تبیان، دستیار زندگی
«دردسرهای عظیم ۲» که داستان آن به نوعی در ادامه سری قبل است به کارگردانی برزو نیک نژاد هر شب ساعت ۲۱ از شبکه سوم سیما روی آنتن می رود، البته قسمت هایی از سریال نیز به دلیل رقابت های والیبال روی آنتن نرفت و این سریال تا بعد از ماه مبارک رمضان ادامه پیدا خو
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دردسرهای عظیم به دو روایت


«دردسرهای عظیم ۲» که داستان آن به نوعی در ادامه سری قبل است به کارگردانی برزو نیک نژاد هر شب ساعت ۲۱ از شبکه سوم سیما روی آنتن می رود، البته قسمت هایی از سریال نیز به دلیل رقابت های والیبال روی آنتن نرفت و این سریال تا بعد از ماه مبارک رمضان ادامه پیدا خواهد کرد. در این گزارش دیدگاه دو بازیگر سریال را مرور می کنیم:

دردسرهای عظیم 2

مهران رجبی ابتدا از سرعتی که سریال «دردسرهای عظیم 2» برای رسیدن به آنتن دچارش شده می گوید: اکثر سریال‌ها با شتاب‌زدگی خاصی در حال ساخته‌شدن هستند. مجموعه «دردسرهای عظیم 2» که روی آنتن تلویزیون است، همچنان در حال تولید و فیلمبرداری است. به‌نوعی هر قسمت از این مجموعه را که تماشا می‌کنید، داغ‌ترین قسمتی است که شب و یا ساعاتی قبل فیلمبرداری شده است. این موضوع کار را کمی سخت می‌کند. اگر با برنامه‌ریزی این مجموعه از چند ماه قبل برای ساخت آماده می‌شد، الآن این شتاب‌زدگی و سختی کار برای عوامل باقی نمی‌ماند.این بازیگر سینما با اشاره به اینکه هر کارگردانی می‌داند نیاز مردم برای تماشای یک سریال چیست، عنوان کرد: این کارگردان نیست که باید نیاز مردم را در جذب برنامه تلویزیونی بداند، بلکه تهیه‌کننده تلویزیون است که باید با برنامه‌ریزی شرایط کار را برای عوامل یک فیلم به وجود آورد. بعضی مسائل از دست کارگردان خارج است و تهیه‌کننده و تلویزیون باید آن مسائل را بررسی کنند. از بودجه گرفته تا تأیید یک مجموعه تلویزیونی پیش از ساخته‌شدن که عوامل کار سرگردان نشوند.
تلاش کردم متفاوت باشم
رجبی درباره نقش خود در مجموعه «دردسرهای عظیم 2»گفت: برزو نیک‌نژاد کارگردان این مجموعه از من خواست بازی متفاوتی داشته باشم. من هم تمام تلاشم را کردم تا جنس بازی‌ام نسبت به نقش‌های قبلی‌ام تغییر داشته باشد. نمی‌دانم این تغییر نسبت به نقش‌های گذشته‌ام به چشم می‌آید. ضمن اینکه از متن تا خود بازی همیشه فاصله زیادی وجود دارد، اما امیدوارم نقش میرزاده را باورپذیر برای مردم بازی کنم. وی گفت: درمجموع سریال «دردسرهای عظیم 2»کار قابل‌قبول و خوبی است. این سریال حال و هوای اجتماعی دارد و بینندگان می‌توانند علاوه بر موضوعات اجتماعی، شاهد موقعیت‌های طنز هم باشند. هر چه قصه جلوتر برود، مسلماً برای مخاطبان جذاب‌تر خواهد بود.

رجبی درباره نقش خود در مجموعه «دردسرهای عظیم 2»گفت: برزو نیک‌نژاد کارگردان این مجموعه از من خواست بازی متفاوتی داشته باشم. من هم تمام تلاشم را کردم تا جنس بازی‌ام نسبت به نقش‌های قبلی‌ام تغییر داشته باشد. نمی‌دانم این تغییر نسبت به نقش‌های گذشته‌ام به چشم می‌آید.

معضلی به نام کمبود فیلمنامه خوب
مهران رجبی درباره افزایش مجموعه‌ها و جذب مخاطب در سریال‌های مناسبتی نسبت به طول سال هم گفت: مدتی است مجموعه‌های طنز از تلویزیون حذف‌شده و کمتر ساخته می‌شود. سال‌های گذشته، مجموعه‌های ماه رمضان اکثراً مجموعه‌های طنز بودند که کیفیت و فیلمنامه‌های خوبی داشتند. به‌هرحال در ماه رمضان مردم سریال‌ها را بیشتر پی گیری می‌کنند و قصه‌ها بیشتر به دل مردم می‌نشیند .وی ادامه داد: کسی که روزه‌دار است بعد از افطار ترجیح می‌دهد کمی استراحت کند و به دیدن تماشای تلویزیون بنشیند تا اینکه بخواهد بیرون از خانه به دنبال تفریح باشد. این ماه را به نام طعم شیرین‌کننده زبان روزه‌دار می‌نامند که حالا بعد از گرسنگی و تشنگی و بعد از افطار با آرامش برنامه‌های سرگرم‌کننده تلویزیون را تماشا می‌کند.بازیگر مجموعه «دردسرهای عظیم» درباره کاهش مجموعه‌های طنز در تلویزیون گفت: ساخت سریال‌های طنز کم شده است، چراکه فیلمنامه‌های خوبی در دسترس نیست. البته در چند سال گذشته مجموعه‌هایی که مضمون معنوی داشتند، بیشتر برای سریال‌های ماه رمضان در نظر گرفته می‌شد. اگر به خاطر بیاورید مجموعه‌های طنز خوبی همانند «خوش‌نشین‌ها»، یا مجموعه« سه در چهار» و یا «چاردیواری» را هم داشته‌ایم که جز مجموعه‌های طنز و موفق تلویزیون در این ایام بوده‌اند. اما الآن نویسنده‌ها کمتر مسئولیت پذیرفتن یک مجموعه طنز را بر عهده می‌گیرند.
دردسرهای عظیم 2

حساسیت‌های مادر «بهار» به‌دلیل ترس از طلاق است
مریم سعادت دیگر بازیگر «دردسرهای عظیم ۲» درباره نقش خود بیان کرد که حساسیت هایی که برای زندگی دخترش در این سریال دارد برگرفته از واقعیت های جامعه و زیاد شدن طلاق در جامعه امروز است و از سر بدجنسی نیست.مریم سعادت: فیروزه زنی رنج کشیده است که برای بهار زحمات زیادی را متحمل شده است و از این حیث نگرانی های زیادی برای دخترش دارد.بازیگر مجموعه «باغ سرهنگ» ادامه داد: او خودش به نوعی پدر هم هست و سرپرستی منزلش را بر عهده دارد بنابراین حساسیت بیشتری روی بهار دارد. او پیش از این مخالفت هایی با ازدواج بهار و لطیف داشت که حالا چون مشکلات آنها زیاد شده است حساسیت های مادر هم بیشتر می شود.
سعادت درباره سخت گیری هایی که به عنوان مادر بهار و زندگی او با لطیف دارد، توضیح داد: فیروزه زن بدجنسی نیست بعضی ممکن است اشتباه کنند اما اگر او را از زاویه دید عمومی تری نگاه کنند به او به عنوان یک مادر حق می دهند. او تا حدودی با ازدواج لطیف و بهار راضی است اما به دنبال دلایل محکمه پسندی برای زندگی دخترش با لطیف می گردد. بازیگر مجموعه «آرایشگاه زیبا» درباره اینکه دغدغه های فیروزه از یک مادر واقعی در جامعه امروزی گرفته شده است، یادآور شد: این روزها در جامعه ما طلاق زیاد شده است و داستان این سریال هم مطابق با مسایلی که در جامه وجود دارد پیش می رود به همین دلیل فیروزه با منطق خود به دنبال نوعی محکم کاری است.وی در پایان با اشاره به قسمت هایی که این روزها در حال تصویربرداری آن هستند، عنوان کرد: حجم کار زیاد است و همه عوامل زحمت می کشند تا ساعات خوبی را برای مخاطبان رقم بزنند و من فکر می کنم به دلیل حجم کار تا آخرین روزهای ماه مبارک رمضان درگیر تصویربرداری باشیم.

فرآوری: منیژه خسروی
بخش سینما و تلویزیون تبیان



منابع: هنر آنلاین / مهر
مطالب مرتبط: