تبیان، دستیار زندگی
شب گذشته مهران مدیری با پرداختن به موضوع ساخت و واردات کالای چینی به حمایت از تولیدات داخلی و ساخت ایران اشاره کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دورهمی مرجانه گلچین با گذری به خاطرات بازیگری

شب گذشته مهران مدیری با پرداختن به موضوع ساخت و واردات کالای چینی به حمایت از تولیدات داخلی و ساخت ایران اشاره کرد.

بخش سینما وتلویزیون تبیان
title

شب گذشته برنامه تلویزیونی «دورهمی» به کارگردانی و اجرای مهران مدیری پیرامون موضوع ساخت و واردات کالای چین گذشت و در ادامه میزبان مرجانه گلچین بازیگر مجموعه تلویزیونی «نفس گرم» شد.

در ابتدای این برنامه مدیری با بیان اینکه یکی از عجیب ترین پدیده های جهان، تولیدات و جمعیت چین است، درخصوص پیشتازی این کشور در تولید انبوه جمعیت گفت و بعد از اجرای اولین بخش از نمایش اشاره ای به کیفیت پایین اجناس چینی و تقلبی در مقابل کالای داخلی و صنایع دستی ایران کرد.

همچنین در ابتدای برنامه بعد از چند بخش از اجرای نمایش کمدی، مجری برنامه تلویزیونی دورهمی میزبان مرجانه گلچین بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون شد و از علاقه مندی ها و غیبت طولانی اش در حرفه بازیگری پرسید.

گلچین با ابراز خوشحالی و ادای احترام به بینندگان این برنامه در همان ابتدای «دورهمی» مدیری از سالهای آغاز فعالیت خود در سینما و تلویزیون گفت و اشاره ای به حضورش در سریال «آیینه» کرد.

وی با بیان اینکه در هنرستان موسیقی تحصیل کردم و ساز تخصصی ام تار است، به بازی در فیلم سینمایی «بیست و نهم» اشاره کرد و درخصوص غیبت طولانی اش در عرصه بازیگری گفت: از 9 سالگی به شکل حرفه ای با مجموعه تلویزیونی «خانواده» کارم را شروع و بعد از سالهای انقلاب با یک سریال و یک فیلم سینمایی به پایان رساندم و دوباره بعد از یک وقفه 10 ساله متوجه شدم که دل کندن از عرصه هنر بخصوص بازیگری برای من طاقت فرساست و با سریال «زیرزمین» کار آقای افخمی و «بزنگاه» رضا عطاران خیلی جدی تر به تلویزیون برگشتم.

گلچین تاکید کرد: مجموعه کارهای آقای عطاران از جمله آثاری بود که مردم زندگی های خودشان را می دیدند و خیلی راحت با آن ارتباط برقرار میکردند، برای همین همبازی شدن با گروه حرفه ای عطاران و همبازی شدن با حمید لولایی برایم خیلی هیجان انگیز بود.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «نفس گرم» درباره دلایل این وقفه 10 ساله گفت: در این مدت سفر های کوتاه مدتی برای ادامه تحصیل به خارج داشتم و بعد از ازدواجم همسرم علاقه ای به کار کردن من نداشت. در واقع من در آن مدت سالهای متفاوتی را پشت سر گذاشتم و بعداز 10 سال دوباره به عرصه بازیگری بازگشتم.

مدیری در ادامه گفتگو خود با اشاره به جمع هنرمندان در خانواده مرجانه گلچین، با یادی از نادیا دلدارگلچین و منیژه گلچین از نادر گلچین خواننده با سابقه موسیقی ایرانی برای حضور در برنامه «دورهمی» دعوت کرد.

گلچین عنوان کرد: درواقع من و نادیا حضورمان را در عرصه هنر مدیون راهنمایی های منیژه هستیم. منیژه به خوبی مسیر خود را انتخاب کرد و رعایت مسائل اخلاقی پیش رفت تا من و نادیا جذب این حرفه شدیم.

در ادامه این گفتگو بازیگر مجموعه تلویزیونی «بزنگاه» از خانواده و لذت های مراقبت و همجواری با مادرش گفت و در خصوص بزرگترین چالش زندگی اش اظهار داشت: من همیشه از اینکه کسی دوستم نداشته باشد می ترسم و بزرگترین چالش زندگی ام تا وقتی که زنده ام مقبول و محبوب بودن از نگاه مردم است.

گلچین در پایان با اهدای اولین لباس از بازی اش در جلوی دوربین و آلبوم آثار نادر گلچین عمویش به موزه دورهمی، پیرامون ناگفته های سینما و مرز بندی بین تئاتر ،سینما و تلویزیون توضیح داد: در دهه 60 وقتی وارد سینما شدم بازیگران اندکی مشغول به کار بودند و حالا برای خودم جای سوال است که چرا من بازیگر نباید کاری در سینما داشته باشم؟ این خط کشی و مرز بندی بین سینما، تئاتر و تلویزیون را نمی فهمم. دوست دارم تا زمانی که هستم در کارنامه حرفه ای آثار متنوع و مختلفی را رقم بزنم.

مدیری پس از اجرای دو بخش دیگر از نمایش کمدی، در کلام آخر اشاره ای به حمایت از تولیدات داخلی و صنعت ایرانی داشت و خاطر نشان کرد: اگر از مردم بخواهیم از تولیدات داخلی حمایت کنند و به سمت خرید اجناس وارداتی نروند پاک کردن صورت مسئله است، مردم برای خرید کالا شرایط اقتصادی خودشان را در نظر می گیرند. در واقع تولیدات مالی ما زمانی جان می گیرد که منافع ملی را جایگزین منافع شخصی کنند.


منبع:
جام جم آنلاین
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .