور خواهیم کرد همچنین باید عنوان کنم در جشنواره نشست‌های تخصصی شکل خواهد گرفت که یکی از بحث‌ها در مورد VOD خواهد بود ما با VOD  میلیون‌ها مخاطب جدید خواهیم داشت.

با راه‌اندازی VOD  و نصب یک اپلیکشن ساده مخاطبان با گنجینه عظیمی از آثار تولیدشده سینماگران مواجه می‌شوند همچنین باید بگویم به زودی یک سریال برای VOD تولید خواهد شد. در حال حاضر هم مشغول طراحی و تولید دستگاه‌های سینما سیار هستیم که در 170 شهر حضور خواهند داشت و 10 سینما سیار در شهر مازندران همزمان با جشنواره یاس کارشان را آغاز می‌کنند و بیش از هزار شهر سینما ندارد و مردم آداب سینما رفتن را نمی‌دانند از طرف تأسیس سینما پروژه بسیار زمان‌بری است ما تلاش کردیم از این طریق راه میان‌بری بزنیم و بعد از اتمام جشنواره یاس 100 دستگاه سینما سیار در سطح کشور فعالیت خواهند کرد و پیشکش مردم خواهند شد. بدین ترتیب با این جریان مخاطبان سینما را افزایش خواهیم داد. همچنین با دیدن این فیلم‌ها ابتدا مخاطبان سینما بالا می‌رود،‌ درآمد سینماگران افزایش خواهد داشت و به نوعی شاهد ایجاد شغل و درآمدزایی خواهیم بود.

وی ادامه داد: 108 فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این میان 20 اثر پذیرفته شده است. لازم می‌دانم بگویم در جشنواره از ثریا قاسمی،‌علی نصیریان، داریوش اسدزاده و داریوش بابائیان تقدیر خواهد شد. همچنین از خانواده دو شهید مدافع حرم که اهل مازندران هستند، تجلیل به عمل خواهد آمد. این اتفاق به رسم ادب از عزیزانی است که مدافع حرم بوده‌اند و ما مدیون آنها هستیم.

مصطفی ابطحی دبیر جشنواره در پاسخ به خبرنگاران توضیح داد: در استان مازندران 4 سینما در شهرهای بابل، رامسر و تنکابن آماده شده است، در شهر رامسر روزانه 6 فیلم اکران می‌شود و در شهرهای دیگر 5 فیلم و این پیش‌بینی شده است که نمایش فیلم‌ها به سانس‌های فوق‌العاده کشیده شود. در 10 شهر که سینما ندارند، سینما سیار در مراکز مختلفی همچون ارشاد، آموزش و پرورش و شهرداری فعالیت خود را آغاز خواهند کرد. در بخش تبلیغات باید بگویم که طی روزهای آینده شاهد بنرهایی در سطح شهر مازندران خواهیم بود همچنین از اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها برای تبلیغات استفاده شده است و با استفاده از بروشورها و بنرها اطلاع‌رسانی کرده‌ایم. در کنار این موارد از طریق فضای مجازی اطلاع‌رسانی لازم صورت گرفته است.

ابطحی در ادامه درباره فروش غیرقانونی فیلم‌هایی چون «فروشنده» و «ابد و یک روز»، گفت: در ابتدا متوجه شدیم که این فیلم‌ها در بروجرد و اصفهان به این طریق در دسترس مردم قرار گرفته است با کمک نیروی انتظامی اسامی لازم را به دست آوردیم و در حال پیگیری آن هستیم. در فضای مجازی هم تلاش‌هایی صورت گرفته است البته باید بگویم عددی که اعلام شده بود، مورد تأیید ما نیست، اما ما SEP‌هایی که امکان دانلود فیلم را فراهم کرده‌اند، مورد پیگیری هستند و جریمه و مجازات لازم اتفاق می‌افتد ما برای رفع این معضل نیازمندیم با دستگاه‌های مختلف همکاری کنیم، امیدواریم که در دوره جدید وزیر فرهنگ و ارشاد که خودشان هم علاقه‌مند به مدیریت فضای مجازی هستند کمک کنند این معضل حل شود.


منبع: سینماپرس

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .