تبیان، دستیار زندگی
پویا امینی می گوید سینما ویترین کارنامه حرفه ای اوست و حاضر نیست در هر کاری حضور داشته باشد. . . .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درگیر استراحت اجباری هستم

پویا امینی می‌گوید سینما ویترین کارنامه حرفه‌ای اوست و حاضر نیست در هر کاری حضور داشته باشد.

بخش سینما و تلویزیون تبیان
title

پویا امینی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که این روزها کمتر در عرصه تصویری حضور دارد،  گفت: این روزها درگیر یک استراحت اجباری هستم. بخشی از این کم‌کاری به دلیل تولیدات کم تلویزیون است و بخشی دیگر به این دلیل که کار خوبی پیشنهاد نمی‌شود. من هم به دنبال هر کاری نیستم و برایم کاری که می‌خواهم انجام دهم مهم است.

بازیگر سریال" خط قرمز" درباره وضعیت حال حاضر تلویزیون و آثاری که از تلویزیون پخش می‌شوند بیان کرد: وضعیت تلویزیون خراب است. زمانی تلویزیون به لحاظ برنامه‌هایی که پخش می‌کرد و طیف مخاطبی که جذب می‌کرد، خیلی خوب بود و کسی به سراغ ماهواره نمی‌رفت، ولی امروز به اندازه‌ای کیفیت آثار پایین آمده است که نه دوستان بازیگر دیگر رغبتی برای بازی دارند و نه محدودیت‌ها می‌گذارد که برنامه‌هایی ساخته شوند که طیف مخاطب بیشتری را جذب کنند. برای ما هم دردآور است که زمانی برنامه‌های تلویزیونی در بین خانواده‌ها از جایگاه خاصی برخوردار بود و مردم سریال‌ها را می‌دیدند و مشتاقانه آن‌ها را دنبال می‌کردند، ولی امروز شرایط به گونه‌ای است که دیگر نمی‌توان به برنامه‌هایی که از رسانه ملی در حال پخش است، افتخار کرد.

امینی درباره کم‌کاری‌اش در سینما نیز اظهار کرد: وسواس و حساسیت‌هایم نسبت به فیلم‌های سینمایی که پیشنهاد می‌شود بیشتر است، چرا که سینما را ویترینی برای شرایط حرفه‌ای خودم می‌دانم و تیزبینی و نکته‌سنجی بیشتری به کارهای پیشنهادی در سینما و البته تئاتر دارم و تا زمانی که شرایطی که می‌خواهم تأمین نباشد، قطعاً حضور در هیچ اثری را نمی‌پذیرم.

وی درباره ترس از یاد رفتن از ذهن مخاطب عنوان کرد: اگر فید بشوم، بهتر از این است که با کار بد در خاطره مخاطب باقی بمانم.

بازیگر" شام عروسی" درباره سایر فعالیت‌های خود نیز گفت: با تیم هنرمندان چند سالی است که قطع همکاری کردم، هم به دلیل آسیب‌دیدگی که دچارش شدم و هم به دلیل شرایطی که به وجود آمد. پس از آن تیم ستارگان هنر را با تعدادی از دوستان راه‌اندازی کردیم و هفته‌ای جمع می‌شویم و تمرین می‌کنیم. در کنار آن کارهای خیریه نیز انجام می‌دهیم و برنامه‌هایی که پیشنهاد می‌شود را از این طریق انجام می‌دهیم.

امینی در خاتمه با اشاره به اینکه مخالف حضور چهره‌های جدید در این عرصه نیست افزود: از همکاری با دوستان جوانی که وارد این عرصه می‌شوند بسیار استقبال می‌کنیم و خوشحالیم از این حضور، ولی اجازه دهید ما هم اعتراض‌های خود را به جوانانی که بدون دانش و بنیه فکری وارد این حرفه می‌شوند، داشته باشیم. متأسفانه برخی بنا به روابط و بدون هیچ ضوابطی وارد این عرصه می‌شوند و نمی‌توانند آن جایگاه لازم را پیدا کنند. شرایط به گونه‌ای است که نیاز داریم به حضور بازیگران جوان و چهره‌های تازه‌نفس، ولی این ورود طبیعتاً باید همراه با دانش، سواد و انگیزه باشد تا ماندگار باشند و مثل نسیمی نیایند و با توفانی هم نروند.



منبع: هنرانلاین


این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .