تبیان، دستیار زندگی
محمد آفریده معتقد است: فیلمسازان عرصه فیلم کوتاه با توجه به همه محدودیت ها مقاوم ترین گروهی هستند که با عشق، سینما و فرهنگ این مملکت را بیمه می کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیدگاه محمد آفریده درباره‌ی فیلم کوتاهی‌ها

محمد آفریده معتقد است: فیلمسازان عرصه فیلم کوتاه با توجه به همه محدودیت‌ها مقاوم‌ترین گروهی هستند که با عشق، سینما و فرهنگ این مملکت را بیمه می‌کنند.

بخش  سینما وتلویزیون تبیان
title

این فیلم‌ساز در آستانه برگزاری  سی و سومین دوره این جشنواره گفت: نقل است گروهی از مرغان برای یافتن سیمرغ سفری طولانی را آغاز می‌کنند؛ سفری که در انتها، تنها سی مرغ موفق می‌شوند به مقصد برسند. در واقع سیمرغ همان  سی مرغ  است که از پس این راه طولانی به ارزش خویشتن که همان حقیقت هستی است، پی می‌برند.

این مدیر فرهنگی افزود: حکایت سیمرغ، حکایت فیلمسازان جوان فیلم کوتاه این سرزمین است؛ فیلمسازانی که با تلاش، عشق، خلوص، ریاضت و آزادگی سرانجام سیمرغ هستی را که همانا ارزش وجودی خود آنان است به دست می آورند. فیلم کوتاه خود سیمرغ سینمای ایران است.

آفریده که سالها در مسؤولیت‌های مختلف در حوزه فیلم کوتاه و مستند حضور داشته است در خصوص شرایط فیلم کوتاه در ایران گفت: این سینما، براستی سینمای مقاومت است، چرا که مقاومت فرزند خلوص، ایثار، آگاهی و تعهد است و فیلمسازان عرصه فیلم کوتاه با توجه به همه محدودیت ها مقاوم ترین گروهی هستند که با عشق، سینما و فرهنگ این مملکت را بیمه می‌کنند.

وی درباره آینده سینمای کوتاه ایران گفت: سینمای جوان و سرزنده ما آینده سینمای ایران است، جوانان ما نباید خیلی به سوءتفاهم‌ها توجه کنند، این تند بادها زود گذر است و آنان باید هرچه می‌توانند با عشق و امید و خلوص، کار و فعالیت کنند که ماه حقیقت وجودی آنان پشت ابر حسادت‌ها و ناآگاهی‌ها پنهان نمی‌ماند. جوانان ما استعداد فتح قله‌های افتخار را در همه عرصههای داخلی و خارجی دارند.

محمد آفریده در پایان در خصوص سی وسومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران گفت: امیدوارم جشنواره امسال، با حضور همه طیف‌های فیلمسازان، در سال فیلم کوتاه یا سال سینمای جوان، جشن ملی فیلم کوتاه و فیلمسازان باشد. هیچ راهی برای رونق و نشاط فرهنگی،  جز حضور همه سلیقه‌ها وجود ندارد و جشنواره فیلم کوتاه تهران بهترین زمان ممکن برای یک هم آوایی بزرگ، رفاقت و بهره بردن از ظرفیت‌های فرهنگی این مملکت است.

سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران 18 تا 24 آبان به دبیری فرید فرخنده کیش برگزار می‌شود.


منبع: ایسنا 

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .